Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo! noen her på forumet som har handla på ebay.de ? sjønner altså ikkje dritten av hvordan man gjør det..

om noen skal bestille der, kunne de jo gjitt beskjed ,så kunne flere hengd seg på også deles frakta :)

Skrevet

ebay.com

: p har handla der er ganske greit.lad deg profil der og på paypal.com

så trykker du på buy it now. så bare betaler du. frakta koster litt : p vis det ikke står worldwide eller hvor mye det er for frakt til norge. så sender du selgeren en melding om hvor mye det er for shipping to norway. shipping er altså det, det koster og sende den med båten. kan bli mere i frakt. men varer som det står worldwide har en fast shipping tror jeg. er ganske greit. prøv deg fram med en billig ting så du skjønner mere. på paypal må du registrere kortet ditt. deretter logger du ut eks. og når du trykker på kjøp på ebay så kommer det opp at du må oppgi passord osv til paypal. da blir det trukket penger fra din konto.

forklarer dette ganske dårlig. men har hvertfall prøvd...

Skrevet
hallo! noen her på forumet som har handla på ebay.de ? sjønner altså ikkje dritten av hvordan man gjør det..

om noen skal bestille der, kunne de jo gjitt beskjed ,så kunne flere hengd seg på også deles frakta :)

Har handlet MASSE på ebay.de /ebay.com og ebay.co.uk Spør hvis det skulle være noe

Skrevet

Pass på at det står sendes til Europe eller Worldwide. Står det bare EU gjelder vanligvis ikke Norge. Men du kan jo alltids sende mail til selger og spørre + hva frakta er.

Husk at bruker du PayPal MÅ det stå i annonsen at dette kan brukes, gjør det ikke det er det kin IBan etc som gjelder.

Husk at du kan få toll på varer. Ikke sikker på om det er vekt eller kostnad eller begge deler som gjelder. Siste forsending jeg fikk fra USA ble det lakt til 24% moms i toll, surt men sånn er det bare.

Alle ebay sitene er linka til hverandre så om du har gjort et kjøp på feks, ebay.de kan du bare logge deg inn på ebay.com og lese om kjøpet og all annet info på engelsk(my ebay) istedenfor på tysk(mein ebay).

Kan jo og bare gjøre kjøp gjennom Global ebay som viser salg fra alle de forskjellige ebayene : http://global.ebay.com/gbh/home

Skrevet

Har handla litt på ebay.com, og det har fungert bra for min del. Velg shipping to norway så får du opp hva det koster å sende hit på de som gjør det.

Et triks som har funka bra for meg er å be sender om å sette verdi på pakka til f.eks 30 dollar. Da holder du deg under 200 NOK som er grensa for å betale moms på varer kjøpt i utlandet. Vær obs på at lykter kjøpt på ebay kan ha annen tilkobling enn i norge, så det kan være endel koblingsjobb. Og, er ikke alt som er like bra heller. Får som regel det man betaler for

Skrevet

Leste litt om et firma som heter JetCarrier, norsk firma som opretter adresse i USA for deg så du kan sende direkte til dems lager i USA så sender de det vidre med båt til norge (rask forklaring)

http://www.jetcarrier.com

Eksempel:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E36-M3-FRONT-BUMPER-KIT-FOR-ALL-E36-OEM-QUALITY_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33640QQihZ001QQitemZ110231190135QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Det er da en veldig billig e36 m3 kopi front fanger til $40.00 = 210,34 KR (Kurs: 5.2586)

Frakt pris hvor som helst i USA på $185.00 = 972,84

Sender den med båt til norge via JetCarrier som vil da mest sannsynlig bli KR 495 for dette produktet. (priser står lista på sia dems)

Så vil de sende det til din post adresse med den billigste løsningen de kan finne sto det. pris kommer helt ann på hvor langt unna terminalen dems du bor.

Resultatet er da inn i norge med frakta KR 1678,18 + 25% moms = 2097,72.

Så kan du ta 2097,72 + frakta fra terminalen dems til deg.

Er ganske gunstig det?

• 1 year later...
Skrevet

lønner seg veldig skjelden og handle store ting som er billig fra usa. Da bør det være skjeldne varer som er vansklig å få tak i, eller dyrere varer du sparer mye på.

Ellers er det ganske trygt å handle på ebay, titt på tilbakemeldingene til selgeren før du kjøper så har du et vist inntrykk.

Skrevet
lønner seg veldig skjelden og handle store ting som er billig fra usa. Da bør det være skjeldne varer som er vansklig å få tak i, eller dyrere varer du sparer mye på.

Ellers er det ganske trygt å handle på ebay, titt på tilbakemeldingene til selgeren før du kjøper så har du et vist inntrykk.

Jeg kjøpte Bilstein demperne mine fra statene, ble halv pris det, slapp med ca 300,- i moms til og med.

Ebay.de er ikke noe verre å handle fra enn Ebay.com, må bare passe på at det står Weltweit eller Europeische union i feltet der hvor det står hvor de sender til, Tyskerne er generelt dårlig i Engelsk, men stort sett går det greitt det også.

Skrevet

Jeg ordnet meg paypal og ebay konto nå

Vart litt knot med å få alt til og stemme og sånn.

Bestilte meg noen BBS ventilhetter til RSene mine, betalte 10euro.

Var mest for og prøve, og jeg fikk det til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...