336mik Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Syns forumet funker greit sånn det er nå jeg. Når man venner seg itl å bruke nye innlegg funksjonen,så ser man ihvertfall hva man har gått glipp av. Og ting man ikke vil lese,ja det hopper man over. Hvis man også er litt kreativ,og søker etter motor type,evt karosseri,så finner man veldig mye nyttig info. Og hvis man ikke finner info,ja da legger man ut en ny tråd og håper på svar. Som glenno sier,så funker ikke "HJELP" noe særlig bra som overskrift,vet med meg selv at jeg med vilje ikke har svart på ting,nettopp fordi folk skriver "HJELP" eller lignende. Har full forståelse for at mange er nybegynner,og kan være redd for å spørre,men det har vi alle vært en gang. Bedre å spørre en gang for mye,enn en gang for lite.
bmwhans Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 folk sier man skal bruke søkefunksjonen. Hver gang jeg gjør det ender jeg opp med rundt 7000 treff. Så den har jeg slutta å PRØVE å bruke engang. JA jeg velger spesifikt sted, slik som "teknisk" ++
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Støtter deg bmwhans! Skulle vært mulig å søke på en sammenhengende tekstlinje (f.eks; "Vannpumpe M50") i stede for at søkefunksjonen søker på vannpumpe og M50 som to separate ord og du får opp en drøss med svar...
BRIO Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Det er viktigere å være mer spesifikk i tema feltet som noen her skriver, enn å dele opp mangen underkategorier. Med en hovedkategori som teknisk vil det være mange fler som kommer til å lese posten og kanskje kan hjelpe. Jeg ville ikke ha browset en e34 kategori f.eks. Et annet eksempel: Jeg er også en ivrig Macbruker og macsupport er en del av jobben min. Forumet på mac1.no er delt opp i alt for mange tema, så jeg gidder ikke bruke forumet i det hele tatt. Synd for meg og andre som kunne nytt godt av min kunskap på området.
Jealous_much Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 folk sier man skal bruke søkefunksjonen. Hver gang jeg gjør det ender jeg opp med rundt 7000 treff. Så den har jeg slutta å PRØVE å bruke engang. JA jeg velger spesifikkt sted, slik som "tekninsk" ++ Støtter denne.. Søkefunksjonen er ikke brukende!
awt Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Støtter deg bmwhans! Skulle vært mulig å søke på en sammenhengende tekstlinje (f.eks; "Vannpumpe M50") i stede for at søkefunksjonen søker på vannpumpe og M50 som to separate ord og du får opp en drøss med svar... Under der du skriver inn søkeordet har du to valg: "Søk etter enkelt ord eller hele søkestrengen som angitt" og "Søk etter alle ordene". Prøv å huke av den nederste neste gang. Et annet alternativ er å bruke ordet AND mellom søkeordene, som det står til venstre for der du skriver inn søkeord. I eksempelet ditt kommer det over 2000 treff hvis du ikke gjør noe av det jeg har nevnt, mot 35 på de andre måtene.
R Andersen Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Det vi kunne blitt bedre på var og legge ting i riktig katogori og skrive bedre trådtekster. F,eks blir det vansklig finne ut om "hjelp" har svaret på noe vi lurer på. "Hjelp til bremskiver E34 93 mod" hadde gjort det enklere.Ellers kunne kansje denne tråden ligget under bil og annet motorprat? Jeg er helt enig i att mange er for dårlig til å lage en riktig overskrift. Det hadde kanskje gått ann å legge inn en tekst/påminnelse i temafeltet som man måtte fjerne før man lagde overskriften. Da hadde kanskje folk tenkt seg litt mer om før de lagde overskriften? Jeg har sett slikt på andre forum jeg bruker. Også enig i att dette ikke hører til "teknisk", så flytter denne til "annet motorprat".
jensemann23 Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 skriv AND melom søkeordene, og huk av søk etter hele søkestrengen, så funker jo søkefunksjonen perfekt. Så de som får 3000 treff osv , de kan jo ikke bruke søkefunksjonen. Det er brukerne, ikke teknikken som er feil her:)
Gunnar Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Støtter deg bmwhans! Skulle vært mulig å søke på en sammenhengende tekstlinje (f.eks; "Vannpumpe M50") i stede for at søkefunksjonen søker på vannpumpe og M50 som to separate ord og du får opp en drøss med svar... Under der du skriver inn søkeordet har du to valg: "Søk etter enkelt ord eller hele søkestrengen som angitt" og "Søk etter alle ordene". Prøv å huke av den nederste neste gang. Et annet alternativ er å bruke ordet AND mellom søkeordene, som det står til venstre for der du skriver inn søkeord. I eksempelet ditt kommer det over 2000 treff hvis du ikke gjør noe av det jeg har nevnt, mot 35 på de andre måtene. Og i tillegg til dette kan man bruke wildcards (*), og få enda bedre søk. Søkefunksjonen fungerer helt topp om man bruker den riktig.
hagenisse Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Jeg greier ikke søke etter "Z3 coupe". Den ignorerer alt under tre bokstaver, så da søker jeg bare på coupe - og ender opp med masse tøys.
///Stokk1 Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Dere som klager på at det går så tregt ? Hvilken nettleser bruker dere ? Har vært innom nesten daglig siden jul, syns aldri det har gått tregt..
hagenisse Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Har litt med hvilken tid du er her på. Det går tregt i IE, firefox, opera, konqueror og lynx her. I sistnevnte fungerer ikke siden all verden heller.
Stephan.s Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 for all del ikke gjør noe med forumet!!!! Kan ikke si annet enn at jeg støtter denne fullt ut. Kan si meg enig i at bimmers.no kanskje ikke følger tradisjonelle "forumstandarder" etter dagens tidsregning, men det er akkurat dette som gjør bimmers til bimmers. Er egentlig ikke noe annet enn en vanesak.
-Anders- Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Dere må lære dere å søke folkens. Forumet er supert som det er. Og hvis du lurer på hvorfor det går så tregt her, kan du jo gå inn på søkefunksjonen og prøve å søke riktig, så får du opp mange tråder som omhandler hvorfor bimmers til tider går treigt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå