Odd-M Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Når jeg vrir om nøkkelen fra "on" til "start" skjer det ingenting. Ingen sikringer har gått og alt annet ser ut til å fungere. Starteren fungerte tidligere i dag. Noen som har input?
E36Cab1 Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Enten er det vel innslaget ditt som er kaputt eller startsperra di som er på. Parkbryteren f.eks...
Odd-M Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Er det noen enkel måte man kan finne ut om innslaget er gåent? Står det strøm frem til innslaget hele tiden eller kun når man vrir om nøkkelen?
hauken Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 har samme problemet på min...,men kanskje du ikkje har strøm nok?prøv og lad...
Odd-M Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Tviler på at det er det som er problemet. Jeg kjørte 3 timer langkjøring med bilen tidligere i dag og batteriet skal da være toppladet. Stoppet hjemme, lastet ut etter helgeturen og skulle ut en liten tur. Da jeg vred om nøkkelen gikk starteren men jeg slapp nøkkelen for tidlig og motoren startet ikke. Forsøkte på nytt men da var det dødt. Har prøvd å flytte girspaken i alle posisjoner uten at det ble noe bedre. Er det andre sperrer av samme type?
mhane Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Hadde først fått noen til å måle spenningen på batteriet i det du vrir om tenningen, har tabbet meg en gang for mye på dette her. Da hadde jeg til og med en kompis med en Ford Sierra som sto oppkoblet med startkabler koblet på plusspolen på midten av blokken og karroseriet, uten at starteren ga fra seg livstegn. Skal visst litt til å starte disse 530 dieselene. (fikk start etter ca 30 min lading) Hvis batteriet holder god spenning selv om du vrir om tenningen så er jo saken grei. Har vært med på at noe gode kakk på starteren også har hjelpt uten at jeg skal anbefale dette da dette har vært på eldre biler av annet merke. Litt synsing: Sånn jeg har skjønt det står det spenning helt frem til starteren (innslaget) hele tiden, og det er signal fra tenningen til innslaget via rele som sørger for at starteren går rundt. Få noen til å hjelpe deg å måle om dette start signalet kommer frem til starteren. Tar jeg feil så vil du jo uansett finne ut om det kommer strøm på starteren i det du vrir om tenningen.
hauken Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 du har nok masse strøm igjen,men ikkje nok,desverre... prøv og lad,de hjelper som regel....
Odd-M Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Jaja, vi får prøve en runde med lader og multimeter i morgen.
Odd-M Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Oppdatering: Nyladet batteri med 13V -> ingen bedring Startkabler fra annen bil -> ingen bedring Kan noen teste noe for meg? Med tenningen på, hva viser symbolene nede til høyre i instrumentpanelet? Uansett hva jeg beveger min girspake til så lyser det kun sterkt i P (park). Videre er symbolet for S (sportfunksjonen) fremme. Er det slik på alle E39 med autolat? Det lukter verkstedtime og $$$ nå...
Werther Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Har selv hatt mange slike startproblemer med bilene mine. Ta opp reelet og skrap av eventuell skitt/støv på det, eller kjøp et nytt. Det var synderen min da jeg hadde samme symptomer i vinter. Hvis det er irr på batteripolene kan du fjerne det. Hvis det fortsatt er lite liv kan du kakke hardt på startmotoren - hvis den fyrer da ville jeg kjøpt ny starter.
montesi Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Kan være nøkkelen din. Hvis den er tom for batteri, eller noe har gjort at "kodingen" er endret(ligget inntil mobil f.eks)
Kjennern Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Det tror jeg at jeg vet hva er. Jeg hadde min på Autopower på Kalbakken da de fikk en slik feil. Virker som at bilen er låst i S ikke sant? Da er det en bryter i kassa, husker ikke delenr da de bytta for meg. Uten kost, men kan være et tips å ringe dem å høre
Odd-M Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Fikk sjekka med naboen sin 528. Der skifter lysmarkeringen når spaken beveges, hvilket ikke lengre skjer med min. Min markerer ikke på noen av stillingene og er låst i S (sport). Da håper jeg med det er den sensor en som krangler og ikke en styringsboks. Skal få bilen på verksted sånn at fagfolk får sett på saken... Mener du BMW (Autopower DA) Stansev. 6, 0975 Oslo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå