Gå til innhold

Snart på tide å oppgradere server/nettlinje på bimmers?

Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns liksom ikke at det er noe stress å hjelpe til litt.. Forøvrig så spiller det ikke så stor rolle om man kan få slippe de useriøse her inne.. Man kan jo bare se på antallet visekorporaler, korporaler og sersjanter.. Det er jo folk som ikke er aktive i det hele tatt..

Man kan jo gjøre det gratis å bare "surfe" nettsiden og forumet.. Men registrering ved første gangs posting som koster 100 kr er vel greit?? Jeg betaler GLADELIG 100 kr,- en gang for å få løst alle mine bmw relaterte problemer..

Skjønner liksom ikke problemet.. Du sier folk vil falle bort.. Men de har det likevel i bakhodet.. Og med engang de har ett problem så registrerer de seg..

Alternativt kan man jo muligens lage til noe ved avataren eller rangen.. Stor "M" foran graden eller rett og slett en egen grad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alle 9000 medlemene hadde betalt 100kr hadde det blitt nesten en million, så trenger søren ikke 100kr per pers for ny server, men alle her har vel råd til å gi bort en tier så lenge man har visa eller paypal eller en annen effektiv og sikker løsning. hvis det hadde blitt en innmeldings avgift på 10kr hadde det blitt nesten 100 tusen kroner, og økonomien til noen burde ikke blitt et merke på en gang.. 10kr får du ikke en pils for en gang.. og 100 tusen er vel nok til ny server og vel så det?

Så du tror alle 9000 er her inne til vanlig? Er mange tusen som aldri er her inne, og som ikke har noen poster..

Men, jeg er med med etparhundrekroner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En donasjonskonto burde være en bra ide. Det er tross alt ikke mange her inne som har kompetanse, utstyr eller bor på geografisk riktig sted til å kunne hjelpe til med fysiske ting.

Støtter gladelig med et par hundre kroner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra her ! :)

Hadde jeg hatt kompetansen skulle jeg mer enn gjerne gjort noe for å hjelpe til med å få satt opp donasjons-greierne. Eller rettet ut i SQl'n for den del. Men så har det seg sånn den sort kunskap er mangelvare da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men penger eller ikke penger.

Gunnar gjør en så god jobb her med dette forumet at jeg synes en eller annen som har peiling på data kan hjelpe han litt.

Alle snakker om de 9000 som er medlemmer her inne, det må da være noen av de som er flinke med data og som kunne renska opp serveren litt eller komme med forslag til hva som må gjøres.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men penger eller ikke penger.

Gunnar gjør en så god jobb her med dette forumet at jeg synes en eller annen som har peiling på data kan hjelpe han litt.

Alle snakker om de 9000 som er medlemmer her inne, det må da være noen av de som er flinke med data og som kunne renska opp serveren litt eller komme med forslag til hva som må gjøres.

Glenn

Gunnar er ingen novise når det gjelder data (og vi er faktisk ganske mange som kan data her inne)... problemet er såvidt jeg forstår kostnadene knyttet til hosting/linjekapasitet. Hvis bimmers skal ha en bedriftsavtale (noe mengden av trafikk her inne nå legger til grunn) på hosting/linjekapasitet vil kostnadene mangedobles. Med dagens inntektsgrunnlag for bimmers er dette av naturlige årsaker ikke aktuelt. Ergo forblir trolig server og linjekapasiteten som den er... med mindre et eller annet fundamentalt endres. Hvis jeg tar helt feil hører vi sikkert fra Gunnar... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500,- pr time for å rydde sql er ingen u-pris. dette er noe jeg vil kalle "kompispris".

Selv i firma jeg jobber har vi en konsulentpris på 950 eks mva og dette er lavere enn hva konkurrerende firma opererer med.

Spør bare hva din nærmeste snekker eller merkeverksted tar pr. time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...