Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Klar over at det blir arrangert fra sentralt hold, ja :) Det ble det også i 2007. Porscheklubben sto vel som arrangør på treffet i 2009?

Bør bli stort oppmøte, men hva er egentlig det? 50-100-150? Jeg må dit en tur å titte på iallfall :)

Ja det var vell kanskje arrangert av Porsche klubben, med BMWCCN som gjest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reell bredde på dekk varierer så mye at jeg tror ikke du kan styre etter det alene. 225 fra et merke kan like godt være bredere enn 235 fra et annet. Noen dekk har også svært avrundede skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reell bredde på dekk varierer så mye at jeg tror ikke du kan styre etter det alene. 225 fra et merke kan like godt være bredere enn 235 fra et annet. Noen dekk har også svært avrundede skuldre.

Og nye eller utslitte dekk utgjør også fort en cm eller halvannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utslitte dekk merkes vel stort sett bare på diameter. Er klar over at det er en viss forskjell fra merke til merke, men jeg ser for meg at 265 uten spesielt avrundede skuldre skulle gå greit. Liker ikke dekkstrekk.

Liker ikke dekkstrekk? :shock:

Har selv 235/35-19 på 9.5" felg og syns det er helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 225 på 9" felg fremme, og det ser for meg helt greit ut, men bak kjører jeg 255 på 10.5" og det synes jeg blir litt for mye. Hadde 245 på samme felgen og det så helt jævlig ut. Skal jo være litt beefy bakdekk etter mitt syn så jeg tror 265 på 10.5" vil bli passelig med dekkstrekk.

Dette er med 245, men det er egentlig et jævla dårlig bilde, for du ser ikke at rundt 10-15mm av felgen ikke er kledd med dekk overhodet.

onc4ic6x6ilfjgchncjh.jpg

Dette viser det ihvertfall litt bedre.

eof85n6ojhczxwqrqfi7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får nesten en fingertupp mellom. ;) men tror fortsatt det skulle gått, for det er felgbeskytterkanten som er nærmest hjulbuen.

Hadde 265 på bilen før uten problemer, men det var med høyere innpress og smalere felger.

Ser bare ikke for meg at jeg gidder å bruke tusenvis av kroner på nye dekk dersom jeg ikke er sikker på at det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha skikkelig strekk må du ha bilen så lav og felgen så langt ut i hjulbuen at det ikke blir mulig å kjøre med.

Litt strekk derimot vil jeg ha, men ikke så mye at det ser ut som jeg ikke har råd til å kle hele dekket. Samt at skikkelig feite bakhjul ser rått ut. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530n var igrunn ganske grei og kjøre med 275 bak og 265 framme hvis man ser bort ifra drivstofføkonomien, måtte nesten i nedoverbakke for at kassa sku gå i lockup :P

Litt mindre forbruk men mye mer vinglete og sporete nå med 235 foran og 245 bak.

Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker dekkstrekk eller ikke, spørs kansje litt bil/felg kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...