Hansh Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 http://www.ba.no/nyheter/article3486389.ece Ikke ofte man ser noe annet enn BMW nevnt med hele merkenavnet og alt, men den er vel stortsett et enda større misunnelsesobjekt (noe man ser på diskusjonen under). Nevner dette delvis også fordi det er Lotusen som ble testet i forrige Autofil sammen med en Porsche Carrera GT (bildene er tatt på veien opp til Unneland, gullfjellet, fra Arna), og jeg har kjørt ved siden av den på motorveien et par ganger de siste ukene. Uansett synd med en så flott bil, selv om det ikke var en BMW.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Så dette i avisen i går.. "Bilen er rimelig vanskelig å kjøre fordi den har tyngdepunktet sentralt, noe som gjør at den snurrer lett, forteller Mauseth." Fikk ikke dette helt til å stemme.. Trodde god vektfordeling skulle være en bra ting jeg I alle tester jeg har sett og lest om denne bilen(og andre lotus'er) har de fått supre kritikker for kjøreegenskaper. "Det er kraftige motorer i slike biler, men kjøperen er en rimelig rutinert kar, som har kjørt bil med stor motor før. Men han har fortalt at han ble overrasket av en våt flekk i veibanen. Før han visste ordet av det, hadde han kjørt i en lyktestolpe, sier Hylland." Greit nok at det er en rask bil, men syntes det blir mye unnskyldninger i dette avisinnlegget. Kan ikke si at jeg har store problemer med å holde meg på veien hvis jeg ser en våt flekk.. Men de fikk vel gjerne ikke lov til å skrive at sjåføren kjørte altfor fort og over egen evne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Hvis man bretter en sånn bil rundt en lykte stolpe så vil jeg gå utifra att det gikk for fort etter forholdene Men du verden for en inspirasjon det må være å kjøre en sånn bil får jo lyst til å kjøre fort bare jeg ser den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 21, 2008 Forfatter Share Skrevet April 21, 2008 Så dette i avisen i går.."Bilen er rimelig vanskelig å kjøre fordi den har tyngdepunktet sentralt, noe som gjør at den snurrer lett, forteller Mauseth." Fikk ikke dette helt til å stemme.. Trodde god vektfordeling skulle være en bra ting jeg I alle tester jeg har sett og lest om denne bilen(og andre lotus'er) har de fått supre kritikker for kjøreegenskaper. "Det er kraftige motorer i slike biler, men kjøperen er en rimelig rutinert kar, som har kjørt bil med stor motor før. Men han har fortalt at han ble overrasket av en våt flekk i veibanen. Før han visste ordet av det, hadde han kjørt i en lyktestolpe, sier Hylland." Greit nok at det er en rask bil, men syntes det blir mye unnskyldninger i dette avisinnlegget. Kan ikke si at jeg har store problemer med å holde meg på veien hvis jeg ser en våt flekk.. Men de fikk vel gjerne ikke lov til å skrive at sjåføren kjørte altfor fort og over egen evne.. Lurte litt på dette jeg og.. Greit nok at en del små biler med midtmotor og bakhjulstrekk snurrer veldig fort hvis de først snurrer (ikke at jeg har personlig erfaring, men pressen var delt i to ang. siste Toyota MR2 - enten livsfarlig eller utrolig morsom), men virker jo uansett som om det var snakk om for stor fart inn i svingen med påfølgende understyring siden bilen har truffet med fronten. Kunne skjedd med hvilke som helst bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Kan ikke si at jeg har store problemer med å holde meg på veien hvis jeg ser en våt flekk.. Hvis det var på dama den våte flekken var, kunne jeg kanskje ha skjønt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Ikke noe galt i det Mauseth sa (han vet jo hva han prater om), selv etter det har gått igjennom en journalist-fjomp. Hva er god vektfordeling? Exigen har noe sånt som 40/60 - og er ikke noen nybegynnerbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå