Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Forstår hva du skriver, men kan bare gjenta hva mine erfaringer er... Har en på jobb som har jobbet lenge på Toyota, og mener de er feilfrie, men skrur enormt med de også. Forsåvidt mye Mazda,Opel,Ford;Honda, Osv. Men bare å kjøpe Audi det... Vurderte A3 til kona men vi plages så mye med de Vw i forkledning at blir ikke!
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Forstår hva du skriver, men kan bare gjenta hva mine erfaringer er...Har en på jobb som har jobbet lenge på Toyota, og mener de er feilfrie, men skrur enormt med de også. Forsåvidt mye Mazda,Opel,Ford;Honda, Osv. Jeg tror vi kan konkludere med at man må skru mye på moderne biler... det er også å en måte å spare penger på... sende regningen videre til kundene...
viahawk Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Har hatt en 2001 allroad med 2,5tdi. Og var Kjempe fornøyd, det er riktig at det er problemer med kamakselene på modellene frem til 2003. Min var i allefall rustfri, noe jeg ikke kan si om 2001 M5en min der var hele panseret rusta på undersia og måtte byttes, for ikke å nevne ny VANOS, svinghjul, trøstelager og bærearmer foran. Faktum er at nye biler er ikke som gammle. Jeg er medlem på VACN og det går i samma leksa der som her de "gammle" var mye bedre. Det er nok noe rett i det, men i dag må bilene produseres etter helt andre krav. det være seg vekt, miljø, utslipp og sikkerhet. det sier seg selv at når man presser 220Hk ut av en 2,5liter diesel så har dette sin pris ( 180Hk org, men en tur til TS racing så vips har du 220hk og 440nm.) Jeg hadde manuel kasse og denne fungerte feilfritt. Men automat kassa er noe mer følsom for trimming. Den er ikke laget for så mye dreiemoment som man får etter chiping. Liker både BMW og Audi, men det KOSTER Å VÆRE KAR!
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Forstår hva du skriver, men kan bare gjenta hva mine erfaringer er...Har en på jobb som har jobbet lenge på Toyota, og mener de er feilfrie, men skrur enormt med de også. Forsåvidt mye Mazda,Opel,Ford;Honda, Osv. Jeg tror vi kan konkludere med at man må skru mye på moderne biler... det er også å en måte å spare penger på... sende regningen videre til kundene... Og diskuterte dette vi gutta på jobb siste dag før påske, og da gjaldt det A serie Audi, hvor alt er underdimensjonert i forstilling bla. De eldre er det stort sett enkelte motorproblemer på. Og jeg er ikke "bundet" til BMW om noen skulle tro det. Seriøst hadde jeg vurdert ny bil hadde det blitt Skoda.
-Roger- Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Mine foreldre eier en 98 mod a6 2.4 sedan Den har vært egentlig masse problem med! De vurderer salg hele tiden, men så skjer det noe nytt så de legger ut masse penger og så tenker de at de beholder den likevel mellom hver 60 000 - 80 000 km ryker begge bærebruer og sikkert litt annet stæsj i forstilling! Dette skulle møller ha 18000 kr for å fikse og det kommer igjen og igjen.. I tillegg fusker sentrallås, alarm, lys i coupeen, vindusheiser og lakken flasser av.. Selv om lakken flasser av ruster det derimot ikke pga galv karosseri.. (Sikkert derfor lakken flasser av også) De kjøper hvertfall ikke audi igjen og har begynt og sett på nye 3 serie
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Seriøst hadde jeg vurdert ny bil hadde det blitt Skoda. Akkurat, men Skoda er også en del av VW imperiet og f.eks Skoda Oktavia deler platform med Golf V... som igjen deler platform med Audi A3. Tilsvarende er det også med motorer, gearkasser, understelskomponenter, elektriske komponenter etc.. Det spesielle med Skoda´s modeller er at de er marginalt billigere enn tilsvarende modeller fra VW... som igjen er marginalt billigere enn tilsvarende modeller fra Audi... som snart er marginalt billigere enn tilsvarende modeller fra Porsche... som igjen er...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Tror skoda er noe av de mest fornuftige i fra vag.. Biligere, mer standar utstyr og noe eldre teknik, som ikke trenger å vere negativt Hadde garantert kjøpt en skoda framfor en audi, mulig noe status dreper men de får bare være. De har jo faktisk bynt å se bedre ut og
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Tror skoda er noe av de mest fornuftige i fra vag..Biligere, mer standar utstyr og noe eldre teknik, som ikke trenger å vere negativt Hadde garantert kjøpt en skoda framfor en audi, mulig noe status dreper men de får bare være. De har jo faktisk bynt å se bedre ut og Skoda er kun fornuftig i relasjon til VW og Audi fordi de enkelte modellene er marginalt billigere... ikke fordi modellene er signifikant bedre teknisk (les: de er langt på vei teknisk identiske). Jeg mener ikke at Audi er signifikant dårligere enn BMW... på mange måter der Audi faktisk bedre. Audi har bedre rustbeskyttelse, bedre garantier, de er billigere, Quattrosystemet er velprøvet, den opplevde interiørkvaliteten er betydelig bedre enn BMW´s og Audi´s image i befolkningen generelt er knapt så belastet.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Disse er gode å ha uanset om du kjører BMW eller Audi. http://www.atp-autoteile.de/default.aspx Bruker å ha komplete fortilingsett till begge merker.
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Tror skoda er noe av de mest fornuftige i fra vag..Biligere, mer standar utstyr og noe eldre teknik, som ikke trenger å vere negativt Hadde garantert kjøpt en skoda framfor en audi, mulig noe status dreper men de får bare være. De har jo faktisk bynt å se bedre ut og Skoda er kun fornuftig i relasjon til VW og Audi fordi de enkelte modellene er marginalt billigere... ikke fordi modellene er signifikant bedre teknisk (les: de er langt på vei teknisk identiske). Jeg mener ikke at Audi er signifikant dårligere enn BMW... på mange måter der Audi faktisk bedre. Audi har bedre rustbeskyttelse, bedre garantier, de er billigere, Quattrosystemet er velprøvet, den opplevde interiørkvaliteten er betydelig bedre enn BMW´s og Audi´s image i befolkningen generelt er knapt så belastet. Jo, men du glemmer at Skoda benytter NEST siste tekonolgi fra VAG. Det betyr at de har utprøvde deler, og at reservedeler er rimelige. Fra verksmester på VAG sa han at de egentlig plukket de beste bitene fra de eldre VAG og satte i nye Skoda.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Tror skoda er noe av de mest fornuftige i fra vag..Biligere, mer standar utstyr og noe eldre teknik, som ikke trenger å vere negativt Hadde garantert kjøpt en skoda framfor en audi, mulig noe status dreper men de får bare være. De har jo faktisk bynt å se bedre ut og Skoda er kun fornuftig i relasjon til VW og Audi fordi de enkelte modellene er marginalt billigere... ikke fordi modellene er signifikant bedre teknisk (les: de er langt på vei teknisk identiske). Jeg mener ikke at Audi er signifikant dårligere enn BMW... på mange måter der Audi faktisk bedre. Audi har bedre rustbeskyttelse, bedre garantier, de er billigere, Quattrosystemet er velprøvet, den opplevde interiørkvaliteten er betydelig bedre enn BMW´s og Audi´s image i befolkningen generelt er knapt så belastet. Mente ikke at jeg vurderte verken Audi eller Skoda, men hadde jeg måtte velge hadde de blit Skoda. Kjører selv en gamel E23 og er fornøyd med de. Har hatt utrolig mange biler oppigjenom livet og faller alltid tilbake til BMW, så noe må de jo være. De har ikke alltid vert feilfrie men jeg kjører heller en BMW med feil enn en Toyota uten.. Jobber på ett Toyota verksted så jeg har prøvd de meste av kjedelige biler derfra! Er bare Audi eiere som mener att de ikke ruster, De ruster akkurat like mye som andere biler fra Tyskland.
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Jo, men du glemmer at Skoda benytter NEST siste tekonolgi fra VAG. Det betyr at de har utprøvde deler, og at reservedeler er rimelige. Fra verksmester på VAG sa han at de egentlig plukket de beste bitene fra de eldre VAG og satte i nye Skoda. Dette er ikke korrekt... Skoda benytter ofte eldre teknologi enn VW, mens strategien i forhold til motorer og gearkasser når det gjelder Audi er mer knyttet til kommende modeller eller facelifter. Audi´s modeller er mer sensitive for nyheter iom. at de er rettet mot premiummarkedet. Ergo er det langt på vei en myte at Skoda er spesielt mye bedre bygget enn tilvarende modeller fra VW og Audi. Det som imidlertid er et faktum er at Skoda Oktavia (versjon 1) ble bygget på en dengang helt ny fabrikk i Tjekkia og modellen nøt derfor godt av et nytt og bedre kvalitetsprogram. Det ga positive utslag i forhold til Oktavia og mange biljournalister poengterte derfor at modellen på mange måter var som en A4 for Golf penger, men noen Audi A4 har Oktavia naturligvis aldri vært.
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Er bare Audi eiere som mener att de ikke ruster, De ruster akkurat like mye som andere biler fra Tyskland. Hvis dette skulle være sant må man si det samme om Porsche også iom. at de benytter den samme helgalvaniserte rustbehandlingen... og Porsche er viden kjent for å motstå rust på en meget god måte. Se deg rundt i trafikken... du ser faktisk mange eldre modeller fra Audi...
-Roger- Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Er bare Audi eiere som mener att de ikke ruster, De ruster akkurat like mye som andere biler fra Tyskland. Hvis dette skulle være sant må man si det samme om Porsche også iom. at de benytter den samme helgalvaniserte rustbehandlingen... og Porsche er viden kjent for å motstå rust på en meget god måte. Se deg rundt i trafikken... du ser faktisk mange eldre modeller fra Audi... I tillegg fusker sentrallås, alarm, lys i coupeen, vindusheiser og lakken flasser av.. Selv om lakken flasser av ruster det derimot ikke pga galv karosseri.. (Sikkert derfor lakken flasser av også) Det har flasset av lakk på flere steder på bilen til mine foreldre, men det ruster IKKE
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Jo, men du glemmer at Skoda benytter NEST siste tekonolgi fra VAG. Det betyr at de har utprøvde deler, og at reservedeler er rimelige. Fra verksmester på VAG sa han at de egentlig plukket de beste bitene fra de eldre VAG og satte i nye Skoda. Dette er ikke korrekt... Skoda benytter ofte eldre teknologi enn VW, mens strategien i forhold til motorer og gearkasser når det gjelder Audi er mer knyttet til kommende modeller eller facelifter. Audi´s modeller er mer sensitive for nyheter iom. at de er rettet mot premiummarkedet. Ergo er det langt på vei en myte at Skoda er spesielt mye bedre bygget enn tilvarende modeller fra VW og Audi. Det som imidlertid er et faktum er at Skoda Oktavia (versjon 1) ble bygget på en dengang helt ny fabrikk i Tjekkia og modellen nøt derfor godt av et nytt og bedre kvalitetsprogram. Det ga positive utslag i forhold til Oktavia og mange biljournalister poengterte derfor at modellen på mange måter var som en A4 for Golf penger, men noen Audi A4 har Oktavia naturligvis aldri vært. Skal ta med det du sier hver gang en ny arbeidsordre i hylla mi på Audi krever at jeg må rette et blikk til himmelen og be en bønn Og kanskje jobbe hardere for målet som er eget verksted for bimmere. TAKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå