Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå til innkjøp av nye sommersko og 19" er da valget, men funderer på dekkdimensjonen.

Hvordan er det å kjøre kombi iforhold til lik dimensjon rundtom ?

Ser bl.a GSbildeler selger 265/30/19 dimensjon til bakakselen.

Hvordan er det å kjøre på såpass brede dekk i et land som Norge?

235/35 - 265/30

eller

235/35 - 235/35

er valget jeg står imellom!

Skrevet

Går fint å kjøre med slik dekkdimmensjon. Jeg har kjørt med 265 på mange biler og det fungerte fint det. Litt sporing selvsagt, men det avhenger av hva slags dekktype man også velger. Jeg skal nå kjøre for første gang med 285/25 ZR 20 og tror det skal gå meget bra.. :)

Skrevet

jeg bryr meg om slikt, burde være kjørende og da det trossalt er en bil.

Omkretsen på hjula er inget problem.

Blir vel 265 bak da tenker jeg!

Dekktypen Kumho U31, erfaringer på det området? Sporer? bråk?

Skrevet

hva er "riktig" dekkmerke?

Tenkte å kjøpe denne Hartge Classic replica felgpakken ifra GSbildeler!

passer den rett på e46 uten noe modifikasjon?

Skrevet
hva er "riktig" dekkmerke?

Michelin Pilot Sport SP2, helt klart, men de koster litt mer en Kumho da :wink:

Beste dekkene jeg noengang har hatt, men jeg har selvsagt ikke prøvd alt. En ekstra fordelen med disse og stor dim/lite gummi er ikke bare skuldren som er godt avrundet, de har også en langt mykere "sidevegg" en andre merker jeg kjenner til. Dette døyver noe av sporingen, og var meget merkbart da jeg gikk over fra Pirelli.

Får du disse i denne dim ned mot 12.000,- så er det en god pris. Vil anta at du sparer deg rundt 2000,- rundt baut ved å kjøpe Pirelli P-Zero og rundt halve prisen for Kumho. Nakang enda noe rimligere.

Skrevet

Kjørte Kumho KU31 på den forrige bilen med 225/35R19 rundt hele.. Disse ble slitt utrolig fort. Men synes ikke de sporet noe veldig og heller ikke noe særlig bråk. Men som sagt, ble slitt veldig fort!

Skal forøvrig på med 225/35 og 255/30 R19 med Dunlop Sport Maxx nå snart, blir det før deg kan jeg rapportere tilbake på det ;)

Skrevet

Jeg kan anbefale KU31 på det varmeste! Rettningsstabile, slitesterke, gode egenskaper på skikkelig våt vei, snille med tanke på sporing og ikke minst billige i forhold til mye annet... Masse dekk for pengene.

Har hatt det på de 2 siste bilene mine i 225 35 19. Skal nå kjøpe nye i 235 35 19 / 265 30 19. Har nemlig også kjøpt hartge classic på GS som jeg skal ha på Z4en.

Skrevet

Kjørte Kumho KU31 på den forrige bilen med 225/35R19 rundt hele.. Disse ble slitt utrolig fort. Men synes ikke de sporet noe veldig og heller ikke noe særlig bråk. Men som sagt, ble slitt veldig fort!

Skal forøvrig på med 225/35 og 255/30 R19 med Dunlop Sport Maxx nå snart, blir det før deg kan jeg rapportere tilbake på det ;)

Har kjørt ca 30 000 med mine dekk og de holder enda en sesong. kan jo også si at bortimot 10 000km av dette er kjørt hardt på autobahn. Synes ikke man kan forvente så veldig mye mer av et dekk...

Skrevet

Jeg også har god erfaring med KU31. I forhold til pris vil jeg si de er veldig ba. Er enda mer fornøyd med de jeg har nå da, BF Goodrich G-Force, beste dekka jeg har kjørt på.

Skrevet

høres da bra ut!

Ingen som vet noe om hvordan 265/30/19 ET 45(?) passer på en e46 Coupe?

Vurderer snillere dimensjon som 235/35/19 rundt hele bilen! Usikker nå :shock:

Skrevet

Ingen som vet om Hartge Classic Replica pakken med 265/30/19 dimensjonen passer på enn e46 coupe med litt senk og uten valsing?

Skrevet

Har kjørt ca 30 000 med mine dekk og de holder enda en sesong. kan jo også si at bortimot 10 000km av dette er kjørt hardt på autobahn. Synes ikke man kan forvente så veldig mye mer av et dekk...

Det kan man hvis man f.eks bor i Danmark... og jeg har flere ganger kjørt 50-60000 Km på en oppsetning Continental SC (205/55-16). Dette inkluderer over 15000 Km på Autobahn. Problemet er den helt usedvanlige grove asfalten som benyttes i Norge... den spiser gummi selvom hastighetene er relativt lave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...