Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Det er innebygd motstand i sideblink-lykta, og har prøvd med en 5W motstand i tillegg, men det hjalp ikke.

Tenkte jeg skulle prøve å seriekoble to motstander, men tror ikke det har noe effekt.

Rart at det ikke skjer på frontblink, der har jeg også led pærer, og motstand men ikke noe slik blinking.

Utifra det jeg har sett av programvare på nett, så skal det være enkelt, men det er vel kanskje bare hvis man har noe uorginalt utstyr vil jeg tro

Send meg en melding hvis noen får tak i slikt utstyr eller vet noen som kan

Seriekobling av to motstander vil kun resultere i at du får dobbelt så mye motstand og vil fungere mot sin hensikt, paralellkobler du to får du halvparten av motstanden dersom de er like store.

Setter du en motstand i serie med LED-pæra får du mindre spenning over pæra, setter du to i serie får du enda mindre, det kan kansje hjelpe (tviler), pæra lyser da også dårligere pga lavere spenning, så avhenger også av effektstørrelsen på pæra...

Er du over middels interessert kan du bestille deler fra elfa.se og lodde deg en krets bestående av printkort med en Transistor og en liten kondensator som kan forsinke innkoblinga alt ifra noen microsekunder til et sekund avhengig av kondensatorstørrelsen (pæra lyser ikke før kondensatoren er "ladet opp"...)

Hadde det vært meg tror jeg heller jeg hadde spist LED-pærene og heller satt i halogenpærer, som reflektorer i tilleg er tilpasset :mrgreen:

Har ikke troa på noe annet enn å få programmert bort problemet eller bytte til halogen igjen.

Nå var begge sideblinklyktene gamle, slitt og lekk så da må jeg handle helt nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se fasinasjonen for LED-lys all den tid strømregninga på bilen er såpass lav som den er.

For ikke å snakke om i skiltlysetne.. Ser ingen fordel som helst med at det blir lettere å lese skiltnummeret..

Mye støy på radioen lager de og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å lure meg Valnesfjord-Fauske tur/retur uten å havarere. Men det gikk ikke fort. Artige var at ingen tok meg igjen heller, så ja, det var nok glatt for de fleste i dag. Piggfritt i dag er som å gå på skøytebane uten skøyter. Bambi time :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...