Gå til innhold

Det GÅR an å kombinere småbarn og BMW 3-serie!

magnus28
 Share

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan man kombinere familie og 3-serie (fortrinnsvis en Touring)... det har vi gjort i over fire år. Jeg har like lenge hevdet at det bare er en myte at E46 Touring ikke kan brukes som en familiebil til to voksne og to barn. E46 Touring er ikke spesielt mye mindre enn f.eks E39 Touring i praksis. E39 Touring er litt bredere enn E46 Touring, men ellers er hverken bagasjeplassen eller bakseteplassen stort større. Foran tilbyr imidlertid E39 Touring vesentlig mer av alt i forhold til en E46 Touring (mer benplass, mer komfort og mer albuerom). Allikevel vil jeg hevde at den største fordelen med E39 Touring i forhold til E46 Touring er at den har nivåregulering. Man skal imidlertid laste en E46 Touring seriøst før det egentlig blir et problem kjøredynamisk. I tillegg bør man ikke kjøre med alt for lav dekkprofil (jeg anbefaler 205/55-16) og bilen bør ikke være senket (små barn liker ikke stumpete fjæring). Vi har så langt brukt vår E46 Touring som familiebil i det meste av Europa og totalt kjørt ca. 130000 Km (inkl. bl.a fem turer til den franske riviera).

Kan man strekke pengene til f.eks en E39 Touring så gjør man selvfølgelig det, men hvis økonomi og/eller kjøreglede står i fokus tilbyr f.eks E46 et par meget bra alternativer. En nyere E46 320d Touring er mye mer økonomisk enn en tilsvarende ny E39 med dieselrekkesekser (husk at E39 520d Touring aldri kom med common-rail) og en nyere E46 330i Touring overgår kjøredynamisk en tilsvarende E39 med bensinrekkesekser mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
Hei er det noen som har erfaring med barnevogn i E46 Sedan?

Venter en liten, og lurer på om det lar seg gjøre og beholde min kjære bil :)?

Det kommer helt an på hvilken vogn du har. Den vi kjøpte (teutonia) måtte jeg ta av hjulene på for få plass i min e46 sedan. Normale sportsvogner er ikke noe problem. Jeg tok av hjulene i ca 6 mnd og gikk lei. Har nå e91...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering... innlegget i tråden ble skrevet i begynnelsen av april da vår 3-Serie hadde kjørt 130000 Km. Vi (to voksne og to barn på hhv. 15 og 5 år) har stadig vår gode gamle 2003 E46 318d Touring, men nå har den kjørt 173000 Km. BMW på Gardermoen har en større happening på tirsdag... det blir spennende iom. at en ny 3-Serie Touring (E91) snart skal kjøpes for levering til våren... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vanlig barnevogn smetter glatt inn i en e46 coupe 2barne stoler også.

Men derimot to barne stoler, to barnevogner og en passe stor hund i tillegg til to voksne og litt oppakkning ja da sliter du;) (iallefall gjør jeg det i min)

Der har du grunnen til at jeg hverken skal ha hund eller fler enn 2 unger. Å måtte investere i Caravelle eller Voyager må være mitt verste mareritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...