Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på utkikk etter samme biler selv.

Har snusa litt pået par i tyskland, men for en 97mod 320i er det jo 65000 i rene avgifter, så sier seg selv at en 323 og 328 IKKE er noe billigere.

Regna på en E36 328i som hadde gått ca 133.000 med masse utstyr, manuell og touring. Ettersom den var så strøken, lav kmstand etc så var den priset til €8900.. og f.reg i Norge kom den på ca 180.000.... :roll:

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Og godt er det; jo færre M52B28 jo bedre! :twisted:

Hvorfor det? Ble nysgjerrig på dette utsagnet.

Vurderer bil med m52b28 om dagen, så må jo spørre :P

Han syns bare det at M52B28 har det "råeste" responsen som fins..

Gi gass å vente 10 sekunder før det skjer noe. :wink:

Skrevet
Og godt er det; jo færre M52B28 jo bedre! :twisted:

Hvorfor det? Ble nysgjerrig på dette utsagnet.

Vurderer bil med m52b28 om dagen, så må jo spørre :P

Han syns bare det at M52B28 har det "råeste" responsen som fins..

Gi gass å vente 10 sekunder før det skjer noe. :wink:

Med det svaret viser Azeton at han ikke aner hva han snakker om, bare har hørt andre nevne noe med respons. Det er når man slipper gassen responsen er treg, ikke når man gir gass. Siden jeg selv har slik motor er det lett å se hvem som har seriøs kritikk og hvem som ikke har peiling. Og for de som tror M50 er så fantastisk, hva er bra med å ha 18 kg ekstra fremme i nebbet?

Skrevet

Vel, nå skal azeton fortelle noe gøy. det problemet forsvant hos meg når jeg tok bort tomgangsmotoren. faller på turtall som bare juling iforhold til før. åpnet gasspjeldet noe så de går på tomgang da. litt kjipere når motoren startes kald.. Tror mye av grunnen er treig tomgangs motor.

Eller dårlig styring av den. For nå er tomgangs motoren koblt på igjen. den er fortsatt rask ned på turtall..

Skrevet

Personlig ville jeg gått for en 323i, fremfor M52B28, syns den siste er litt daff, og 323i motoren er relativt bra på alle områder, undervurdert er vel ordet.

:roll:

Skrevet

Mulig at 323 føles friskere siden det er mindre tak i den i bunn, jeg har ikke testet den. Men uansett hvordan man snur og vrir på det så yter M52B28 mer på alle turtall, også på toppen. At 323 yter mer enn den skal er en kjent sak, ligger vel i overkant av 180 hk. Men faktisk er det samme sak med 2,8 også, den ligger rundt 200 hk.

Skrevet
Vel, nå skal azeton fortelle noe gøy. det problemet forsvant hos meg når jeg tok bort tomgangsmotoren.

Det har vel vært kjent en stund at det er tomgangsmotoren som er inne og ødelegger all moroa ja.

Jeg tror en m52b28 med m50-innsug og noe gjort med tomgangsmotoren kan være ganske så ålreit; men slik den er orginal er den vel bestemor til å være morsom.

Skrevet
Med det svaret viser Azeton at han ikke aner hva han snakker om, bare har hørt andre nevne noe med respons.

Noen andre som var forhastet kanskje?

Skrevet

323 er en mer sjelden bil i Norge enn 328, ved import får du jo mer enn du betaler for da man får litt ekstra effekt. Dessuten god fart i den, selv om det "bare" er en 3323 hehe

Siden det ikke er så mange av dem er det heller ikke så mange ulykker med dem, altså lavere forsikringspremie (vil jeg tro)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...