Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en del ting angående denne modellen.

Har sett på en som skulle vert godt 200 tusen, men etter å ha testet med nullstille knappen kom det opp at den var gått 363tusen.

Det er en 98 mod.

Det er så vidt antydning til svak tikking på tomgang.

Var og slark på slure viften..

Har noen vert borti dette, holder det å bytte viften med lager eller må det byttes mer innover i motor.

Har noen erfaring med 320 som er kjørt så langt, er dette en motor som ryker om ti tusen km?

Skrevet

Myten om "testen" man kan ta, er vel avlivet for en stund siden. Dette er et produksjonsnummer/tall som kommer opp, og har ingen sammenheng med km.stand. Vet at mange amerikanere kjører M50/M52 motorene LANGT ("250k miles and still going strong")- og de går lenge med riktig vedlikehold.

Skrevet

Etter hva jeg har hørt om den "testen" har alle som har prøvd fått opp ett tall som er over 300 000. Alle e36'er kan ikke ha gått så langt, så det er nok en myte.

Ellers er de sene e36'ene veldig bra biler med lite trøbbel. Er bilen tatt bra vare på vil den holde lenge selv om den har gått 200k. En del ting vil derimot være på tide å bytte hvis det ikke er gjort da. F. eks de fleste foringene i understellet, hardyskive o.l. Kan vel være greit å få sjekka registerkjedet også.

Skrevet

Men ingen som vet hva det egentli indikere?

Og hva med det jeg skrev om viften? Er det bare å skifte vifte blad med slure lager, eller er det mer omfattende...

Når jeg ser inn grillen, så er det en vifte der og, jeg er helt grønn når det gjelder BMW, så jeg må spørre hva er den viften sin misjon, når starter den?

Og tikkingen fra motoren, ventil justering, hvor ofte skal det gjøres/sjekkes

Skrevet

skal ikke være nødvendig å justere ventilløfterne. De er hydrauliske og det går ikke an å justere det. Da må man bytte ventilløfterne og det tror jeg ikke er så billig. prøv å bytt olje. Trenger ikke være mer som skal til for å få bort tikkingen. Har heller aldri hørt om slurevifte før. Er det kjølevifta bak radiatoren du snakker om? Reimstrammerne her er enten mekanisk eller hydraulisk så er det ulyd kommer det trolig fra slitte strammehjul. koster litt over 1000kr å bytte alle disse pluss reima.

Skrevet

Så vidt jeg så, er det to vifter, en forann radiatoren( denne gikk ikke) og en bak radiatoren som gikk, og denne var det tydeli litt kast i.. Så ut som dette var av typen med lager i senter av viften. Så ikke helt bra ut

Skrevet

Andre vifte?? Jeg vet bare om en vifte på M50-motorer. Den står koblet med viskosekobling/"slurekobling" direkte på vannpumpa.

Skrevet

Riktig, å det er vanlig at denne viskosekoblingen blir slitt og må byttes.

Ang ventilløfterne så hjelper det nok med oljeskift, prøv annen olje. gjerne en motorrens.

Den testen der stemmer ikke som mange alleredet har sagt, det er bare tull og vas. Alle biler får ca samme nummeret.

Skrevet

er vel m-52 motor i denne vel... er ihvertfall vifteblad forann radiatoren og....

Var også noe lyder når air condition stod på, men er vel når den slår seg inn at motoren detter litt i turtall på tomgang

Skrevet
Riktig, å det er vanlig at denne viskosekoblingen blir slitt og må byttes.

Hva ligger denne på i pris...og er det mye jobb... har byttet på en sierra en gang, men er jo bedre plass å jobbe der

Skrevet

Fant ut at den var til det jeg også....

Hva er en slik bil verdt egentli...? visst den er kjørt rundt 200tusen, ser fin ut ellers..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...