auto12 Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Har lest forumet over en lang tid,og jeg bare lurer på om det bare er BMW som ikke har klart å lage en firrer med futt i.????????
Mexos Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 E30 M3 motoren er en 4sylindra motor. De har også laget mange nyere dieselmotorer meg bra med guffe. 318is er jo også en helt grei motor, men er ingen v-tech nei. Så Bmw har laget 4'ere med futt i, men er ikke det de har satset skikkelig på nei.
bård Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 S14 motorene er vel et godt eksempel på at de kan hvis de vil..
joris Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 BMW har nok prioritert kjørbarhet og dreiemoment fremfor turtall på de vanlige firerne. Eks e46 318 118hk. Denne kom veldig godt ut av sammenligningstester mot konkurrenter med 4- syl og mere hk. Synes personlig også at denne motoren virker veldig fleksibel og fin til å bare ha 118 hk. Siste "firer med futt i" er vel motoren som sitter i e90 320IS.
ErikS Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Du har jo BMW's 4-sylindrede dieselmotorer. 204hk og 400nm fom. 2000 omdr. Så den er det i hvertfall futt i, denne motoren er forøverig verdens første 4-sylindrede dieselmotor med variabel Twin Turbo. De to turboladerne i forskjellig størrelse utvikler maksimalt trykk i alle turtallsområder. Dieselmotorene gir spontan respons på lavt turtall og har et solid dreiemoment.
hagenisse Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Neida. Lada har heller ikke noe bra utvalg av firere med futt i.
jcvold Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 ja, E30 M3 motoren med 240 hk er vel den friskeste ja
S.Arnesen Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Hadde ikke ventet bedre fra hokksund. skjønte ikke den jeg?
Mexos Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Ja hvordan få mere ut av min 318 da? Er vanskelig å få så mye mer ut av din 318. Har du hatt en 318is kunne du jo montert turbo og boom hatt en 200hk
Bimmerlars Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Konvensjonell N/A trim eller turbo/kompressor. Som vanlig altså
opt Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Sammenligner man en 4'er fra BMW med en annen med lik effekt på papiret vil nok BMW sin motor vinne i de fleste tilfeller. At det lages få 4'ere med mye hester i er ikke så rart siden 4 sylindrere ikke er så veldig mye å jobbe med hvis man skal ha ut en del hk, spesielt i en sugemotor.
auto12 Skrevet April 12, 2008 Forfatter Skrevet April 12, 2008 Om en er fornøynd med 150 hk i en 318 hva må gjøres?
E30_Dale Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Ein E30 318is med turbo eller kompressor får ein jo ein del hk og newton ut av da. Ein firer E30 med 200 +++ går an jo ganske godt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå