ellingz1 Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 enig med cato.. blir å kjøre 8,5 freme og 9,5 bak.. er usikekr på dekkbrede men maks 265.. men da må jeg valse, men du har jo sikker svææærrr plass har heller ikke fått no pris men de er jo ikke så alt for dyr.. også er coilovers også på tur sån nat jeg får bilen min mer ned på bakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2008 Velkommen til Norges største BMW forum, og gratulerer med en herlig BMW . Håper og tror du vil bli fornøyd med den, og skal bli artig å følge med de oppgraderingene du kommer til å foreta .E60/61 har stoore hjulbrønner/buer, som igjen gjør at 20" ser helt riktig ut! Noe som kansje ikke alltid lommeboka/kona blir helt fornøyd med . Vet ikke hva ditt budsjett på hjul er, men Breyton Spirit i 20" hadde blitt helt konge på din BMW, selges hos Christalex . Var mye fint av felger der... Og mye dyrt ja! Men nei det blir nok ikke 20" på meg. Andøy dekkomsetning har gode priser, så prisdiffen blir ikke så ille for 20" heller. Har kjørt sportsbiler nesten hele "bilistlivet", så når jeg nå skal prøve tysker, så vil jeg iallefall ha LITT kjørekomfort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2008 På E60'en min står det originale sommerhjul med felgtype Stjerneeike 124 i størrelse 8x18" med 245/40-18" foran og 9x18" med 275/35-18". Dekkene er av merket Michelin. Dette er utrolig behagelig å kjøre med, og sporing er totalt fraværende."Konklusjonen" blir iallfall at jeg ville ha kjøpt breiere hjul bak enn foran Er det dekkene som bilen din ble levert med? Jeg begynner kanskje å bli litt gammeldags, men jeg vet ikke helt om jeg ser grunnen til å ha bredere dekk bak enn fremme. Tidligere har jeg kjøpt brede dekk for å unngå så mye hjulspinn, men det er likksom ikke en problemstilling lengre. Så det vil jo i så fall være en utseendemessig ting dersom jeg går for 265... Ser man noen særlig forskjell dersom jeg tar 245 rundt hele i bilen, i forhold til 265 bak? 245 er jo ikke smale dekk akkurat. Ble så usikker nå. Så dere er sikre på at forskjellig dim ikke har innvirkning på stabilitetsprogrammet? Tror jeg må sjekke opp litt i forhold til eu-kontroll. Må jeg bytte hjul for å få den godkjent så tror jeg ikke at jeg gidder... Hadde vært fint å bare kunne levere en bil på kontroll uten å måtte bytte tilbake en eller annen originaldel for å få den godkjent. Mats: Blir bra med senking ja! Nå kan vi jo kjøre til hyttene i Lofoten på asfalt i tillegg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 Mats: Blir bra med senking ja! Nå kan vi jo kjøre til hyttene i Lofoten på asfalt i tillegg! hørte rykter om det blri bra kan man ta ferie turn til sommen uten om å bytte bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2008 ja så kan vi ha bimmer showoff på kaia med samme farge og felga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet Februar 18, 2008 Share Skrevet Februar 18, 2008 haha... blir dritt bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 På E60'en min står det originale sommerhjul med felgtype Stjerneeike 124 i størrelse 8x18" med 245/40-18" foran og 9x18" med 275/35-18". Dekkene er av merket Michelin. Dette er utrolig behagelig å kjøre med, og sporing er totalt fraværende."Konklusjonen" blir iallfall at jeg ville ha kjøpt breiere hjul bak enn foran Er det dekkene som bilen din ble levert med? Bilen skulle i utgangspunktet, da den har M-pakke, bli levert med 8x18" felger med 245/40-18". Men foreldrene mine likte ikke disse felgene, så mot et tillegg til ca. 3000,- fikk de heller de overnevnte hjulene levert fra fabrikk. De sto som et oppgraderingsalternativ i utstyrslisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2008 Fikk dem da forkjellig dim fremme og bak registrert i vognkortet?? Fikk utstyrslisten til bilen i dag. Faktisk mer utstyr enn jeg viste om! Skal ikke klage på det... Det som overrasker meg mest er at det er bixenon! Det hadde jeg aldri hørt noe om. Så er det et par ting jeg ikke vet hva er. Feks: Transportpakke, Ekstra drivstoff fra fabrikk , Nordisk utførelse... Noen som vet hva dette er? Og er koppholdere ekstrautstyr?? Hva betyr forresten DSClll i den Dynamiske stabilitetskontrollen? Nå er det ikke lenge til den kommer!!! Til helga skal jeg råååååne. Lenge siden jeg har gjort det med overlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Ekstra drivstoff ut fra butikken?? hehe...måtte bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2008 Ekstra drivstoff ut fra butikken??hehe...måtte bare Står bare: "ekstra drivstoff fra fabrikk". Må jo være en større bensintank...? Jeg synes svært lite om ekstra store bensintanker! Noen som har noen konstruktiv viten om utsyret jeg nevnte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Fikk dem da forkjellig dim fremme og bak registrert i vognkortet?? Dette mener jeg skal stå i vognkortet De dimensjonene som står i dørkarmen ved førerdøren er uansett tillatt å brukes på bilen, mener jeg bestemt - og der står bl.a. disse dimensjonene. I tillegg er det jo originale BMW hjul, så jeg regner med at det ikke burde volde så store problemer ved en evt. teknisk kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeanrl Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Koppholdere er ettermontert ekstrautstyr i min bil, og ekstra drivstoff var ikke ekstra stor tank men heller at bilen faktisk ble levert med bensin på tanken. Nordisk utførelse kan vel være så enkelt som en manual på norsk, eventuelt det som på min bil heter "kald-klima-pakke" eller noe slikt. (Bmw blir faktisk ofte levert uten varmeseter?!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2008 Koppholdere er ettermontert ekstrautstyr i min bil, og ekstra drivstoff var ikke ekstra stor tank men heller at bilen faktisk ble levert med bensin på tanken. Nordisk utførelse kan vel være så enkelt som en manual på norsk, eventuelt det som på min bil heter "kald-klima-pakke" eller noe slikt. (Bmw blir faktisk ofte levert uten varmeseter?!) Skulle tro alle E60 i hadde koppholdere... Flekk ut en tråd om bilen din Jean. Så kan du lage en tråd om opeln også! Manualen mener jeg var på dansk. Stod også på utstyrslista. Hvor teit er det ikke at bensin på tanken er ekstrautstyr?? Hehe... Nå er det ikke mange timene til bilen er her. Håper den koser seg på toget, og at den får en ripefri tur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2008 Fikk dem da forkjellig dim fremme og bak registrert i vognkortet?? Dette mener jeg skal stå i vognkortet De dimensjonene som står i dørkarmen ved førerdøren er uansett tillatt å brukes på bilen mener jeg bestemt - og der står bl.a. disse dimensjonene. I tillegg er det jo originale BMW hjul, så jeg regner med at det ikke burde volde så store problemer ved en evt. teknisk kontroll. Håper det står i døra på min bil også! Da tror jeg at jeg kjører breilugger bake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperGaute Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2008 Ahh... Fikk bilen i dag! Den var som ny, og til og med "nylukt" inni. En litt skeiv start fikk jeg da det poppa opp en feilmelding etter 10 minutt om at dekket var punktert. Noe som det ikke var. Men jeg trodde jo likevel på bilen... Så stakk innom BMW, og fikk vite at dette var normalt når det var nye hjul på bilen. Annen rulleomkrets eller noe sånnt. Nydelig kjørekomfort, og greit drag! Har hatt stor rens inni. Selv om den ikke er skitten. Var godt å vaske bil etter 2,5 triste måndeder med V70'en. Har ikke kost meg i en vaskehall siden i midten av november! Litt nye bilder med rånelysa på, og de nye 17" vinterhula som vises såvidt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå