Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

I mitt tilfelle snakker vi om 11 år gammel bil med 220 000km på telleren og en del småskavanker i lakken fra før, finner ingen grunn til og lete fram tauet etter og ha kjørt denne bilen igjennom børstevasken. Hadde det derimot vært en under 5 år gammel bil som fremdeles var "ny" og fin ville jeg nok heller dullet med fåreullsvåtten, 2-3 bøtter, dyre produkter osvosv.

Jeg synes hund er verre en børstevask :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager som dette, da bilen var på EU kontroll, er det kjipt og eie BMW.. Jeg tørker mine modige tårer..

Bremserør bak rustet

Handbrekk ( funger ikke venstre side bak ) ( sikkert wire, men vet det er slapt uansett )

Spyledyser er tette ( bruker jo aldri spyleveske så dette viste jo ikke jeg )

Oljelekasje

Bremser bak 50% over maksverdi, eller noe slikt..

Frontlyktjusering

Hjullager begge forran.. Dyr bil denne E39 gitt..

Blir mer og mer frista til å bytte til en nyere 120 gitt.. Noen erfaringer, meninger om denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså en 15 år gammel bil og forventer at den skal gå år etter år uten slitasje og vedlikehold? Drøm videre. Det enkleste alternativet er sikkert å lease en IQ eller Yaris. Ser Toyota kjører kampanjer innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså en 15 år gammel bil og forventer at den skal gå år etter år uten slitasje og vedlikehold? Drøm videre. Det enkleste alternativet er sikkert å lease en IQ eller Yaris. Ser Toyota kjører kampanjer innimellom.

Overhodet ikke ;) Men det er knappe 2 måneder siden jeg påkosta den 30k i verksted, og slik har det gått og surret trutt og lenge, var vel egentlig i sinnet det kom ut :) Vet det koster å være kar, men noen ganger akk så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne skrudd selv om jeg hadde garasjeplass, har fiksa broren min sin bil i "garasjen" aldri igjen, da blir det heller å stå litt ekstra på jobb og gjøre det på verksted..

Sist:

hjullager bak, bremseskiver, bremseklosser, tett radiator, vannpumpe, termostat, (byttet vannpumpe da jeg vet denne er noe dritt på E39 med plastskovler, måtte bytte radiator da denne var tett), sikkert noe mer uten at jeg kommer på det i farten. Før dette gikk ekspansjonstank og servopumpe, og før dette ja du ser tegninga ;)

Lurer på om jeg har fått en mandagsbil, kan umulig være alle e39'er som er like dårlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne skrudd selv om jeg hadde garasjeplass, har fiksa broren min sin bil i "garasjen" aldri igjen, da blir det heller å stå litt ekstra på jobb og gjøre det på verksted..

Sist:

hjullager bak, bremseskiver, bremseklosser, tett radiator, vannpumpe, termostat, (byttet vannpumpe da jeg vet denne er noe dritt på E39 med plastskovler, måtte bytte radiator da denne var tett), sikkert noe mer uten at jeg kommer på det i farten. Før dette gikk ekspansjonstank og servopumpe, og før dette ja du ser tegninga ;)

Lurer på om jeg har fått en mandagsbil, kan umulig være alle e39'er som er like dårlige..

Vet sikkert 10 stk som kan/vil reparere bilen din for langt under halv pris av hva verkstedet gjør. Svart selfølgelig.

Å sette en 15 år gammel bil på på verksted for 30.000kr for de feila der, er godt over grensa for galskap mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager som dette, da bilen var på EU kontroll, er det kjipt og eie BMW.. Jeg tørker mine modige tårer..

Bremserør bak rustet

Handbrekk ( funger ikke venstre side bak ) ( sikkert wire, men vet det er slapt uansett )

Spyledyser er tette ( bruker jo aldri spyleveske så dette viste jo ikke jeg )

Oljelekasje

Bremser bak 50% over maksverdi, eller noe slikt..

Frontlyktjusering

Hjullager begge forran.. Dyr bil denne E39 gitt..

Blir mer og mer frista til å bytte til en nyere 120 gitt.. Noen erfaringer, meninger om denne bilen?

Det der koster deg ikke mer enn kansje 3000.- i deler hos Koed og en kveld eller maks to med litt skruing litt avhengi av hvor oljelekasjen er...?

Man kan gjerne si at det kan være en del vedlikehold på en 15 år gammel e39, men så kan du jo også se på f.eks hvor mye mer avansert denne 10-15 år gammle bilen er i forhold til f.eks dagens Mondeo, Passat, V70, Accord, DePrimera osvosv... Relativt enkle biler og skru på også, har skiftet alt selv på min bil. Deriblant hjullager, bremser, håndbrekk rundt baut, alt av foringer og stag i forstilling, dieseldyser, hatt ute dasjbord, instrument-panel, osvosvosv... Finnes masse bra DIY på forumet og rundt om på nettet på hvordan du gjør ting. En ting kan du være helt sikker på... Dersom du plages med noe på en gammel e39 er det alltids noen som har har hatt problemet før og diskutert det på et eller annet forum, skal såklart ikke nekte deg og bruke 30 000.- til på østbyen. Men ville heller spart 27 000.- og heller brukt penger på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til vaskingen igjen; er det noen av dere som tar dere tid til noe lakkbehandling etter vask? Tenker på i forhold til om det er lov i hallen og folk som venter etc. Eller gjør dere det på litt ugunstige tider på døgnet sånn at dere er rimelig sikker på å få være alene?

Tenkte å ta en kjapp behandling i romjula ettersom det er meldt mildvær og da enten på morran eller kvelden sånn at jeg får stå i fred :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...