Gå til innhold

Dette forumet

Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ganske ny her, så jeg har vel ikke så stor stemmerett. Uansett, here goes. Dette forumet er usedvanlig uoversiktlig. Ville det ikke vært mye bedre om man hadde delt opp "teknisk" i "5-serie" "3-serie" eventuelt E30 og E39 osv? Når det legges til 87 tråder hver eneste dag er det klin umulig å finne informasjon om det man vil.

Jeg driter for eksempel i alt som har med E30 å gjøre.

Jeg vet det er mulig, men er det noen grunn til at dette ikke er gjort? Hva er argumentene for ikke å gjøre det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Here goes.

Kan være litt enig men måten tenke og løse ting på kan være mye likt uansett model/type du har. Enn lærer jo sjenerelt mye om alle modeler slik sett her på bimmers også da. Vel min mening da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det funker finfint som det er... Som sagt så er det bare å bruke søkefunksjonen hvis det er noe spesielt du leter etter. I tillegg er det mye som er det samme motormessig på f.eks 1-3-5-7 serien, samme motor som sitter i de forskjellige seriene(ved lik årsmodell) Prøv å bruk forumet ett par uker, så skal du nok se at du finner fram til det du er ute etter.! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for at det er enklest?

Jeg personlig hadde sikkert aldri sjekket alle del-forum om jeg måtte det.. Så er egentlig helt greit.. Spesielt med tanke på at delene er veldig like på biler med lik årstall, tvers over ulike serier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli for spesifikk inndeling også. Blir det for detaljert skaper det enda flere kategorier som igjen kan gjøre det vanskelig å holde oversikten og føre til at enkelte kategorier blir svært lite besøkt. Emner og bilmodeller jeg ikke er interessert i hopper jeg glatt over.

Det jeg derimot kunne tenke meg er en treffkategori med regionale inndelinger, f.eks nord, øst, vest, sør, midt. Enkel måte å skape tilhørighet på, og det gavner jo alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er mulig, men er det noen grunn til at dette ikke er gjort? Hva er argumentene for ikke å gjøre det??

Nå har dette vært tatt opp og svart på noen ganger før, men saken med BMW er f.eks. at visse motorer finnes i mange av seriene, og noen i nesten samtlige. Hvis du da hadde hatt problemer med din, så hadde kanskje svarene du egentlig søkte faktisk ligget under X5 eller E38 (7-serie), i stedet for i 5-serie som du ville gått inn på. Og det kan like godt være at det er en E30-eier som hadde hatt svaret på spørsmålet ditt, og han hadde sikkert ikke giddet å stikke innom E39-forumet daglig om han ikke interesserte seg for det også, og dermed hadde du aldri fått svaret du søkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort slik at en E36-elsker sitter med mye informasjon om E36, men også en del om f.eks. E34, men med et for oppdelt forum er det ikke sikker personen ville gidde å gå inn på E34-delen for å hjelpe dem selv om han kan svaret.

Dette spørsmålet har vært oppe en del ganger før, men har nok (desverre for din del) blitt stemt ned/argumentert mot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser argumentet med at mange motorer står i forskjellige karosserier, men da kunne man jo i tillegg gjort som YngveJos sier. Motor, drivverk osv. Det hadde gjort alt mye mer oversiktlig.

I tillegg til karosseriinndeling eller kun det? Hvis du mener i tillegg, ta E39 og E38, der er veldig mye tekniske løsninger like. Mye er likt i drivverk, understell, el.duppeditter (vinduer, soltak, klimaanlegg, ratt, stereo, alarm, etc.).. Og oppi det hele har du f.eks. også X5 som på mange måter er en høy E39. Og mange av motorene og girkassene sitter jo da også i E36 (inkl. Z3)..

Men forøvrig har ikke forumet mulighet for underkategorier. Da må man opp på v3, og det er en stor oppgraderingsjobb. Man kan få en type hierarki på fremsiden slik det er nå, men det går ikke an å legge det opp slik at man trykker på E39 og får opp underkategorier. Så da ender man opp med 30 kategorier nedover, og en scrollejobb hver gang man skal finne den riktige, slik som på bilforumet: http://www.bilforumet.no/forumindex.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi kunne blitt bedre på var og legge ting i riktig katogori og skrive bedre trådtekster. F,eks blir det vansklig finne ut om "hjelp" har svaret på noe vi lurer på. "Hjelp til bremskiver E34 93 mod" hadde gjort det enklere.

Ellers kunne kansje denne tråden ligget under bil og annet motorprat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...