Gå til innhold

Ad|oS sin E36 328i coupe - lagt ut for salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ble det endelig bil på meg. Solgt forrige bil 8. januar, og kjøpte denne nå 17. februar. Har vært en lang tid uten bil...

Skulle egentlig ikke ha noen sprek bil da jeg er student, så var egentlig 318/320/320d (E46) som var aktuelt, men fant i stedet for en E36 328i med automat. Var veldig skeptisk til automat, men etter ca 10timer i bilen må jeg få si at det er helt fantastisk. Går jo bra, selv om den mister litt effekt pga girkassen. Da bilen er såpass sprek som den er går det greit likevel...

Var litt usikker på fargen også, men den var helt ok, selv om den var grønn :lol: Kommer nok til å like den mer etterhvert...

Er veldig lite rust på bilen. Fant så å si ingenting da jeg var å så på den, men har funnet litt nå i dag. Ikke noe alvorlig, så går nok greit å få fikset.

Her kommer litt bilder:

b8nkietnbl12abom7kun.jpg

oyxpdissw1gfe38pu6qr.jpg

d7e29er4bkvmc1psshj0.jpg

pgf5kqa0ous9gfig1qs4.jpg

y3o6z463fmio0kvn9x9r.jpg

65y6apr9mwxbc58s1qy6.jpg

nd3k5zzqk6lkwwgka1ui.jpg

Bilen er ganske bra utstyrt:

- sportsseter i skinn m/varme

- store kjørecomputeren med CC

- air-condition

- full M-tech styling utvendig (mangler DTM-leppa på fronten)

- cruisekontroll

- webasto

- PDC

- midtarmlene

Ellers har den:

- 16" vinter- og 18" sommerfelger

- altfor stort kon-filter :wink:

- hvite blinklys foran og på siden

- orginalt anlegg med en Pioneer-spiller (tok kvelden rett før jeg overtok bilen)

- effektanlegg (uvisst hvilket merke)

- 3. bremselys

- M3-list på bagasjeromsluka

- M3-matter

- håndbrekk-håndtak i skinn

Planer for bilen:

- skifte CD-spiller til en som virker :lol:

- røde/hvite baklykter

- nye frontlykter

- nye blinklys

- klarglass grøftelys

- M3-lister

- xenon

- AE

- 3-eiket ratt

- M50-innsug

- ny luftfilterboks (noe lignende Dave F. sine sett)

- DTM-leppe, og muligens Rieger sin GT-leppe eller GT-splittere

- justerbart senkesett

- girkule i helskinn

- hattehylle med solgardin

Fant en slags spake på innsiden av setene (mot midtkonsollen), men klarte ikke finne ut hva den er til. Noen som vet? Man kan dytte den frem/ned og opp slik den er på bildet.

ipkc01mliyxnvtzj4xj0.jpg

Bilen har ikke fjernstyrt sentrallås, men har litt lyst på det. Mulig jeg får montere det også. Var ikke så dyrt, men var litt mye deler. Spørs om jeg tar sjanse på å ordne det selv :lol:

Når det gjelder nytt ratt er jeg veldig usikker. Bilen har jo airbag så hadde vært greit å hatt det på det nye rattet. Problemet er at jeg liker rattet uten airbag bedre...

M-Tech_steering_wheel.jpg

is13.jpg

Skrevet

Gratla med ny bil dat var på tide...

Eg lurer også på den spaken på insiden av setet!!

Eg lurer også på ratt uten airbag, altså det første bilde av rattet... men da må man vel ta ut pæra til air bagen....

Men automat suger jo.... bytt til manuel... Hehe...

:D

Skrevet

Ville heller hatt manuell enn automat, men det var mye bedre enn antatt. Genialt med cruisecontroll, og ved bykjøring er det deilig med automat! Ikke så økonomisk, men ved fin kjøring er ikke forbruket så ille.

Må nok ut med den pæra for å ikke bli plaget livet av meg tanke på varsellyset hehe Godt mulig jeg ender opp med samme ratt selv da det andre er litt vel dyrt...

Takk til begge to!

Skrevet

Der fikk gutten kjøpt seg bil ja... Så jo ikke ille ut den her.

Har masse unødvendige fancydetaljer som jeg har lysst på og greier;)

Gratulerer...

Edit: Grisefint interiør :D *Vil knabbe* :wink:

Skrevet

Takk!

Hvis noen har bruksanvisning til Webasto kupè/motorvarmer er de velkommen til å sende meg en pm med litt info. Vet hvordan man skrur den på, men sliter litt med den tidsinnstillingen...

Til høyre for kjørecomputeren er det jo et lite display, er dette til klokke? Har ikke noe lys i denne i det hele tatt, så om noen har tips om hvordan jeg skal få liv i den må de gjerne komme med innspill.

Var hos Bilradiospesialisten i dag for å få kjøpe meg en kabel jeg manglet til den gamle spilleren (dum som jeg var glemte jeg å ta ut kabelen av gamlebilen da jeg solgte den). Da fikk jeg vite at den fort kommer på over 500kr da den må spesialbestilles... Så har noen en iso-kabel (???) til en Pioneer DEH-P6800MP er jeg svært interessert i å kjøpe den.

Tok med inn spilleren som var i bilen, og fikk vite at det var en tidligere toppmodell. For å få fikset den må den sendes til reprasjon, noe som koster 500kr++ bare for å kikke på den å finne ut hva som er galt. Deretter kommer reprasjonen på 1000-1500kr antok han i butikken. Mer fristende med nye spiller!

Skrevet

Til høyre for kjørecomputeren er det jo et lite display, er dette til klokke? Har ikke noe lys i denne i det hele tatt, så om noen har tips om hvordan jeg skal få liv i den må de gjerne komme med innspill.

Gratulerer med fin bil og ålreit motor! Syns automat er ganske så behagelig å kjøre med :) Så tror ikke du kommer til å angre.

Ja det er vel klokke. Mener å huske det var det på gamlebilen min.

Skrevet

Ja det lille displayet er til klokke og dato (Uhr og Datum)

Du kan kanskje prøve å holde inne Uhr eller Datum, og se om det begynner å blinke, prøv da å trykk deg frem med 1000, 100, 10, 1-knappene. Så SET/RES for å lagre klokkeslettet og eller datoen

Skrevet

Var ute å sjekket klokka på bilen nå, og jeg klarte så vidt å skimte noen tall der. Altså er det lyset i displayet som er ødelagt... Hvordan fikse?

morwik:

Jeg forklarte visst litt dårlig... Jeg har jo den kabelen som "kommer ut" fra bilens ledningsnett, men mangler den kabelen som går mellom iso-kontakten (?!?) og spilleren. Er vel noe som normalt sett følger med spilleren vil jeg tro.

Den kabelen de har på Biltema passer hvertfall ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...