Hansh Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Synes heller ikke at den prisen var særlig ille. Uansett så koster det å være kar!
morteym Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Hmm..Muttern har 80% bonus i gjensidige.. Har hatt mange biler på ho der i det siste.. hehe.. det som er viktig er at du ikke må si at du ikke er hovedbruker. Er bare å hevde at hun er hovedbruker og thats it. Om du kræsjer så spiller jo det ingen rolle hvem som står som hva. Er jo ikke ulovlig å låne vekk bilen heller... Det går bra fram til bilen ligger på taket tror jeg. De finner nok fort ut at det er noe muffins når bilen er en senka m3 med effektanlegg og felger til 20-40k og betaling på. Et kjipt eksempel er noen jeg kjenner som forsikra bil hos Gjensidige og opplyste om at brukeren skulle være sønnen, noe som var helt greit. Den dagen bilen ble stjålet så glemte han seg bort og anmeldte tyveriet og skrev under på at det var hans bil. De fikk bonusen slettet og ble kasta ut av forsikringsselskapet og beskylt for svindel.
Springsteen Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Det er jo ingen regler i denne verden som sier at din mor ikke kan ha felger og effektanlegg.. Det kan de vel ikke ta deg på.. Har du råd til bil til 5-600 000, bør du vel ha råd til forsikringen også
fre Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Merkelig at enkelte rett og slett sier nei da, som eks Trygg vesta og Postbank1. Jeg får dette i PostbankEN: Tilbudsoppsummering Årlig pris i kroner 21.261,00 Postnr/poststed 4020 STAVANGER Bilmerke og modell 2001 BMW M3 Kategori Personbil Brukere av bilen Alle brukere over 25 år Årlig kjørelengde i km tom 12000 km Bonus 20% bonus Forsikringsdekning Kasko Egenandel i kroner 6.000,00
Betakaroten Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Vi får se i morgen. Går det til helvete så venter jeg et år med M3 og setter den på meg selv med 30% bonus istedet. Hvis du har flere forsikringer der, kan du krangle deg til å begynne med 30% dersom du har en "normal" bil. Da har du 40etter et år
morteym Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Hvordan krangler jeg meg til å starte med 30%? Fikk nei fra IF nå, hvis bruker skal være annen enn eier må man være ektefelle eller samboer (men ikke sønn). Det ville vært enklere å sette en slik bil på en far som kunne forsvart "eierskapet". Hvis jeg har råd til en M3 så har jeg råd til 25k i forsikringer kontra 10k? Hadde lyst på sykkel etterhvert også (10k ansvarsforsikring). Synes nå renter på lån er nok bortkasta penger Det holder med dyre deler, dyr "styling", dyr service (insp. II koster 10-15k), dyrt bensinforbruk, høyt verditap, evt renter på lån, osv. Nei, jeg får tenke litt på det her...
Tronstad Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Jeg snakket med Gjensidige angående min 93 mod 320, de sa de ikke ville forsikre biler som var eldre enn 10år, tåpelige greier i grunn. men apropo bruker og eier opplegget du snakker om, så kunne jeg fint stå som bruker med mamma / pappa som eier, i og med at jeg kun er lærling får jeg fint lite lån så måtte få pappa til og låne for meg og sette meg som bruker av bilen, var ihvertfall ikke noe problem for meg, det var i IF forresten.
morteym Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Grunnen til at det ikke går er fordi det er O'store høyrisikoverstingbrutalbilenverstesomfinnes M3. Hvem er du da? Fra Øssia?
Werther Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Angående navnesvindel på forsikring. Leste om en kar som sleit litt i Sverige når M5en hans ble stjålet...Den ble anmeldt stjålet 40mil unna adressen til registrert eier(moren), da sønnen eide bilen og bodde langt unna. Bilen ble funnet, og takstmannen ville ikke cashe ut når han så at bilen hadde M-steamer i ruta, senket, store felger etc etc...Det ble en grei sak av dette, og jeg kan ikke si at det gjør meg noe. Det er jo oss med "lovlig" forsikring som må betale gildet til svindlerne.
///Magnus Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Før jeg kjøpte min, var jeg også redd for at forsikringen var det som skulle sette en stopper for det hele. Men det gikk greit - betalte vel rundt 13k hos Gjensidige i starten. Nå betaler jeg rundt 10k hos Vital via DNBNOR. Begge på meg selv - er '80-modell og har vel 50% bonus nå.
Haug Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Syns ikke det var så altfor ille ///Magnus. Husker kompisen min betalte halvparten så mye i forsikring på E36 M3 i forhold til min gamle E36 325
morteym Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 På mor hos IF var det nesten 4k dyrere å la den gå i Fredrikstad enn i Stavanger. Da jeg fikk pris på 25k hos Gjensidige så vet jeg ikke om jeg sa den skal gå i Stavanger, så kanskje den blir billigere. Jeg tror jeg hadde 12k km og 12k egenandel, kan evt justere de henholdsvis til 8k km (får evt justere etterhvert) og 20k egenandel, samt nevne GPS-trackingsystem hvis jeg ikke sa det sist. Får jeg det ned i 20k så får jeg bite i det sure eple og handle. Er litt spent på hva som skjer med prisen om et år da.
Ola. Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Prøv å sjekk hva det koster å forsikre den under et organisasjonsnr... Vet av flere som har startet enkeltmannsforetak for 2500kr for å spare store summer på forsikring
morwik Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 jeg vil tro at hvis du skal spare penger på å forsikre det under et orgnr, så må det være et as. det er ikke noe skille mellom privatperson og orgnr i et enkeltpersonsforetak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå