316 Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Hadde 1200 mil som kjørelengde, men den er veldig snart overgått. Skal derfor gå for fri kjørelengde. Bilen hadde gått 209500 i november, har nå gått 220000 snart. Hvor mye pleier denne økningen å ligge på? Noen som har erfaringer med dette? Er det snakk om mange tusen? Sikkert avhengi av selskap, er forsikret i jernbanepersonalets bank og forsikring.
Glenno Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Jøss, heldig du da . Ut ifra hva jeg har hørt er det veldig få som for forsikring derfra da det er spesielle krav. Opp til fri km vil jeg tro det koster noen tusen kr ekstra, men da slipper du eventuelt reggres ved eventuelt uhell, vil jeg tro. Beste er vel ringe og sjekke med forsikringsselskapet ditt. Edit: (så du hadde sitat under profilen din: "Det farligste er ikke å råkjøre, men å kjøre sakte. Hvis du råkjører slipper du å bli rævkjørt" -Espen Eckbo ) Hmm tror han hadde en rød bmw 850 for noen år tilbake som han tok inn fra Usa og fikk skaddet i en tunnel i oslo for noen år siden stemmer de ryktene jeg har hørt?.
CS Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Det kommer jo helt an på om alder er under 25 år, kasko eller ansvar bonus etc. For meg utgjør det bare noen hundrelapper i jernbanepersonalets bank og forsikring Det kan du sjekke ved å gå på hjemmesiden dems, de har kalkulator du kan laste ned der.
morteym Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Det er mange faktorer som påvirker det tror jeg. På en bil som er dritdyr å forsikre kan det være noen tusen forskjell mellom de ulike satsene (8000 km/år, 16000 km/år, 20000 km/år osv). Jeg hørte med et forsikringsselskap ang. M3 E46, hvis jeg forsikra den på meg selv med full kasko, full egenandel, 20% bonus (tror det var Gjensidige): 5.000 km/år = 28.000,- 8.000 km/år = 31.000,- 16.000 km/år = 38.000,-
ingard Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Vi bytta fra Vesta til IF, og fikk doblet kjørelengden uten prisøkning. Da tok vi vel og merke alle forsikringene over til IF. Det er forresten veldig enkelt og kostnadfritt.
316 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 CS skrev: Det kan du sjekke ved å gå på hjemmesiden dems, de har kalkulator du kan laste ned der. Fant ikke kalkulatoren, bare søknadskjema. Var ikke akkurat det jeg var ute etter. Jobber du i Jernbaneverket du eller CS? Til deg Glenno; Det er en av godene med å jobbe i jernbanen.
Glenno Skrevet Mars 29, 2008 Skrevet Mars 29, 2008 316 skrev: CS skrev: Det kan du sjekke ved å gå på hjemmesiden dems, de har kalkulator du kan laste ned der. Fant ikke kalkulatoren, bare søknadskjema. Var ikke akkurat det jeg var ute etter. Jobber du i Jernbaneverket du eller CS? Til deg Glenno; Det er en av godene med å jobbe i jernbanen. Eller har jobbet i jernbanen da har en arbeidskollega som forsatt har fått beholde sine forsikringer i jernbanen selv om det er mange år siden.
316 Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Skrevet Mars 29, 2008 Da er de greie med han, tror ikke det er så lett i dag.
CS Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 316 skrev: CS skrev: Det kan du sjekke ved å gå på hjemmesiden dems, de har kalkulator du kan laste ned der. Fant ikke kalkulatoren, bare søknadskjema. Var ikke akkurat det jeg var ute etter. Jobber du i Jernbaneverket du eller CS? Til deg Glenno; Det er en av godene med å jobbe i jernbanen. Jobber i Flytoget. her er linken så kan du sjekke https://www.terra.as/servlet/side?secti ... item=29074
huldra66 Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Glenno skrev: Edit: (så du hadde sitat under profilen din: "Det farligste er ikke å råkjøre, men å kjøre sakte. Hvis du råkjører slipper du å bli rævkjørt" -Espen Eckbo ) Hmm tror han hadde en rød bmw 850 for noen år tilbake som han tok inn fra Usa og fikk skaddet i en tunnel i oslo for noen år siden stemmer de ryktene jeg har hørt?. Gammel tråd jeg kom over , men dette stemmer veldig bra med fakta tror jeg se her Dette er en av 2 USA 850,er i Norge så dette kan ikke bare være tilfeldig ( har forøvrig bilder av bilen når den er skadet ) http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24624065
Kny Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Er det ikke billigere å bare bytte forsikringsselskap? ;p
Haug Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Faren min har også forsikring hos jernbanepersonalets bank og forsikring. Han har aldri jobbet hos jernbanen. Hadde min tidligere R6 forsikret hos han. Rimelige priser
hagenisse Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Min er også forsikret i jernbanen. Ikke så billig som det pleide, men jeg husker iallefall at forskjellen mellom 12.000 og fri kjørelengde var så liten at det ikke var vits å sette det ned..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå