Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Chip.

Om du har 177hk i bilen din, vil du få ut 210-220hk ca og 470-500nm

kommer helt an på chip fabrikant.

Hartge er vel de som leverer en veldig frisk chip som yter 225hk og 525nm mener jeg å huske.. det sparker nok!

sjekk ut DTE sin tuningboks, kan monteres på 5 min, samme med demontering.

evt www.tuningspesialisten.no de er proffe. www.trimchip.com - de har jeg ikke vært borti, men på papiret tar de ut en del.

min favoritt til slutt, www.ac-schnitzer.no - garantien fra bmw på motor og drivverk blir opprettholdt! Og det er ingen dum ting på en såpass ny bil!

Lykke til!

Skrevet

Om du har 2.5 literen 177 hesteren så tar Hartge den opp fra 177hk til 212hk og fra 400Nm til 480Nm. Har du derimot den nye 3.0 literen på 197hk kan Hartge skremme den opp fra 197hk og 400Nm til 271hk og 572Nm! Hartge er svært grundige i jobben og spesielt ved utvikling av motortuning. Du kjøper derfor ikke noe dritt, men betaler selvsagt en god del mer enn hva andre "billig-chiper" koster..

Skrevet

Takker for info.

Jeg har nok bare 2,5 literen med 177 hk. Det høres jo bra ut om jeg kan øke til 210-220 hk og moment opp mot 500 Nm. :)

Skrevet
Om du har 2.5 literen 177 hesteren så tar Hartge den opp fra 177hk til 212hk og fra 400Nm til 480Nm. Har du derimot den nye 3.0 literen på 197hk kan Hartge skremme den opp fra 197hk og 400Nm til 271hk og 572Nm! Hartge er svært grundige i jobben og spesielt ved utvikling av motortuning. Du kjøper derfor ikke noe dritt, men betaler selvsagt en god del mer enn hva andre "billig-chiper" koster..

Om man først skal begynne med dette bør man helt klart gå for en seriøs aktør som Hartge eller ACS som kan levere garanti og sikkerhet rundt tuningen. Det ville i alle fall jeg gjort om jeg var i en slik posisjon.

Skrevet

Om man først skal begynne med dette bør man helt klart gå for en seriøs aktør som Hartge eller ACS som kan levere garanti og sikkerhet rundt tuningen. Det ville i alle fall jeg gjort om jeg var i en slik posisjon.

Absolutt helt enig.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...