Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det verste er alle 18 åringer med fersk lapp som bare skal ha en bil å herje med. så kjøper de seg gjerne en e30 og bare kjører den i filler uten å bry seg. vi må ta vare på det som er igjen av e30`r nå...

Skrevet

Det er fortsatt plenty av E30 på veiene, så at unge mennesker rævkjører dem ser jeg ikke på som et problem, er jo bra dem blir brukt.

Dere E30-folk er ikke de rette til å snakke om bevaring av "sjeldne" biler - det er jo dere som stjeler og slakter E34 M5er og bruker driverket. Synes det er en skam hvordan dere kjøper opp sjeldne og fine utgaver av noe av det mest gjennomførte fra BMW noensinne, for så å kaste dem. Er det noe som begynner å bli sjelden vare er det M5...

Skrevet
Det er fortsatt plenty av E30 på veiene, så at unge mennesker rævkjører dem ser jeg ikke på som et problem, er jo bra dem blir brukt.

Dere E30-folk er ikke de rette til å snakke om bevaring av "sjeldne" biler - det er jo dere som stjeler og slakter E34 M5er og bruker driverket. Synes det er en skam hvordan dere kjøper opp sjeldne og fine utgaver av noe av det mest gjennomførte fra BMW noensinne, for så å kaste dem. Er det noe som begynner å bli sjelden vare er det M5...

Først og fremst er det en forskjell på å bruke og rævkjøre. De som blir rævkjørt blir som regel skrapet etter bruk eller solgt som rep objekt. Dermed blir det enda mindre "ordentlige" E30 ute på veiene. Greit nok at M5 er sjeldnere, men det er jo bare noen promille av M5 som blir brukt til å bygge om E30`r. Er ikke mange sånne bygg i forhold til antall E30 som ruller rundt akkurat. Og de M5`ene er som regel delebiler allikevel.

Først så skriver du at vi stjeler og slakter også skriver du at det er en skam at vi kjøper opp fine utgaver... :roll:

Skrevet
Det verste er alle 18 åringer med fersk lapp som bare skal ha en bil å herje med. så kjøper de seg gjerne en e30 og bare kjører den i filler uten å bry seg. vi må ta vare på det som er igjen av e30`r nå...

Ikke dra alle under en kam nå.

Jeg kjøpte min for å ha en sprek førstebil, og jeg vil påstå at jeg har tatt vare på den.

Skrevet

Det norske avgiftssystemer skal værsågod å ta mye av skylden for at diverse ///M biler har gått under kniven. Alle "gromdelene" mine er henta fra krasja biler, for ja, det er en god del krasja E36 og E34'er.

Og en ting til: E30 "klanen" er da såpass stor at det finnes DUSINVIS flere pene E30er enn det finnes fine og bevare E34'er. At E30 er den bilen folk velger å bygge om, bruke flere årslønninger på og passe på som de skulle ha vært et familiemedlem er da vel ikke vår skyld? Er det vår skyld at BMW (den gangen de kunne produsere biler) lagde en så appelerende bil som E30? Nei.

Pris henger ihop med etterspørsel, og med prisnivået på E30er i dag taler det for seg selv.. Man får jo mye mer bil for samme penger og kan heller kjøpe seg en rimelig ok E36 4 syl, evt en E34 520 for samme penger. Mer bil, men mindre apell for den glade E30 entusiast.

Hvor mange E34'er og E36 ble det forresten produsert kontra E30?

Skrevet

Hvor mange E34'er og E36 ble det forresten produsert kontra E30?

E30 - 2,34 mill fordelt på 9 år + 1.5 år ekstra pga cab/stv

E34 - 1,33 mill fordelt på ca 8.5 år

E36 - 3,04 mill fordelt på 7.5 år

Skrevet
Har en Strøken E30 325i-mtech2 89mod. Gått ca 127000km. Skal ha over 100tusen for den til sommern :wink: Vel og merke et urørt eksemplar rustfri!

Skal du selge din?!? :o:o

Lov meg at du kontakter meg før du legger den ut for salg!! Har jeg pengene da, så kjøper jeg den på flekken!

Hehe jeg lover at jeg skal kontakte deg da. Vet at du er nøye med bilene dine! :wink: Bilen blir mest sansynlig lagt ut for salg om et par mnd tenker jeg.

Skrevet
Hehe jeg lover at jeg skal kontakte deg da. Vet at du er nøye med bilene dine! :wink: Bilen blir mest sansynlig lagt ut for salg om et par mnd tenker jeg.

Det blir i utgangspunktet litt tidlig, men hvis jeg selger vinterbilen og jobber som fy i sommerferien så kan det kanskje gå ;) Det hadde vært utrolig digg med et strøkent eksemplar av E30.. jeg vil tro at de ikke akkurat taper seg i verdi så lenge de forblir strøkne, heller tvert om :D

Skrevet

Det blir i utgangspunktet litt tidlig, men hvis jeg selger vinterbilen og jobber som fy i sommerferien så kan det kanskje gå ;) Det hadde vært utrolig digg med et strøkent eksemplar av E30.. jeg vil tro at de ikke akkurat taper seg i verdi så lenge de forblir strøkne, heller tvert om :D

Hehe tja det beste for min del er vel å selge den til høsten, har lyst å cruise hele sommern :wink: Vi får ta en kaffe i tromsø en dag, så kan du få en nærmere titt. Tror ikke du blir skuffet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...