Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mente ikke nødvendigvis den jeg linket til. Vil mye heller ha en 10-15 år gammel bensindrevet bil med litt motor (2.5 og oppover) enn disse nymotens bilene der du kun får fyllt drivstoff og dreiet om nøkkelen (nei, vent det får du jo heller ikke lenger) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke nødvendigvis den jeg linket til. Vil mye heller ha en 10-15 år gammel bensindrevet bil med litt motor (2.5 og oppover) enn disse nymotens bilene der du kun får fyllt drivstoff og dreiet om nøkkelen (nei, vent det får du jo heller ikke lenger) ;)

joda, ser den :) men som familie/ferie/bruksbil er den etter min mening perfekt mtp alt egentlig (forbruk, ytelse, komfår osvosv). Hobbybil derimot er vel heller stor bensiner av eldre årgang og fåretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening var ytterst subjektiv, så på et generelt grunnlag støtter jeg det du sier. Er veldig fornøyd selv med diesel, men skal flytte etter hvert og da blir det mer småkjøring, så ønsket og behovet om bensin blir mer fremtredende. Håper å bytte bil før neste vinter hvis jeg blir kvitt den jeg har da. Noe som sier meg blir lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk. Heller en gammel bensiner med litt motor :D

Er jo mye mer motor i den F11'en, bare to cyl og 1400ccm mindre :)

535dat'en er faktisk ganske mye kjappere :mrgreen:

Er en 535Dat kjappere enn en kompressormatet E39 540it med 437hk? :-P

neinei =P~ det har jeg heller ikke sagt, men når vi snakker mods så tror jeg ikke remappa 535d burde være så veeeldig langt unna :?

Toppfart på over 300km/t og 0-200 på 16 sec :D 380hk/700nm på en 3L dieselsekser begynner og bli drøyt...

Ser/høres heller ikke direkte ubehagelig ut i 300km/t :o

men når det er sagt er e39 med kompressormata V8 mye tøffere og mye mer morsomt uansett. Tengte bare ferie/konebil jeg, og da er kansje dieseln bedre og mer økonomisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. trodde du refererte til bilen Dan hadde lagt ut link til.

Flytter seg veldig greit de nye dieselene ja, men personlig liker jeg ikke effektregisteret til en diesel. De dør liksom ut der hvor moroa normalt sett begynner.

En kompis av meg kjører en chippet 2008 Audi A6 3l tdi og den trykker deg godt bak i setet, men når den kommer opp til det turtallet hvor E34'en min først begynner å virkelig da, dør Audien ut.

Edit:

På en annen side er det jo dieselens effektregister man bruker ved normal kjøring, slik at i en "bruksbil" (Les: f.eks Blazeren min) kunne jeg godt ha tenkt meg å hatt en diesel av nyere type. Veldig behagelig å ha en haug med moment tilgjengelig nesten uansett hvor i registeret du ligger.

Forstår sådan godt at mannen i gata gjerne kjøper seg en dieselbil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...