Fredrik Skrevet April 22, 2008 Forfatter Skrevet April 22, 2008 Bla bla........ Dette med E90/91, Mercedes, Audi og C5 er nok bare tåkelegging fra Fredrik sin side !Han har nok bestemt seg. Det blir en Jaguar X-Type En skikkelig moderne bil dette, kan nå leveres med kombinasjonen diesel og automat. Slå den he he... Ha en fin kveld alle sammen Hehehe... en Jaguar blir det nok ikke, men en Land Rover Discovery 3 er ikke utelukket... jeg har dessverre ikke råd til en Range Rover 4,2 V8 HST Supercharged. Når dette er nevnt er en Jaguar XJ 4,2 V8 XJR ingen dum bil... 400 HK, 555 Nm og 0-100 Km/t på 5 sekunder er absolut helt greit...
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Apropos Citroen forresten... Top gear sin "test" av C6 mot en 5-serie er helt fantastisk. C6'en banker femmern! Wow... Hadde det bare vært komforten rundt en veddeløpsbane som gjaldt for meg, og ikke pure kjøreglede
Fredrik Skrevet April 22, 2008 Forfatter Skrevet April 22, 2008 Wow... Hadde det bare vært komforten rundt en veddeløpsbane som gjaldt for meg, og ikke pure kjøreglede Jeg vet ikke helt jeg, men norske veier generelt minner ikke så rent lite om krøtterstier eller f.eks følgeveien rundt en veddeløpsbane om du vil...
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Den tanken slo meg selv, men valgte like godt å ta den som ekte AP valgflesk når vi først er inne på norsk prioritering av samfunnsmidler.
opt Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Husker tvreklamen for c5, ved kraftig nedbremsing slår nødblinken seg på. Aldri forstått meg på franske biler Det gjelder vel de fleste franske biler nå om dagen. Selv om det ser rimelig teit ut på bane, så er det ikke så dumt på vei. Jeg pleier gjøre det manuelt hvis jeg må bremse hardt på vei. Heller det enn at noen smeller i meg.. Skjønner hvorfor de har det, men synes ikke det er kult. Jeg er litt sær og liker ikke slike sikkerhetstiltak. Beltevarsler er det verste jeg vet, trenger ingen til å fortelle meg at jeg ikke har på beltet når jeg skal rygge ut av garasjen. Den dagen jeg ikke kan kjøre bil og gjøre som jeg vil uten å bli forstyrret av piping og blinking tar jeg heller bussen. Lenge leve e30
hagenisse Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Akkurat beltevarsler er jeg helt enig i. Det er seriøst irriterende.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Der er jo BMW ganske greie da det tar litt tid før den begynner å pipe. Volvo er jo helt ekstrem, begynner jo nesten å pipe før du har åpna opp døra
eriklepe Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Man tar ihvertfall på seg beltet! ulykker skjer også på korte turer selv krasjet jeg i garsjen en gang. er c5 omtrent like stor som e90?
Fredrik Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 Man tar ihvertfall på seg beltet!ulykker skjer også på korte turer selv krasjet jeg i garsjen en gang. er c5 omtrent like stor som e90? Iht. CAR er den nye C5 marginalt mindre enn E60/61... så det er en relativt stor bil. Jeg har forøvrig hatt en C5 (prefacelift) som firmabil på begynnelsen av århundredeskiftet og den var ikke en imponerende konstruksjon selvom Hydractive fjæringen er et artig konsept. Spesielt når bilen er maksimalt lastet... noe som ødelegger all komfort i alminnelige biler... er en Citroën med denne fjæringen ytterst behagelig. Man bare flyter bortover iom. at bilen lever sitt eget liv under deg helt uten tilbakemeldinger i styringen eller på andre måter. Filosofien er 100% motsatt av hva BMW fokuserer på og det interessante er at Citroën på mange måter lykkes bedre når det gjelder nettopp komfort (noe Jeremy Clarkson også poengterer i TG episoden). Imidlertid er det ikke så mye annet Citroën hadde suksess med når det gjaldt den første C5 modellen... så den nye bør være god skal den ha livets rett.
Tiny Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Siden den ble nevnt noen ganger i denne tråden, var det artig at broren min kom innom med den nye demobilen deres i dag... Litt OT... men likevel... C5 Exclusive med 2,2HDI og automat... på originale 18" og 245 brede dekk, så får man tilbake litt av kjørefølelsen også... Fikk meg en liten runde i den også, helt klart en bil jeg kunne like med massasjeseter og alt som måtte ønskes.. men så må jeg ærlig innrømme at jeg er noe frankofil (ikke veldig), men bruksbilen i dag er facelift av gårdsdagen C5 i stasjonsvogn... Sånn kan det gå med en bror som er Citroen selger
Vegard Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Hva er det som skjer her da? Svært så Citroën gale vi ble plutselig. Citroën har god fjæring og ... ja.. jepp. Se på bildet der da.. taler for seg selv Ugg og humbugg!
Fredrik Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 Siden den ble nevnt noen ganger i denne tråden, var det artig at broren min kom innom med den nye demobilen deres i dag... Litt OT... men likevel...C5 Exclusive med 2,2HDI og automat... på originale 18" og 245 brede dekk, så får man tilbake litt av kjørefølelsen også... Fikk meg en liten runde i den også, helt klart en bil jeg kunne like med massasjeseter og alt som måtte ønskes.. men så må jeg ærlig innrømme at jeg er noe frankofil (ikke veldig), men bruksbilen i dag er facelift av gårdsdagen C5 i stasjonsvogn... Sånn kan det gå med en bror som er Citroen selger Saken er at den nye C5 ikke er så rent lite sexy... noe helt annet enn BMW, men allikevel sexy slik bare en fransk dame kan være. Dette er et vesentlig poeng med den nye C5 og ikke minst C6 også... de er franske på godt og vondt og er man frankofil (noe jeg også er) ser man konturene av noe svært interessant. Din bror er Citroën selger sier du... han kan ikke gi meg et godt tilbud da på en Tourer utgave av nettopp en slik C5 som du har prøvekjørt ?...
Viko Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Ligna litt på den nye Ford Mondeo´en, men stopper nok der. No offence, men eg har aldri likt franske biler, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Hadde satsa på en nyere BMW stv.
Fredrik Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 Ligna litt på den nye Ford Mondeo´en, men stopper nok der.No offence, men eg har aldri likt franske biler, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Hadde satsa på en nyere BMW stv. Den nye Ford Mondeo er også en meget kompetent bil... problemet er at Ford i dag har et heller kjedelig image, men det betyr ikke at deres modeller er kjedelige teknisk og dynamisk. Enten så er man frankofil eller så er man det ikke... jeg elsker Frankrike og deres kultur. De gjør det iallfall ikke enkelt for seg selv, men kreativiteten kjenner ingen grenser... og det liker jeg...
opt Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Saken er at den nye C5 ikke er så rent lite sexy... noe helt annet enn BMW, men allikevel sexy slik bare en fransk dame kan være. Du mener sexy med hår på leggene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå