Haakon 325 Skrevet Mars 2, 2008 Share Skrevet Mars 2, 2008 Hei,jeg har en 325ix,som jeg vil bygge om til bare bakhjulsdrift av alle ting,mye pga driftskostnader og lite bruk for 4wd i oslo sentrum. Så lurer bl. a. på om drivverket og kardangen bakover er samme som sitter i 325i (2wd utgaven) at drivverket og det hele bakover tåler hele belastninga? Og hvordan jeg i praksis skal bygge om,hva jeg skal gjøre? Hadde vært kjempefint om noen kunne hjelpe meg med dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 2, 2008 Share Skrevet Mars 2, 2008 Selg bilen og kjøp Rwd. Skal ikke ødelegge en IX slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Mars 2, 2008 Share Skrevet Mars 2, 2008 Selg den og kjøp deg ny 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 2, 2008 Share Skrevet Mars 2, 2008 Hvis ix´en er relativt godt vedlikeholdt og alt mekanisk virker som det skal er det en relativt attraktiv modell. Derfor... hvis du absolut vil ha en 2WD bør du selge bilen og evt. kjøpe en annen alminnelig E30. Du sparer iallefall intet på en ombygging av ix´en... den har størst verdi som den er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Mars 2, 2008 Share Skrevet Mars 2, 2008 Er vel fint lit av drivverket på en ix som er likt en vanlig 325. Jeg er forøvrig også enig med de andre her, ikke ødelegg en ix slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Mars 2, 2008 Share Skrevet Mars 2, 2008 det er andre demper tårn forran gulvet er forskjelig. selgen. og kjøp deg er rwd, det er som dem andre sier, det er en skam og ødlegge en ix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 Hvis det kun er driftskostnader du skal spare, så kommer det til å bli dyrere å bygge den om til 2WD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 Støtter alle her, selg den og kjøp deg 2wd. Det er vel mye som er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 Bygge om ix til rwd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 hvorfor sier alle dette? det var vell ikke spørsmålet hans? hva skal til for å bygge om en ix til rwd? det er nok bare å bytte girkasse og fjerne mellomakselen fremover.. resten kan stå der.. da blir det rwd.. er det så vanskelig som alle skal ha det til? 4x4 systemet foran kan fortsatt stå der selv om han vil ha 2wd.. selv om diffen foran går rundt så gjør jo ikek det noe.. den hadde jo gått rundt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 hvorfor sier alle dette? det var vell ikke spørsmålet hans? hva skal til for å bygge om en ix til rwd? Igjen... dette er et diskusjonsforum og da vil selvfølgelig ulike kommentarer dukke opp som i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå