Mexos Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Men siden de er satt til kontroll så blir det nok ordnet opp, men hvis du ser på nr 1, der står det 6500,- og han skulle ha 65000,- da kan han jo si/eller ha glemt en 0. Men i nummer 2 der han har satt prisen til 49 999,- og skulle ha 82 000,-føler jeg i hvertfall det er for dumt og alle skjønner jo at han hvertfall vil spare 200kroner å annonsering. Ring blir jeg også provosert av, og i hvertfall de som skriver folk som ikke har peng og pratemakere kan bare drite i å ringe.. Også har han ikke skrivd noen pris men ring.. Da hadde det vel vært mye bedre og skrivd 200 000,- og fått telefon fra de som hadde lyst å gi rundt 200 000,- for den enn de som ringe og håper den koster 120 000,- Da hadde han sikkert sluppet unna alle de "useriøse" telefonene. Og de som skriver ring istede for pris, men nederst i annonsen etter alt de har skrivd om bilen skal de plutselig skrive 350 000,- Hvorfor ikke skrive det øverst da? "Det som er maks irriterende er når du holder av en bil til en som sier han kommer for å kjøpe den, også gir han ikke beskjed om at han ikke skal ha den likevel. Eller når du er å ser på en bil en helg og finner ut at den tar du og sier at du tar den og kommer å henter den den neste helg og henter å sånn eller ringer å sier at du tar bilen og kommer å henter den til helga.. Og når helga kommer så har han solgt bilen når du kommer. Eller at du får telefon at den er solgt.. Når du sier du tar den, da kan han jaggu vente den uka til du kommer. Forrige gang jeg solgte bil kom det en fra Bodø til Trondheim for å se på bilen. Han ville ha den så jeg markerte den som solgt og ventet en liten mnd. før banken hans fikk pengene i orden. Salget gikk bra det, men har bestemt meg for fremtiden å selge bilen til førstemann med penger. Som selger er man jo interessert i å få solgt varen sin, gjerne hurtigst mulig og da er det jo logisk at den første som kommer med pengene får bilen. Med mindre man har lovet å holde av bilen til noen. Føler ikke man som kjøper har noen rettigheter til å bebreide en selger for å selge bilen sin hvis noen er snarere til å kjøpe den. Med mindre selger og kjøper har gjort en avtale om at bilen skal holdes av. Litt press på en bilkåt kjøper får han som regel til å få ræva i gir og slippe clutchen slik at salget raskt blir unnagjort
vetu03 Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Men siden de er satt til kontroll så blir det nok ordnet opp, men hvis du ser på nr 1, der står det 6500,- og han skulle ha 65000,- da kan han jo si/eller ha glemt en 0. Men i nummer 2 der han har satt prisen til 49 999,- og skulle ha 82 000,-føler jeg i hvertfall det er for dumt og alle skjønner jo at han hvertfall vil spare 200kroner å annonsering. Ring blir jeg også provosert av, og i hvertfall de som skriver folk som ikke har peng og pratemakere kan bare drite i å ringe.. Også har han ikke skrivd noen pris men ring.. Da hadde det vel vært mye bedre og skrivd 200 000,- og fått telefon fra de som hadde lyst å gi rundt 200 000,- for den enn de som ringe og håper den koster 120 000,- Da hadde han sikkert sluppet unna alle de "useriøse" telefonene. Og de som skriver ring istede for pris, men nederst i annonsen etter alt de har skrivd om bilen skal de plutselig skrive 350 000,- Hvorfor ikke skrive det øverst da? "Det som er maks irriterende er når du holder av en bil til en som sier han kommer for å kjøpe den, også gir han ikke beskjed om at han ikke skal ha den likevel. Eller når du er å ser på en bil en helg og finner ut at den tar du og sier at du tar den og kommer å henter den den neste helg og henter å sånn eller ringer å sier at du tar bilen og kommer å henter den til helga.. Og når helga kommer så har han solgt bilen når du kommer. Eller at du får telefon at den er solgt.. Når du sier du tar den, da kan han jaggu vente den uka til du kommer. Forrige gang jeg solgte bil kom det en fra Bodø til Trondheim for å se på bilen. Han ville ha den så jeg markerte den som solgt og ventet en liten mnd. før banken hans fikk pengene i orden. Salget gikk bra det, men har bestemt meg for fremtiden å selge bilen til førstemann med penger. Som selger er man jo interessert i å få solgt varen sin, gjerne hurtigst mulig og da er det jo logisk at den første som kommer med pengene får bilen. Med mindre man har lovet å holde av bilen til noen. Føler ikke man som kjøper har noen rettigheter til å bebreide en selger for å selge bilen sin hvis noen er snarere til å kjøpe den. Med mindre selger og kjøper har gjort en avtale om at bilen skal holdes av. Litt press på en bilkåt kjøper får han som regel til å få ræva i gir og slippe clutchen slik at salget raskt blir unnagjort En månde blir jo litt kjedelig å vente ja.. Nei, mente vel heller hvis en kommer å ser og sier at den tar han, men kan ikke få hentet den før om et par dager eller neste helg pga han må ha med seg noen å hente den eller noe...Er jo kjedelig å sitte å vente på en fyr i all evighet da;)
E28 TURBO Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Sånne folk utnytter svakheter eller hull i alle systemer. De er bare sånn. Det er de samme folkene som kjører forbi i kø i den ledige filen og skviser seg inn rett før filene deles i kø o lign.Det er irriterende det!!! Men dette er vel ikke akkurat noe å ta på vei for? Jaja Ha en fin dag uansett.
vetu03 Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Hehe, nei er jo ikke akkurat noe å ta på vei for.. Men:)
Werther Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Sånne folk utnytter svakheter eller hull i alle systemer. De er bare sånn. Det er de samme folkene som kjører forbi i kø i den ledige filen og skviser seg inn rett før filene deles i kø o lign.Det er irriterende det!!! Men dette er vel ikke akkurat noe å ta på vei for? Jaja Ha en fin dag uansett. Her er det vel du som ikke er helt med i trafikkbildet. Jeg kjører alltid forbi køen hvis venstrefilen er ledig og skviser meg inn ved fletting. Bedre med 100m kø i to filer, enn 400m med kø i en av totalt to filer. Det er sånn veisystemet SKAL brukes. Finn.no er dog en annen historie...
lagrinn Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Men siden de er satt til kontroll så blir det nok ordnet opp, men hvis du ser på nr 1, der står det 6500,- og han skulle ha 65000,- da kan han jo si/eller ha glemt en 0. Men i nummer 2 der han har satt prisen til 49 999,- og skulle ha 82 000,-føler jeg i hvertfall det er for dumt og alle skjønner jo at han hvertfall vil spare 200kroner å annonsering. Ring blir jeg også provosert av, og i hvertfall de som skriver folk som ikke har peng og pratemakere kan bare drite i å ringe.. Også har han ikke skrivd noen pris men ring.. Da hadde det vel vært mye bedre og skrivd 200 000,- og fått telefon fra de som hadde lyst å gi rundt 200 000,- for den enn de som ringe og håper den koster 120 000,- Da hadde han sikkert sluppet unna alle de "useriøse" telefonene. Og de som skriver ring istede for pris, men nederst i annonsen etter alt de har skrivd om bilen skal de plutselig skrive 350 000,- Hvorfor ikke skrive det øverst da? "Det som er maks irriterende er når du holder av en bil til en som sier han kommer for å kjøpe den, også gir han ikke beskjed om at han ikke skal ha den likevel. Eller når du er å ser på en bil en helg og finner ut at den tar du og sier at du tar den og kommer å henter den den neste helg og henter å sånn eller ringer å sier at du tar bilen og kommer å henter den til helga.. Og når helga kommer så har han solgt bilen når du kommer. Eller at du får telefon at den er solgt.. Når du sier du tar den, da kan han jaggu vente den uka til du kommer. Forrige gang jeg solgte bil kom det en fra Bodø til Trondheim for å se på bilen. Han ville ha den så jeg markerte den som solgt og ventet en liten mnd. før banken hans fikk pengene i orden. Salget gikk bra det, men har bestemt meg for fremtiden å selge bilen til førstemann med penger. Som selger er man jo interessert i å få solgt varen sin, gjerne hurtigst mulig og da er det jo logisk at den første som kommer med pengene får bilen. Med mindre man har lovet å holde av bilen til noen. Føler ikke man som kjøper har noen rettigheter til å bebreide en selger for å selge bilen sin hvis noen er snarere til å kjøpe den. Med mindre selger og kjøper har gjort en avtale om at bilen skal holdes av. Litt press på en bilkåt kjøper får han som regel til å få ræva i gir og slippe clutchen slik at salget raskt blir unnagjort En månde blir jo litt kjedelig å vente ja.. Nei, mente vel heller hvis en kommer å ser og sier at den tar han, men kan ikke få hentet den før om et par dager eller neste helg pga han må ha med seg noen å hente den eller noe...Er jo kjedelig å sitte å vente på en fyr i all evighet da;) kjøpskontrakt er vell stikkordet her, da har begge parter en skriftlig avtale og forholde seg til, og det å bryte en kjøpskontrakt er ikke enkelt, går ann og skrive den før man har handlet.
///Mysild Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Sånne folk utnytter svakheter eller hull i alle systemer. De er bare sånn. Det er de samme folkene som kjører forbi i kø i den ledige filen og skviser seg inn rett før filene deles i kø o lign.Det er irriterende det!!! Men dette er vel ikke akkurat noe å ta på vei for? Jaja Ha en fin dag uansett. Her er det vel du som ikke er helt med i trafikkbildet. Jeg kjører alltid forbi køen hvis venstrefilen er ledig og skviser meg inn ved fletting. Bedre med 100m kø i to filer, enn 400m med kø i en av totalt to filer. Det er sånn veisystemet SKAL brukes. Finn.no er dog en annen historie... tror du må lese igjen WERTHER, nå filene deles, blir jo ikke køene mindre hvis to veier gå likt, og en svinger mot høyre etterhvert (filene deles), og i den fila er det kø, så blir det for dumt at DU må lage kø i venstrefila, får du skal kjøre forbi og PRESSE deg inn rett før veien tar til høyre... DU er ikke ment som i direkte til deg her, bare så det er sagt
E28 TURBO Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Enig med mysild Når flaskehalsen er f eks en diagonal eller et kryss går det ikke fortere av at du sniker forbi alle som allerede står i kø. Alle må jo forbi flaskehalsen. Men men. Jeg er ikke særlig lett å komme forbi når jeg kjører firmabilen iallefall.. Da riskerer du riper i bilen din...
mbkomfort Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Før i tiden var det vanlig å betale "håndpenger " ved avtalt handel dersom kjøper ikke hadde hele summen tilgjengelig. Dersom kjøper deretter ikke klarte å løse ut kjøpesummen innen avtalt tid så gikk "håndpengene" rett i lomma på selger. Grei ordning dersom en reiser langt for å sjekke ut en bil uten å ha pengene klar.. Er dette en vanlig ordning nåfortiden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå