mhane Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Dette har vært nevnt i "Odd-M" sin eksostrådhttp://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=74104&highlight=,men fortjener etter min mening en egen tråd Etter å ha lest denne tråden gikk jeg sporenstreks til innkjøp av orginale filter og pakkninger enda turboen min oppfører seg eksemplarisk selv etter 210' km.Konsekvensene av tett filter i veivhusventilasjonen er etter hva jeg har skjønt i verste fall att oljen i bunnpannen går i retur ut i turboen med påfølgende fare for havari.Nytt filterDet er svært enkelt å bytte dette filteret, men etter hva jeg har fått forståelse for er det ikke en del av servicen på tidlige modeller å bytte dette noe som kan få dyre konsekvenser.Gammelt filterFilteret mitt var ikke tett, men man kan se spor etter en seig tjære lignende masse som har lagt seg på filteret, ser det best i kanten.Dette er en billig forsikring å bytte når du tar oljeskift. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2008 Bumper denne en gang så flere med M57 kan bytte filter før det tetter seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Dette kan også anbefales å gjøre på M47 motorene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2008 Da editerte jeg overskriften til også å gjelde M47, 2 literen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Juni 24, 2008 Share Skrevet Juni 24, 2008 Kan du vise hvor denne filteret sitter på M47! Genialt hvis du kunne brukt gs sin katalog! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 24, 2008 Share Skrevet Juni 24, 2008 Dette filteret sitter under luft filteret enklest sagt. Skulle bytte dette på min 320 men hadde fanme ikke fått filteret men men et slags plast hus så må få byttet senere på min, var ikke tett da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Juni 24, 2008 Share Skrevet Juni 24, 2008 Flott!! Takk skal du ha! Skal få sjekket opp i dette! Vet du intervallet på dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Juni 24, 2008 Share Skrevet Juni 24, 2008 Hmm...Hva heter dette filteret? Noen delenr eg kan søke på? fant ikke dette på gs sin tegning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Juni 24, 2008 Share Skrevet Juni 24, 2008 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=12 Nummer 8 eller : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22074.gif Hvis du foretrekker GS Tror ikke du får kjøpt bare filteret, så man må kjøpe hele del nr 8 inkl filter - koster ca 500kr. Vet ikke om det var skiftet før på min bil, men nå er den skiftet(365.000km) Inge B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Slenger meg på denne tråden jeg også, med en sterk anbefaling om å bytte dette filteret! Jeg fikk bytta dette i dag, etter å ha hatt det "hengende over meg", siden jeg så denne tråden for første gang. Hørte også om turbohavari på en 6 mnd gammel turbo nå i dag, grunnet ett slik tett filter. Dette ser jeg på nå som et "must" å bytte, så snart som mulig, for de som allerede ikke har gjort det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Gjelder dette E39 525tdsa også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Det skal etter hva jeg vet ikke gjelde M51 motor (TDS) så ikke slik ut på ETK heller. Filteret skal byttes på service hos merkeforhandler på en del modeller,kommer vel an på service type og årsmodell på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2008 Dette ser jeg på nå som et "must" å bytte, så snart som mulig, for de som allerede ikke har gjort det! Ja særlig med tanke på hvor enkelt det egentlig er. Lett og billig forsikring å gjøre selv dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Ja særlig med tanke på hvor enkelt det egentlig er. Lett og billig forsikring å gjøre selv dette her! Ja hadde det ikke vært for de "omvendte" torx skruene på kabelbrua, som sitter oppå filterhuset så Brukte en liten time på å få lånt meg riktig pipe, men skal stikke innom Biltema en dag, for å kjøpe meg et slikt sett. (Ikke sikkert alle skjønner hva jeg mener, men dette er altså skruer med utvendig torx spor) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Jeg bytta idag på min, filteret så ikke ut. Tok et bilde men får ikke lasta det opp her jeg er nå. Skal gjøre det i kveld. Vet akkurat åssen skrue du mente, er helt lik umbrako bittet Merkelig nok har ikke bilen min fuska heller siden jeg bytta det filteret. Hva gjør filteret egentlig? He He Jeg er bil noobie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå