Gå til innhold

mista lappen:(

lyngstad89
 Share

Anbefalte innlegg

men de gjør det jo i tyskland? ingen som har noen problemer med det..

så hvorfor kan ikke jeg i norge når jeg er alene på veien? som om det skulle være farlig for noen?

Jeg tror vi tar denne diskusjonen ligge til om noen år, når du har fått litt mer sunn fornuft i knotten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Altså, jeg har snakket med en som kjørte i 160 hjem fra Rudskogen med 20", fikk punktering og bilen snurra og velta. Kameraten døde og dama til kameraten ble lam og selv krabba han ut av bakruta uten skader og endte med fengselstraff.

Punktering med lavprofil er skummelt siden du nesten ikke merker det, tenk hvordan det kan gå når du kommer inn i en sving og dekket vrenger seg av felgen..

ja det var en tragisk ulykke. Han som døde var en aktiv kar i bilmiljøet i Trondheim. Er trist å se at slike ulykker ikke lærer ungdommer konsekvensene av villmannskjøring.

thorris:

Jeg har selv vært 18 og presset min lille mazda mx-3 med 3 venner opp i 170 på en vei i Trondheim. Gikk greit å komme opp i farten, men når jeg så skulle bremse føltes det som om hele bilen skulle flyge av veien. Kast i bremseskiver og lavprofildekk på dårlig vei skremte vettet nok av meg til at jeg bestemte meg for å aldri å sette mitt og andres liv i fare. Jeg hadde flaks, og klarte å holde bilen på veien, men det betyr ikke at alle har det. Når jeg fikk kjenne hvor mye kast i skivene kan gjøre i høy hastighet tørr jeg ikke tenke på hva en punktering kan finne på.

Hvis du ikke forstår hva konsekvensene av å miste kontrollen på en bil i høy hastighet, og tror at du har kontroll uansett hvor fort du kjører pga. de kjører fort på autobahn i tyskland er du stokk dum. Jeg er glad for at du har mistet lappen så familien din slipper å miste deg i en trafikkulykke. Du må også være klar over at det er ganske mange dødsulykker på autobahn i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thorris:

Herregud, for en innstilling du har. Folk som deg skulle ikke hatt førerkort i det hele tatt! Selv om du ikke ser en bil i 300 meters omkrets betyr ikke det at du skal ligge i 200 km/t. Vet du hvor fort en bil dukker opp fra for eksempel en sidevei dersom du kommer i 200 km/t? Makan til sørgelig idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de gjør det jo i tyskland? ingen som har noen problemer med det..

så hvorfor kan ikke jeg i norge når jeg er alene på veien? som om det skulle være farlig for noen?

Fordi de har annen veistandar i Tyskland.. Og det er lov der ;)

Det kan være farlig for deg, og rundt neste sving kan det komme noen joggende, ett dyr eller kanskje det har skjedd et trafikkuhell der.. Man vet aldri hva som lurer rundt neste sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår ikkje at dåkke gidde å hisse dåkke opp over idiotien som florerer i denne tråden. Enten så e denne fyren stokk dum og skulle aldri fått lappen tilbake eller så skriver han masse idiotisk barra for å provosera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han opptrer som en komplett idiot fortjener han å få høre det! Det finnes flere individer enn deg selv i trafikken, selv om han og mange andre har glemt det. Jeg vil ikke møte han i full skrens i 200 km/t rundt en sving..... Så lenge han ikke skader noen andre enn seg selv kan han gjøre hva faen han vil, han er ansvarlig for sine egne idiotiske utsagn og handlinger, men det er så utrolig lett å ødelegge liver til andre personer i trafikken. Jeg unner absolutt ingen å havne i rullestol resten av livet, eller å miste livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår godt irritasjonen din, men det e nettopp det eg trur han vil oppnå med denna tråden her nå. Det begynte med at han ville ha medfølelse da han mista lappen, men da han merka at folk ikkje syntes synd på han pga dumskapen hans så gjekk hele greia over til å provosere med teite utsagn. Gjør sånn så du må gjøre med små barn; Ignorer det og så synes de tilslutt at det ikkje e noe gøy lengre alikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistet selv lappen 2august i fjor..21mnd etter en laser kontroll i 90sonen på motorveien fra sandnes til stavanger..men det som plager meg er at.. i gjenomsnitts måling så kan du ligge i 250 å litt i 90 så blir du tatt i ca 140 å mister lappen i 4-6mnd mens laser så mister du i 2år :S naboen ble tatt i 144 mistet lappen i 7mnd.politiet sa de hadde 180 å han kjørte i fra de..forbanna opplegg, de har jo gode beviser på at han har vart oppi langt over 180

Gilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du også må søke om tilbakelevering av førerkort til biltilsynet. Merk deg at politiet ikke godkjenner denne før det er igjen ÈN, 1, mnd igjen av tiden. Problemet som da oppstår er at du ikke får bestilt deg ny førerprøve før denne er godkjent hos politiet. Ergo, risikerer man å gå uten lapp lenger enn den aktuelle tiden. Heeeeeeelt latterlig. Jeg har nå 2 mnd igjen av tiden min. Men får ikke bestilt meg ny oppkjøring pga politiet som prinsipp ikke godkjenner og sender fra seg vandelen din før det er igjen 1 mnd. Det er nå per i dag 2-3 mnd ventetid på førerprøver i oslo området.!!

Hehe, om du ikke har noen andre bil relaterte ting på deg, så kan du søke 2 måneder før. Ikke en! :) Smart å sjekke opp i slik! :) Ikke kom å si noe annet, fordi jeg har gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er sant. og astri du har skjønt tegninga bortsett fra at jeg starta ikke denne tråden og jeg var ikke ute etter medfølelse i det hele tatt.. skulle bare fortelle det til lyngstad. eneste jeg syns var feil med min episode var at politiet brøt loven for å ta meg.

Men dette er en evighet siden jeg er nå 25 år og har 200 hk mer enn jeg hadde i den bilen jeg mista lappen i. og jeg kjører da som folk.

Det er sinnsykt mye idiotkjøring og farlige forbikjøringer av ungdommer jeg ser det hver helg her jeg bor. Man har jo lyst til å stoppe dem og gi dem litt juling. Jeg tror det hadde fungert bedre enn bøter. Ta fra dem lappen og gi dem grisejuling alt ettersom hvor ille kjøringa var.

Naboen min mista lappen for 2 gang i går.. 7mnd uten lappen denne gangen.

han er vel 21 år eller no sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du også må søke om tilbakelevering av førerkort til biltilsynet. Merk deg at politiet ikke godkjenner denne før det er igjen ÈN, 1, mnd igjen av tiden. Problemet som da oppstår er at du ikke får bestilt deg ny førerprøve før denne er godkjent hos politiet. Ergo, risikerer man å gå uten lapp lenger enn den aktuelle tiden. Heeeeeeelt latterlig. Jeg har nå 2 mnd igjen av tiden min. Men får ikke bestilt meg ny oppkjøring pga politiet som prinsipp ikke godkjenner og sender fra seg vandelen din før det er igjen 1 mnd. Det er nå per i dag 2-3 mnd ventetid på førerprøver i oslo området.!!

Hehe, om du ikke har noen andre bil relaterte ting på deg, så kan du søke 2 måneder før. Ikke en! :) Smart å sjekke opp i slik! :) Ikke kom å si noe annet, fordi jeg har gjort det selv.

Morsomt at du nevner at det er smart å sjekke opp slikt. Jeg har nemlig ikke gjort annet de 4 siste mnd. Jeg har søkt om tilbakelevering av førerkort de siste 4 mnd og fått avslag på hver. Har til og med snakket med sjefen på førerkortavdelingen hos politiet, og han sa klart fra om at "vi godkjenner ikke disse søknadene/sender fra oss vandelen din før det er igjen MAKS 1 mnd". Dette pga, jeg kunne finne på å gjøre noe dumt. Om da han sjefen på førerkort, samt alle hans medarbeidere ljuger til meg på tlf, får da bli opp til deg og bedømme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blås dere opp så fælt da. Folk med vett og sunn fornuft skjønner når det er greit å tråkke på litt og når det ikke er det.

Man kan ikke si at det er farlig å ligge i 140 på en fire felts motorvei. Fartsgrensene i Norge er mange steder for lave, og politiet prioriterer sine fartskontroller feil mange ganger, synes jeg. Har lagt spesielt merke til at de liker å plassere seg f. eks rett før en fartsøkning, slik at di som er kjent på veien der kanskje allerede har lagt seg i den farten blir tatt og får en kjip mnd pga. at snutefaen skal ha pæng til kaffe og kaker. Ta heller de foreldra som ligger i 60 forbi barneskolen fordi de skal rekke jobben etter å ha levert unga. Det er dessverre åpenbart at poltiet/staten ofte tenker penger fremfor sikkerhet.

Bare dra til Sverige og følg med litt på farlige forbikjøringer. Der er ofte fartsgrensen 80-90 der Norge har 70. Det gir veldig fin flyt i trafikken og folk kjører ikke forbi. Det er rett og slett ikke nødvendig da fartsgrensa er "passe" Irriterte billister er farlig.

Og sette opp fartsgrensa på di beste motorveiene våre til 120-130 hadde heller ikke skapt noen problemer tror jeg. Bare se hvor mange som kjører forbi når du selv allerede ligger i 120...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...