Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt blandete meninger om Østbyen bil.. Har hatt den inne der noen ganger på service og andre ting..

Først hadde jeg vanlig oljeservice for rundt 2 år siden, da ble alt byttet og dem tok diagnose på bilen min. Ingenting galt, fornøyd..

Senere gikk radiatoren min dundas, og det ble storkalas med radiatorbytte, vannpumpe, hjullager bak,bremseklosser bak, bremseskiver bak, bremseveskebytte, og oljeservice...

Det første jeg reagerte på var at denne gangen hadde dem ikke tatt seg bryet med diagnose, jeg betaler jo tross alt 3000 for oljeservice alene, så dette kan jo GODT være med når jeg fikk det sist.

Det andre var at etter ca en halvtimes kjøring begynnte bilen nesten og koke igjen, da hadde dem ikke lufta ordentlig.. Så måtte kjøre bilen tilbake, utrolig surt, men alle kan gjøre feil. Men får ett sånn intrykk av at det går litt fort i svingene om dere skjønner. Noe jeg ikke liker særlig godt, har noe småplukk nå ifm med EU kontroll, så skal gi centrum bil en sjangse siden det ikke er service. Ble anbefalt det en en venn.. Billigere var dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt blandete meninger om Østbyen bil.. Har hatt den inne der noen ganger på service og andre ting..

Først hadde jeg vanlig oljeservice for rundt 2 år siden, da ble alt byttet og dem tok diagnose på bilen min. Ingenting galt, fornøyd..

Senere gikk radiatoren min dundas, og det ble storkalas med radiatorbytte, vannpumpe, hjullager bak,bremseklosser bak, bremseskiver bak, bremseveskebytte, og oljeservice...

Det første jeg reagerte på var at denne gangen hadde dem ikke tatt seg bryet med diagnose, jeg betaler jo tross alt 3000 for oljeservice alene, så dette kan jo GODT være med når jeg fikk det sist.

Det andre var at etter ca en halvtimes kjøring begynnte bilen nesten og koke igjen, da hadde dem ikke lufta ordentlig.. Så måtte kjøre bilen tilbake, utrolig surt, men alle kan gjøre feil. Men får ett sånn intrykk av at det går litt fort i svingene om dere skjønner. Noe jeg ikke liker særlig godt, har noe småplukk nå ifm med EU kontroll, så skal gi centrum bil en sjangse siden det ikke er service. Ble anbefalt det en en venn.. Billigere var dem også.

Har litt dårlig erfaring med dem selv, så derfor jeg spurte. Bruker et lokalt verksted på Fauske. Veldig fornøyd med dem,men de vll ikke røre biler der du må inn og lese hva som skal gjøres på service. Tungvint å må ha inn bilen en ekstra gang for at dem skal vite hva som skal gjøres :? Må da gå an at jeg går inn i idriven og noterer hva som skal gjøres før jeg ringer eller krever de å ha inn bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Østbyen, mest fordi de har kjennskap til typiske problem og har nødvendig utstyr. Ikke alltid jeg er fornøyd, men opplever ikke andre verksted som noe bedre (Sulland, Nordvik f.eks) Vi blir som regel enige til slutt. De vet jeg er en tilbakevendende kunde og gir meg litt goodwill. Hjelper nok også på at jeg kjøpte siste bil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være helt gal, kjører bilen i "hvilken som helst børstevask", og blir stort sett fornøyd!

LIVING ON THE EDGE :clap:

+1

Er alltids trivelig og bruke 3 dager på innvendig og utvendig shine på sommerstid når man har tid til det.

Men faen heller, hadde disse børstevaskene rassert lakken på bilene hadde de vel ikke eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være helt gal, kjører bilen i "hvilken som helst børstevask", og blir stort sett fornøyd!

LIVING ON THE EDGE :clap:

+1

Er alltids trivelig og bruke 3 dager på innvendig og utvendig shine på sommerstid når man har tid til det.

Men faen heller, hadde disse børstevaskene rassert lakken på bilene hadde de vel ikke eksistert.

Støtter den! Hadde jeg hatt en ferrari til 7 sifret beløp hadde det nok blitt håndvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Østbyen, mest fordi de har kjennskap til typiske problem og har nødvendig utstyr. Ikke alltid jeg er fornøyd, men opplever ikke andre verksted som noe bedre (Sulland, Nordvik f.eks) Vi blir som regel enige til slutt. De vet jeg er en tilbakevendende kunde og gir meg litt goodwill. Hjelper nok også på at jeg kjøpte siste bil der.

Syns det er litt dumt at man må være fast kunde for å få litt service. Det bør være opplagt for enhver servicebedrift å yte det uansett. Men er vel sånn det er blitt, og Østbyen er ikke alene om det. Jeg drar bare dit om jeg må og denne gangen må jeg dessverre det. Men blir lenge til neste service, så det går nok greit.

Begynner å få lyst på en morobil igjen av en litt eldre modell (E28 M535, E36 M3 eller noe Alpina snacks, E38 735/740 er også aktuell). Men er det evinnelige problemet med lagringsplass :? Vinterlagring skal jeg alltids klare å ordne meg, men sånne biler bør stå inne året rundt. Nå blir det sannsynligvis ny leilighet i 2012, så en med garasje er høyt på ønskelista :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten inntrykk av at Østbyen har gått ned på service pga at en stor prosent av bmwkjøperne i dag ikke er spesielt entusiaster, de kjører bmw pga at folk har mer penger nå enn før og da må man ha minst like dyr bil som naboen.

Så de drar kortet uten å spørre om noe mer rett og slett pga at de hverken har peiling eller bryr seg, og så forsvinner servicen sakte men sikkert pga at ingen forventer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med Østbyen er jo at de lagrer bilhistorikken din hos dem, så de kan gå inn å se hva slags biler du har hatt og hva som er gjort. På den måten bør de jo ha en viss formening om hvem som er entusiast eller ei.

Men som du sier, kan jo hende det er jeg som er for pirkete/nøye. Reagerer alltid hvis pris eller service ikke er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom der og reklamere på vifteslutt-trinnet jeg kjøpte for to år siden men fikk byttet på reklamasjon ifjor. Har begynt og streike begge de to siste årene når kulda setter inn, Sist måtte jeg krangle meg til en ny på reklamasjon pga jeg skiftet den selv og at kupêfilterne ikke hadde vært skiftet av dem, men av meg som uansett ikke hadde den minste betydning.

Måtte holde et kvarters foredrag om hvordan en transistorstyring for likestrømsmotorer fungerer og hvorfor de over 100 voltene som induseres i viftemotoren når spenninga kuttes når den roterer for fullt, sendes i retur og ødelegger transistoren i det øyeblikket man kutter strømmen, hvordan dette kunne vært forebygd ved produksjon vha sette inn en Zenerdiode-barriere som kortsluttet overspenninga blablabla... gikk derfra med ny viftemotstand iværtfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men faen heller, hadde disse børstevaskene rassert lakken på bilene hadde de vel ikke eksistert.

Jo, lakken blir over tid ødelagt. Dette har det vært gjort mye tester på. Kjør en flett ny sort bil gjennom børstevask og inspiser den i solskinn. Voila, massssssse microriper som til slutt gjør lakken svært matt. Skulle du i tillegg være uheldig med at børstene er fulle av sand/skitt etter forrige tulling så blir det også masse dype riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer sånn at for entusiaster som er nøye på det, så betyr det noe å vaske i maskin eller ei. For resten som er i stort flertall, så ser de det knapt eller bryr seg ikke.

Blir ikke så mye vasking på meg når det er så kaldt. Fikk meg en liten avspyling tidligere i uka når det var mildvær. Kjekt å spyle med varmt vann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske-"ripene" får du over tid uansett vaskemetode, for ikke og snakke om når du børster snøen av bilen eller kjører med skitten bil slik at småsanden ligger og pusser i vinden. Er da verre tind du kan gjøre med bilen enn og kjøre den i en vaskehall med børster, hva med og dra en tung campingvogn, kjøre med sko på, ha barn og hund i bilen osvosv. Tviler på at noen av de eldre gubbene som har eid min bil tidligere utelukket har benyttet seg av noe annet en børstevask, derfor nøler jeg (nesten) ikke med og kjøre bilen i børstevask, man sliper jo ned lakken en gang i året med polish for og fjerne vaskeripene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasje vil det bli uansett på en bruksbil. Jeg har både unger og hund men klarer likevel fint å holde bilene bra. Cluet her er jo å unngå/minimere ting som bidrar i negativ favør. Børstevask er noe av det verste, nesten oppe i samme liga som å børste av snøen med den stive gulvbørsten eller vaske hele bilen med den gørrskitne vindusskrapa på Esso..

Å kalle seg for bilentusiast samtidig som man ruller kjærra gjennom børstevasken føler jeg blir litt selvmotsigende. Men hver sin smak og lyst... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...