Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan ikke jeg svare på...

Ok, så du kjenner ikke noen som har brukt dem? lurer på om den ene bakfelgen min er skjeiv,men det hadde vært dumt om den hadde blitt ødelagt i "forsøket" siden de ikke er i produksjon lengre. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinering anbefaler jeg ikke. De spenner opp felgen på ytterringen, noe som lager stygge merker. Har sett et par uheldige eksempel. Tror de på Leira bruker en metode med oppspenning på navet.

På Statoil i Harstad er det en som er flink. Nærmeste alternativ jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke jeg svare på...

Ok, så du kjenner ikke noen som har brukt dem? lurer på om den ene bakfelgen min er skjeiv,men det hadde vært dumt om den hadde blitt ødelagt i "forsøket" siden de ikke er i produksjon lengre. :-k

Har ikke hørt om noen konkrete erfaringer, har bare hørt at han som gjør det er flink og at det ikke er så dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på rensåsen dekk sa at felgretting ikke hadde noe hensikt og at felgene ble skjev igjenn i første fartshumpen pga manglende spenn.

Vet ikke om dette er reêlt eller om det bare er svada, men tengte og prøve likevel.

http://www.felgretting.no/

de garanterer at felgen ikke blir skjev igjenn, siden de bruker (sitat:) "press og roterende formverktøy med spesifikk varmekontroll".

Var innom dekkpusheren på leira som tok 600.-/felgen for retting, maskinering tok 700.-/felgen, men da dreiet de opp senterhullet til ønsket størrelse inkludert i prisen. Har ikke den fjerneste anelse om hvilken teknikk noen av de bruker, men noe sier meg at det er og bryte på i forskjellige rettninger til felgen er rett igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på rensåsen dekk sa at felgretting ikke hadde noe hensikt og at felgene ble skjev igjenn i første fartshumpen pga manglende spenn.

Vet ikke om dette er reêlt eller om det bare er svada, men tengte og prøve likevel.

http://www.felgretting.no/

de garanterer at felgen ikke blir skjev igjenn, siden de bruker (sitat:) "press og roterende formverktøy med spesifikk varmekontroll".

Var innom dekkpusheren på leira som tok 600.-/felgen for retting, maskinering tok 700.-/felgen, men da dreiet de opp senterhullet til ønsket størrelse inkludert i prisen. Har ikke den fjerneste anelse om hvilken teknikk noen av de bruker, men noe sier meg at det er og bryte på i forskjellige rettninger til felgen er rett igjenn.

Dekkpartner på Leira retter felgene med en maskin spessiellt egnet til retting av felg. Der presses den rett. Maskinering banker felgen rett med klubbe/slegge. Kan høres groteskt ut, men det blir bra resultat. Og ofte retter dem felger med så store skader som dekkpartner ikke vil prøve på engang.

Jeg ville først prøvd på Leira, så gått til maskinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...