wracul Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Da har jeg gjort endel undersøkelser på motoren og kommet fram til at 318i m43b19 har komp på 9.7:1 Da trenger jeg litt info om hvor mye jeg kan forvente i ytterligere senket kompresjon ved å øke pakningstykkelsen med 03-0.4mm.... Noen som har peiling?
Gunnar Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Stå på.. Vurderte dette selv på min forrige. Ble faktisk ny bil på meg da, men ville ha diesel. Hvis du ikke har stor motor med STOR S her inne så blir standardsvaret at du må selge bilen og kjøpe ny med større motor. Du har ikke tenkt på at det er standardsvaret fordi det er det eneste som er fornuftig? Det er jo ingen tvil om at det er mer holdbart å kjøre en fabrikksoriginal bil kontra en som er trimma, så da er det jo ikke så rart at det er det folk anbefaler - når det i tillegg er mye mindre jobb. Men nå er jo bilhold og bilinteresse sånn at alle valgene man gjør verken trenger å være fornuftige eller rasjonelle, så da ender man opp med litt spesielle og morsomme bygg som dette.
camxer Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 pure performance (ppf) har stålpakninger i forskjellige tykkelser til salgs. Tenker å kjøpe en slik pakning til min m50 motor, så de har sikkert noen som passer motoren din også. Blir kompressorbygg på meg også til sommeren Jeg har kompressor og nesten alt av det jeg trenger, men jeg mangler en del kunnskap om montering av slikt. Kommer sikkert til å gå rett til helvette hehe
Joe Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 et råd etter at prosjektet er ferdig : ikke ta av 318 merket bak. Da blir denne bilen en sleeper.
wracul Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Da har jeg vært og handla litt. Kjøpte en brukt overhalet eaton M65 kompressor til 2 lapper. nypris er vel over 20.000 for disse hos mercedes forhandlern? Er ikke sikker på om denne intercoolern passer i mellom bilen og m3 fronten, men den skal på uansett. Den er bare 70Lx23Hx7B i cm. alt i alt er jeg ikke oppe i mere enn 4000,- for kompressor, intercooler, blowoffventil med retur og pipingsettet til frontmonteringa. Nå er det bare smådeler igjen som må anskaffes. Festeplate lager jeg på jobb når jeg kommer meg ut på nordsjøen igjen og strammehjul samt reimer og hjul ligger det jo i tonnevis av på ebay. Trenger fortsatt litt informasjon om hvor mye kompresjon jeg mister ved å øke toppakningen med 0.4mm??
CrZyWiz Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Du kan jo først og fremst bare montere på orginal motor\komp for å se hvordan ting fungerer. selvfølgelig med ett lavt ladetrykk.
wracul Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Tror det er fornuftig. Har jo allerede lav nok komp originalt til å kjøre litt trykk. Har prata litt med en kjenning som sier det samme som deg. Så lenge det er under 10:1 så er det greit. Er egentlig ikke så bekymra for kompresjonen i forhold til det trykket jeg skal prøve med. Er vel mest bekymra over hvordan insprøytninga og tenning blir etter montering av systemet.
CrZyWiz Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Det er nok slikt som må ordnes etterhvert! Jeg ville først montert dette å tilpasset det til å fungere på orginal motor f.eks ess sine sett går jo på orginal motor. dvs de chipes i tillegg noe kansje norman på trimchip.com kan hjelpe deg med?
Kjennern Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Tøft prosjekt. Håper du får det til slik du ønsker det. Få med noen bilder underveis?
wracul Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Norman på trimchip.no er notert. De holder heldigvis til 30minutter unna her. Kommer bilder etterhvert. Venter til godiset kommer i posten. Så jeg må vel være tålmodig. Enda mere godt nytt for meg... kompressorn (eaton m65) jeg har kjøpt mater opp til 2bar. og er bygd for motorer fra ca 2liter og opp til ca 4liter. så foreløpig lover dette godt. Legger til et bilde som ser ut som det jeg ønsker, forutenom at intercoolern er frontmontert. dette er av en toyota 1.8 vvti som yter 243hk. selvfølgelig måtte denne også ha en eaton M62 (m62 og m65 er samme kompressor med forskjellig hus). for spesielt intereserte kan dere finne mere info her: http://au.toyotaownersclub.com/forums/l ... t2348.html
Captain Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Skjønner de som mener at det er bedre og gå rett opp på større motor orginalt (hørte jeg noen si 328i med kompressor? ), og da en sekser, men synes det er morsomt at du "tør" og sprite opp en av 4'erne til BMW også Stå på
wracul Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Vel, det ser jo sinnsykt avansert ut på bildet av 1.8L toyotaen ovenfor. Men det er nok betraktelig mye enklere enn de fleste tror, ettersom kompressoren og intercoolern bare trengs å boltes på uten de store modifikasjonene. Kompressor er faktisk mye enklere system enn med turbo (ingen forandringer på manifoiler). Foreløpig ser det ut til at jeg har griseflaks: 1. Original 316i og 318i e46 (m43b19) Motoren har lav nok komp for kompressor. 2. Multirib reima som er på min motor er den samme som blir brukt på M65 kompressorn jeg har kjøpt. 3. Hjulet på kompressorn finnes i et utall størrelser (da kan jeg leke litt med forskjellige trykk). 4. Trenger kun lengre reim som routes innom kompressorn da jeg ikke trenger ekstra strammehjul/hjelpehjul alikevel. hvis dere sammenligner min m43b19 som er nedenfor med toyota sin 1.8L som vist i den andre meldinga mi. Så ser dere at routinga av reima kan gjøres likt på disse motorene.
Bmw320ci Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Tøft prosjekt. Hvor fikk u tak i alt av utstyr til denne prisen?
wracul Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Nesten alt er kjøpt over ebay. Endel av utstyret kommer fra england og kina. kompressorn kommer fra tyskland. Florer av m45 og m62 på nettet til en billig penge. Lett å få tak i deler til dem er det og. en overhala ligger på 250-350euro. Festeplater og brakketter sveiser jeg selv på jobb. omprogramering av hjernen vet jeg ikke hvem skal ta enda, men det finnes jo flere som gjør dette her i bergen. Det som er fint med dette prosjektet er at komplett demontering (hvis jeg får problemer med noe) kun tar et par timer.
Bmw320ci Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Okey.-... Du får fortsette og legge ut innlegg, til bilen er klar. blir bra dette. Har selv en 320 ci. Begynner allerede og føle at flere hestekrefter under panseret hadde vært kult. Men men. Får se hva tiden viser. Lykke til iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå