Gunnar Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Noen som har erfaringer med Audi A6 med Quattro fra f.eks. '98 til '01 eller noe rundt der? Har hørt at 2.5TDI-motoren er utsatt for alvorlig kamakslingslitasje, men er det noe å utsette på 2.4 bensin? Hva med automatkassene og drivverket ellers? Skulle gjerne spurt spørsmålet hos VW-Audi Club, men de krever medlemsskap til 400,- for å få tilgang til forumet. Jeg gidder ikke melde meg inn bare fordi jeg vurderer å handle Audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Jeg ville bare glemt den tanken, disse bilene koster desvere mye og eie. Forstilling er dårlige greier, og de ruster en del på kanter. Hjulbuer og under den nedre listen på døren er en gjenganger.. Har en del kompiser som har tapt litt formye penger på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andybooy Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 sant dette, audi har en veldig kort kjørelengde før de skal på div sjekk også vidre, bytte ting å tang, åsså er dette dyrt:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Har også en del kompiser med Audi, både A4 quattro og A6. Forstillingsproblemer og rust nederst på fremdørene går igjen hos de fleste. Men for all del, det er jo fine biler. Men dyre deler er jo også et faktum. Vet dessverre ikke noe om motorene du vurderer, da mine kompiser kjører 1.8 alle sammen... De har ikke hatt noe problemer med motorene sine, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THE WOLF Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 onkelen min hadde A6 2,5tdiq,og han skal aldri ha audi igjen. Han har hatt mange forskjellige biler fordi han har egent firma og kjører ca 80000 i året. Han har lyst på bmw igjen. Forstilling,masse motortrøbbel er det som går igjen. Jeg har også jobbet en del i en bruktbilbutikk,og de bilene som det er mest trøbbel med er franske og VAG,dvs audi,vw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 har hørt om disse kam-problemene med 2.5 diseln. Er nok ikke den billigste servicen på dette. Men for all del det er pene biler! gode å kjøre er de og, men det er dette med utgifter og servicer som er litt negativt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 skal jeg kansje si noe? Joa.. Forstilling er noe drit, men bruk orginal deler når du bytter. varer ca 120.000 ved normal kjøring. Sjekk aut. kassa grundig. lock-ups er vanlig og er du heldig må du bare bytte konverteren. Akss. fra 0 er elendig. Endel har fått byttet kammene på aktivitet fra Audi. Er usikker på hvordan dette er nå. Har bilen gått over 120.000 pass på å bytte veivehusutluftnings filteret. Står ikke på service lista, men sprenger pakningene dine hvis (når) det går tett. Ellers er låsekasser i dørene ett kjent problem (koster noen 100 lapper/stk). Bytt olje hver 10-15, ikke hver 30.000... lurer du mer kan du jo sende meg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 normal service på møller = 7.500.- Regreim på møller = ~15.000.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 di begynner riktig nok og bli rimeligere nå. men jeg skal aldri ha en slik bil mer hadde en 99 mod 1.9tdi, men den var det masse forstillingsfeil på, automat røk etter at jeg solgte den, og har hørt at 2.5 tdi en er verre og har sett bilder av motoren med slitte feil herda kammer..koster desverre alt for mye på service og deler som sagt tidligere her. har du ikke annet merke i tankene da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 bare glem tanken på Audi A6 i 99 mod iallefall, foringene ble ganske fort slitt+ knirkelyderallerede halvt år etter bytte av endeledd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Jobber på byens største merkeuavhengige verksted, og alle Audi A- modeller skrur vi mye på. Og utenom de nevnte forstillingsproblemer er det også mye motor og elektronisk, i tillegg til girkassetrøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Jeg har vurdert og vurderer stadig en A6 Avant som vår neste bil... dog en generasjon nyere enn "C5" fra 1997-04. Dette er fine biler som objektivt ikke har signifikant flere problemer enn de man ellers finner i samtidige BMW modeller. Husk at hverken E39 eller E46 var/er helt feilfrie de heller... så BMW må uten tvil ta deres del av dårlige tilbakemeldinger fra kundene de også. Jeg vil derfor på generell basis ikke være bekymret for å kjøpe en A6 fra rundt årtusenskiftet... iallefall ikke mer bekymret enn om en E39 var et alternativ. Lykke til med nok en bil fra Bayern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Fortalte bare hva mine erfaringer som jobber med bil er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Fortalte bare hva mine erfaringer som jobber med bil er. Jeg kritiserer ikke dine erfaringer, men det er faktisk mange og alvorlige feil med E39 og E46 også... eller hva med "subframe disaster", problemer med bærearmene foran, rust, rust, rust... fjærer som knekker, automatgearkasser som har ulyder, clutchproblemer, LMM problemer, "fuglebad" bak tanklokket, virbrasjoner fra forstillingen, turboproblemer, problemer med høytrykkpumpen (diesel)... sånn bare for å nevne noen problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 får dra til LMM problem og akvarie i bakluka (avant) også.. LMM er foresten ikke en bilmerke relatert feil. Alle er følsome og går i filler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå