morteym Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Tenkte jeg kan få o6pptil 230k for bilen min hvis jeg selger den privat, men noen som vet hvor mye jeg vil tape hvis jeg bytter den inn i eks en m3 til 600k hos forhandler? Stor forskjell på bmw forhandler og bruktbilforhandler? Tenkte helst å selge og kjøpe privat da, men tenkte å høre deres erfaringer.
bård Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Kommer an på hva slags forhandler du bytter hos da, merkeforhandler eller en uavhengig forhandler. Men du må nok ned under 200K så er jo ikke tvil om hva som lønner seg..
morteym Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 Ja, jeg kan vel tenke meg at det blir rundt 30k under.... også er det enklere å gjøre et kupp ved privat kjøpt, så differansen kan sikkert bli 50-80k.
TommyL Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Litt forskjellig, men det kan være en god del ja. Jeg skulle bytte inn en '99 323Ci for litt over et år siden. De ville gi 160000,- for den. Jeg begynte å le, og spurte om de ikke var vel bevart. Solgte den etter en uke for 230000,-. 70000,- i forskjell på en bil til 230000,-!!! Billa Bil i Skien forresten...latterlige mennesker.
bad_ip Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 kommer vel også litt an på hvor dyr bil du har tenkt å kjøpe hos forhandleren.
Fredrik Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Man kan gjøre et godt innbytte hvis man bytter brukt mot brukt... alternativt hvis bytter brukt mot nytt inkl. en passe bunke med festblanketter i tillegg. Den dårligste dealen gjør man hvis man f.eks bytter inn en BMW hos en Opel forhandler... iom. at folk som kikker på en Opel normalt ikke vurderer en BMW som et alternativ... og det faktum kommer naturligvis til uttrykk i innbyteprisen. Min erfaring er forøvrig at BMW gir relativt gode innbyttepriser hvis bilen er original og godt vedlikeholdt (dvs. alle servicer hos merkeverksted). E39 og E46 stasjonsvogn med dieselmotorer fetcher gode priser... spesielt hvis man på en troverdig måte kan vise til at bilen ikke er chippet.
milhouse Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 kommer vel også litt an på hvor dyr bil du har tenkt å kjøpe hos forhandleren. Det har som oftest ingen ting å si. Ved å byte in en bil så må du forvente deg 10% hvis det er samme merke og 15% hvis du bytter ett annet sted. Mellomlegget er det som er viktig for deg så tenk på det. Det jeg ville gjort er å se på en bil, snakk med forhandler og hør hva de kan kjøpe bilen din for. Før dere blir enige så vile jeg hørt om muligheten for å selge bilen privat i 2 uker. De har da din "nye" bil på lager og kan registrere den opp på 1 daq. Du vet da hva du i værstefall får og alt annet er en bonus.
mhane Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Det "milhouse" skriver til slutt her er ingen dum ide, og dette vet jeg har blitt praktisert. Man blir enig om inbyttepris osv, så får du en tidsbestemt periode på å eventuelt selge bilen selv. Det er også en del andre vrier som blir gjort med "selges for kunde" etc. så her kommer det vel ann på hvor god du er til å forhandle.
Kjell Z3 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Men prisen på den man skal kjøpe er jo som regel avhengig om man har innbytte eller ikke.
Bonden Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Ved innbytte hos forhandler vil di jo ofte tilpasse innbytteprisen etter hvor høy pris di har satt på den bilen du ønsker å kjøpe ,det er jo da det ser ut som du får veldig bra pris for innbyttebilen ,men da tar di jo full pris for den du ønsker å kjøpe. Det beste er å selge privat og prute maks på bilen du ønsker hos forhandler.
milhouse Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Men prisen på den man skal kjøpe er jo som regel avhengig om man har innbytte eller ikke. Jeg jobber som selger og for oss har det ingen ting å se om man har inbytte. MAN må klare å videre formiddle bilen for kunde hvis ikke så taper man salget. Er det egent merke så tar vi bilen inn hos oss, hvis den ikke har godt for langt eller en gammel bil. Dvs den bilen vi tar inn skal vi tjene penger på. Så en inbyttebil for oss er en bil som vi kan tjene penger på derfor er det ingen god grunn til å preiere de som ikke har inbytte bil. Jeg vet at noen forhandlere praktisere "omreg inklusiv ved ren handel" osv En bil vi ikke skal ha inn i butikken går til en av våre oppkjøpere, den er da forhands solgt til de og kunden for hele beløpet. Vi tjener ingen ting og det er derfor for oss ikke aktuellt å gå ned masse på vår bil. Dette er sånn det funker hos oss men vi er en stor forhandler(målet er å selge 1000 bruktebiler i år) Jeg ville fulgt med på nette og sett etter biler som har ligget enn stund, da er alle mer imøtekommende. PS: Hvis du leter etter M3 så har jeg to e-46 jeg kan finne for deg. Gått under 5000km begge to!!!
morteym Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Skrevet Mars 17, 2008 Tenkte på en 2002 mod m3 e46 med bra utstyr (stor navi) og forhåpentligvis noen fine felger, til rundt 550k og km-stand under ca 80k km. Har god tid da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå