Gå til innhold

Min første BMW - 520i E60

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se her ja, da var det endelig på tide å gratulere med ny bil.. :)

Det ser ut som om interiøret ditt er i Amethyst ja, men det står vel også i utstyrslisten på bilen din. Uansett er det en usedvanlig lekker og speisell fargekombinasjon. Husk at du må ha hyppig vedlikehold på disse setene da de blir fort møkkete (hadde samme seter selv i E60'n).. Telefonopplegg er nok et nokså omfattende prosjekt. Du må ut med hele interiøret og strekke masse ledninger, omprogrammering osv. Tror det vil koste mer enn det smaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, da var det endelig på tide å gratulere med ny bil.. :)

Det ser ut som om interiøret ditt er i Amethyst ja, men det står vel også i utstyrslisten på bilen din. Uansett er det en usedvanlig lekker og speisell fargekombinasjon. Husk at du må ha hyppig vedlikehold på disse setene da de blir fort møkkete (hadde samme seter selv i E60'n).. Telefonopplegg er nok et nokså omfattende prosjekt. Du må ut med hele interiøret og strekke masse ledninger, omprogrammering osv. Tror det vil koste mer enn det smaker..

Jeg tror faktisk jeg har telefonsystem også. :) Er en sånn svær greie nede i midtkonsollen. Men må vel ha et slags adapter til telefonen min da?

Ja er kjempefornøyd med fargen. Har faktisk ikke sett den komboen før in reel life. På bildene som tronrud hadd lagt ut på finn så de veldig hvite ut. Så ble en positiv overraskelse når jeg fikk bilen! :) Skal nok holdes rent ja. Er manisk bilvasker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Gaute! :D

Harald fortalte at du var kjempefornøyd med bilen, og at den så ut som et "smykke" :) Nå er det ingen vei tilbake, du er blitt bitt av BMW-basillen ;)

Thanx! :) Stakkars Harald ja, som er BMW mann, og nå må kjøre Volvo... hehe...

Er bitt av BMW basillen ja, men har vært bitt av mange basiller de siste årene! :) Er et billudder.... Men tror jeg blir å ha denne en stund ja. Føler litt at jeg har slått meg til ro. Iallefall til i slutten av 2009 (??) når det kommer nytt karosseri.

Trodde i forkant at BMW'en skulle bli litt "kjedelig". Er blitt vant til å få en del oppmerksomhet rundt bilene mine, og er av denne grunn blitt ganske oppmerksomhetsyk på bilfronten! :lol: Men faktisk vekker bilen mye oppmerksomhet allerede i original utførelse! Så det hadde jeg absolutt ikke trodd. Er jo kun senking på den nå...

Forresten Cato eller noen av dere andre... Stod en E61 ved siden av meg i går på bensinstasjonen, og det så ut som den hadde andre sideskjørt enn min. De gikk likksom mere "inn" mot bakken. Er det andre skjørt på e61? Regner med det ikke er andre skjørt på E60/E61 med sportsunderstell..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på verksted i dag for å få balansert hjulene... Rista en god del rundt 80 km/t. På verkstedet fant de ut at to av felgene hadde vært sveiset. (kom fra en annen BMW, så ikke min som har vært på skogstur :) ) De prøvde å balansere, men nå rister det fra 90 og værre jo lengre videre.

Så prata med selgeren på Tronrud bil. Veldig grei type, så jeg skal enten få to nye hjul fra Tronrud, eller penger til 4 nye hvis andøy dekkomsetning greier å finne noe bra til tilsvarende i pris som 2 originale bimmerhjul. Og de koster vel litt....

Nå synes jeg egentlig at de hjulene som står på er ganske bra, men jeg kan jo lufte noen andre hjul her som jeg vurderer.

Hjulene jeg vurderer må finnes i 17". Vil gjerne ha tilbakemeldinger på føgende felger:

- S076 Phantom Black

- P1371 (M5 look)

- RP-10 (M6 look)

Det ligger bilder av dem her: http://motorsenter.no/felger.html

Er selv litt stemt for Phantom felgene.... Er glad i kantfelger, samtidig som jeg da får mørke ruter og mørke felger. Blir så stressa av felgkjøp. Jeg som endelig hadde funnet meg sommerfelger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du kun vurderer 17", så ville jeg trolig ikke ha kjøpt noen av dem. Da tror jeg faktisk at jeg hadde kjøpt meg en 17" originalfelg da disse passer bedre. Jeg ville ikke valgt kantfelger som er mindre enn 18", men kjøper du først 18" tror jeg at jeg hadde kjøpt M6. M5 felgene er utelukket for min del. M6 felgene gjør at de ser litt større ut enn tilsvarende felg med kant. Her er bilde fra siden, som du ønsket..

irishtotshq02lxqo0zj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart gått for Phantom felgen, men i sølv da! Jeg klarer bare ikke sort senter, men smaken er som baken :P .

Men skal du kjøpe disse i 17? Jeg mener de minimum bør være i 19" til din E60 8) .

Det er vinterhjul! Ikke sommer.... Kan hende dere sørpå har bedre veier enn oss her nord på vinterstid, for 18" (eller 19")+Vinter+sportsunderstell+nord-norge funker ikke for min del! :D

Tror jeg har bestemt meg for M6 felgene i gun metal. 17" ere. Ettersom at jeg har splitter nye conti dekk til samme pris som en grei bruktbil, så er det iallefall helt uaktuelt og bytte størrelse! :wink:

kws95qfftac7iv11nzqu.jpg

Her er iallefall et bilde av sommerhjulene....

De tror jeg blir å passe bilen utmerket. Var på photoshoot i dag med bilen, så kommer en del spennede bilder senere. 8) Nevøen min skulle også prøve å "photoshoote" sommerhjula inn på bilen, og sote rutene. Så jeg får se hvordan den blir om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...