Fredrik Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Saken er at den nye C5 ikke er så rent lite sexy... noe helt annet enn BMW, men allikevel sexy slik bare en fransk dame kan være. Du mener sexy med hår på leggene Hehehe... jeg snakker om en fransk dame... ikke en bondekjærring. Jeg har møtt franske damer (hovedsakelig fra Paris) som trolig vil mene at de fleste norske menn er bønder... lite sofistikerte og lite høflige (uten at jeg nødvendigvis er enig i den betraktningen)...
hagenisse Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Eneste som er synd med alt fra PSA om dagen er at de skal ha omtrent 90% av bilen foran fordekka. Helt latterlig mye overheng.
Viko Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Den nye Ford Mondeo er også en meget kompetent bil... problemet er at Ford i dag har et heller kjedelig image, men det betyr ikke at deres modeller er kjedelige teknisk og dynamisk. Enten så er man frankofil eller så er man det ikke... jeg elsker Frankrike og deres kultur. De gjør det iallfall ikke enkelt for seg selv, men kreativiteten kjenner ingen grenser... og det liker jeg... Liker godt Frankrike, franske damer, fransk vin etc. Men Franske biler er sikkert go når dei er ny, men det er SÅ mangen forskjellige "unormale" løsninger, at eg mister litt smaken pga det. Ka mener du med at Ford har eit kjedelig image? Kan skrive under på at den nye Mondeoen er lekker, eg lånte denne 1 dag, og den nye 140hk Turbo diesel´en svarte til forventningene mine. Det er fantastisk god plass i den, fant 1 minus etter 60mil, og det er at den va litt bløt/myk i fjøringen. Vist en tenker familiebil så er denne nye Mondeoen abselutt eit godt alternativ. Men eg personlig hadde nok gått for en nyere BMW, som f.eks 2005 E46 330d Touring.
Fredrik Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Ka mener du med at Ford har eit kjedelig image? Dette er jo mest et spørsmål om preferanser, men jeg ser f.eks ikke så mange Ford´er her i Oslo vest. Hva som egentlig er årsaken til dette er litt usikkert, men et manglende positivt image a la BMW, Audi, Mercedes-Benz etc. er helt sikkert en av årsakene. Hagenisse: Det er ikke så mye foran forakselen i en større Citroën/Peugeot... det minner litt om en 3-serie med en rekkefirer... mye tomrom og plastdeksler...
Fredrik Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Så har jeg prøvd den nye Citroën C5 i form av en 2,0 HDi Exclusive med 6-trinns automatgear... en ganske imponerende bil egentlig. Den gir klare assosiasjoner til Citroën CX (og i min terminologi er det positivt)... mer enn den gamle C5 og XM. Man føler virkelig at man sitter i en slags annen verden der man har fokus på andre egenskaper ved en bil. Spesielt Hydractive III+ fjæringen er som skapt for norske forhold... stort sett alle ujevnheter på veiene blir filtrert bort og hvis man også har doble vinduer blir det meste av vindsuset også stoppet. Dynamisk går den som på skinner og selv 138 dieselhestekrefter gjør en god figur i denne bilen. Interiørkvaliteten ligger generelt ikke noe tilbake for de tyske konkurrentene, men bakseteplassen er ikke like generøs som f.eks i en Passat eller Mondeo. Den nye C5 er ikke en sportslig bil på linje med en 5-serie, men kjøreegenskapene er allikevel ikke så veldig mye dårligere enn f.eks E60. Det er en litt annen måte å kjøre bil på, men det går fort nok unna bare man utnytter at Hydractive fjæringen hele tiden kompenserer for nivåforskjeller foran/bak og høyre/venstre. Hvorvidt den nye C5 blir med i oppløpet for hvilken bilmodell som blir vår nye bil vet jeg ikke på nåværende tidspunkt, men imponert det ble jeg faktisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå