Diesel power Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Har ett vennepar som har spurt meg, og jeg har ingen erfaring med disse. De skal ha en billig nr.2 bil, og har sett på diverse Z3 fra 100-130.000,- Dette er da 1.8, 1.9 og 2.0, hhv 116, 118 og 150hk? Jeg trodde faktisk 1.9litern egentlig var en 2liter. Er dette en motor spesielt utviklet for Z3? De får selvsagt ikke en av de penere utgavene for denne prisen, men kan noen si hvordan disse har vært sånn generelt? Jeg mener de heller skulle vurdert 3serie cab til rundt samme pris. Noen synspunkt på dette? På forhånd takk, må jo hjelpe disse Volvofolkene litt
EirikL Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Jeg synes Z3 ligger kunstig høyt i pris i forhold til 3-serie cab. Men det er en ganske morsom bil å kjøre. Men jeg hadde nok gått for en 3'er cab, ene og alene fordi man får mye mer for pengene. For 130000 får du en strøken 320 eller 325, mens en Z3 2,0 eller 2,8 fort koster 50000 mer. Min mening er at skal man ha Z3, må det være minst en 2,8
hagenisse Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Min mening er at motoren har lite å si i en roadster. Motorene i Z3 er samme som i 3-serie. 1.8 er 318, 1.9 er 318is (m44) og 2.0 er 320. Nå slår ingen av de alternativene der meg som en billig nummer 2 bil, men hvis man vurderer Z3 bør man også sjekke ut Mazda MX5.
Diesel power Skrevet April 21, 2008 Forfatter Skrevet April 21, 2008 Min mening er at motoren har lite å si i en roadster. Motorene i Z3 er samme som i 3-serie. 1.8 er 318, 1.9 er 318is (m44) og 2.0 er 320.Nå slår ingen av de alternativene der meg som en billig nummer 2 bil, men hvis man vurderer Z3 bør man også sjekke ut Mazda MX5. Jeg nevnte også MX5, men den falt ikke helt i smak hos dem. Hva mener du med ikke billig nr.2 bil, er den dyr i drift/vedlikehold? Stusser også litt på annonsene. Jeg sjekket modeller ned til høyre her inne, og 1,9 står ikke oppført før i 2001. Men mange annonserer 96-97modeller som 1,9liter??? Jeg som leser feil ell? Jeg synes Z3 ligger kunstig høyt i pris i forhold til 3-serie cab. Men det er en ganske morsom bil å kjøre. Men jeg hadde nok gått for en 3'er cab, ene og alene fordi man får mye mer for pengene. For 130000 får du en strøken 320 eller 325, mens en Z3 2,0 eller 2,8 fort koster 50000 mer. Min mening er at skal man ha Z3, må det være minst en 2,8 Jeg er ganske enig, og hadde nok selv gått for en 3serie i den prisklassen. Motor er jeg bare delvis enig i. Jeg hadde en 318i cab med dautomat en hel dag, og jeg savnet faktisk ikke større motor nevneverdig. Var bare deilig å cruise rundt med taket nede i solskinnet(vi har det slik 5 av 365 dager her også ) Jeg fant også denne, noen som kjenner til den? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1511456
Kenny_ Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Den har gått i Bergen før den bilen der. Her er iallfall gamle annonsen på den .. så han kan vel ikke ta så alt for mye for den http://finn.no/finn/car/object?finnkode=7582926
Diesel power Skrevet April 21, 2008 Forfatter Skrevet April 21, 2008 Den har gått i Bergen før den bilen der. Her er iallfall gamle annonsen på den .. så han kan vel ikke ta så alt for mye for den http://finn.no/finn/car/object?finnkode=7582926 Den ser ihvertfall meget pen ut på bildene. Og jeg synes hvitt kledde den godt. Har jo nummer til forrige eier der, så det er kjekt å ta med seg. Takk skal du ha.
hagenisse Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Hva mener du med ikke billig nr.2 bil, er den dyr i drift/vedlikehold? Nei, Z3'ene er vel kanskje de BMW'ene med minst problemer. Det var mer at det ikke slo meg som en "billig nr. 2"-bil, mer som en sommerbil, men det kanskje samme greia? Modellguiden er ikke komplett. De tidlige 1,9 er M44, samme som i sene 318is og har da 140hk. En motor som burde passe Z3 godt.
Ron Jeremy Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Kan gi deg litt info om Z3 generelt. De er ganske populære, og er den BMW'en som det generelt er minst problemer med. Så forvent lite eller svært få feil! Den er bygget på E30 og E36 denne bilen, og er en velprøvd konstruksjon. Mht motorer, så er jo Z3 en liten lett bil, så man trenger ikke voldsomt med motor, personlig ville jeg styrt unna 1.8 og 1.9, ikke bare for det er I4, men også pga disse er kjent for å ha litt oljelekasjer bl.a. Ideelt sett, gå for en facelift 00 eller nyere, og da med M50b20 motoren, 150 hk og I6 er perfekt i en cabrio! Har selv hentet inn et par av disse, og et lite tips kommer her, hent inn en fra US, du får en rimelig strøken bil for 50k der (10.000.- USD) Minste motor i USA var dessuten 1.9, det finnes også, 2.3, 2.8 og i M versjon.
t0rerik Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 skjønner ikke helt dette med motorene.. M44 i 318is? min is har ihvertfall m42.. hvis den ble levert med to forskjellige motorer, hvor går skillet og hva er forskjellene? m42 er hvertfall 1.8liter 140hk, mens 1.9litern i z3 med 118hk sikkert er en m43, samme som i e46 318 prefacelift. takk til de som eventuelt har informasjon om dette.
Schnellfahren Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 skjønner ikke helt dette med motorene.. M44 i 318is? min is har ihvertfall m42.. hvis den ble levert med to forskjellige motorer, hvor går skillet og hva er forskjellene?m42 er hvertfall 1.8liter 140hk, mens 1.9litern i z3 med 118hk sikkert er en m43, samme som i e46 318 prefacelift. takk til de som eventuelt har informasjon om dette. M44B19 erstattet M42B18 (Begge har 140 hk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå