FTE Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Hva kan forlanges av en orginal pen E30 325i egentlig? Ja, det kommer an på km-stand og generell teknisk stand og rust, men hvor ligger de i prisbildet? Gjelder både pre-face og facelift. Ser ut som de få pene jeg har sett havner på rundt 50k. Men er de verdt 50k? Solgte en 325i 87 modell for 47k i `03, ligger de stabilt der tro?
FTE Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 Ja, får man tak i en pen orginal 325i for 20k, har man gjort et kupp tror jeg. I andre enden av sjiktet ditt ligger vel orginale M-tech 2 biler. De jeg har sett ligger rundt 100k.
Stjernstedt Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Jeg vil nok si at de varierer som 'fre' sier, alt fra 20k - 100k Men en pen og original 325' vil nok bare stige i pris etter årene, kommer jo anpå km og utstyr, om det er en m-tech model osv.
Yngvejos Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Det virker som om prisene er på god vei opp allerede. Det er ivertfall mange slitte e30er til salgs nå som ligger høyere i pris enn en tilsvarende bil gjorde da jeg kjøpte e30 for 1,5år siden.
Patrick B Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Har en Strøken E30 325i-mtech2 89mod. Gått ca 127000km. Skal ha over 100tusen for den til sommern Vel og merke et urørt eksemplar rustfri!
oddis Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Hadde det ikke vært for at E30ene er så lette å bygge om hadde E30 325i ligget MYE høyere på prisskalaen. Jeg tror det er litt av dette vi kommer til å se i fremtiden. De "grommeste/motorsterke" bilene kommer til å ligge VELDIG mye høyere enn de vanlige, ganske enkelt fordi de er veldig vanskelige å bygge om for meingmann. Det blir jo ikke akkurat mindre sofistikerte løsninger med årene. Er man genuint intressert i en E30 325i er ikke 30-40k altfor galt for et pent eksemplar. For det er i praksis papirene/dokumentasjonen og historien man betaler for, i likhet med orginale E30 M3'er. En E30 325i går jo utenpå det meste som selges selv i dag hva angår kjøreegenskaper og presisjon.
LianLi Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Javel? Hva med e36 325 f.eks den er jo nyere og har bedre vektfordeling. Hva er det som gjør at en e30 har så gode kjøregenskaper da? (var ikke sarkastisk ment) vil bare lære
ehrnst Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 du kan fort få e 325 til under 10k også, men det er nå ikke den peneste. Dessverre har jeg vært å sett på mye skrap, fatisk mer skrap til 40 lapper enn det er fine biler til 40, og det er akkurat det som er synd.
Werther Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 En ting er sikkert, og det er at det er skikkelig jappetid i bmw-miljøet. Slitne E30er er jo gull. 316 coupe går for 15-20k, og nedslitte 325er for 35-40. For to år siden fikk man greie 325er for 15k, idag er det umulig. De kostet ca 50k for en 7-8 år tilbake, så prisleiet har stått på stedet hvil...
oddis Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Mange E30er står på vippepunktet til å takke for seg rent teknisk. Når dette slår inn for alvor (kanskje 5 år fram i tid) vil du se større sprik på pris, det er ganske sikker på. Besøker man diverse hoggerier ser man virkelig hvor mange E30er som skrotes (og det er mange!). Grøsser med tanke på det. Hadde Norge bestått av E30 entusiaster som tenkte i "våre" baner kunne vi kjøpt fine E30er til en slikk og ingenting, innen rimlighetens grenser. For nok av dem finnes det, men det fortsetter ikke med denne vrakprosenten i fremtiden.. Jeg fant meg en E30 som var så fin og billig at jeg på ren impuls kjøpte den, fordi den var såpass bra og tilfeldigivs sto i nabolaget georafisk. Aldri har jeg brukt følt at 6000kr har vært så anvendte penger. Har allerede hatt bud på 14k på den, med defekt motor.. det sier vel sitt. Og ja, jeg svarte nei
FTE Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Enig der, alt for mange E30`er går døden i møte om dagen. For folk flest er de akkurat like mye verdt som en vilken som helst annen gammel sliter som man like godt kan kjøre på dynga når nybilen er bestilt... Også har vi de som har dynga de ned med plast og sparkel og har behandlet de som om de var stjålet. Er ikke enkelt for oss som vil ha en relativt hel og pen 325i da, for det er nesten umulig å oppdrive om dagen føler jeg
Kristov Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Jeg synes dette er finfine nyheter for oss som eier fine E30'er!
Aroid Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 kan sei at alle E30 ligger i samma pris klasse uansett hvordan motor det står i dem. som oftes så er ikke 170hk nok i en E30 derfor er folk villig til å betalle meir for å få en E30 med over 200hk som er færdi bygget.
caaatooo Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Har en Strøken E30 325i-mtech2 89mod. Gått ca 127000km. Skal ha over 100tusen for den til sommern Vel og merke et urørt eksemplar rustfri! Skal du selge din?!? Lov meg at du kontakter meg før du legger den ut for salg!! Har jeg pengene da, så kjøper jeg den på flekken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå