Yngvejos Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Den er mye mindre enn den runde pluggen. jeg får vel ta turen ut å knipse bilder.
Fliid Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Du har den eldre halvrunde pluggen kaller jeg det. Husker ikke hvor mange pinner det er. Men ettersom jeg vet så fåes det ikke diagnose utstyr til denne pluggen. Motorstyring fra 09/1987 har den "Runde" tilsvarende den som er i blandt annet E34 og E36.
Pinky Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 Ligger det software gratis tilgjengelig ute på nettet ? Kan vel ikke bruke den som følger med(hvis følger med ?) gratis ?
tinnsoldaten Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 laster ned fra x , søk på carsoft , du skal ha 6.5 Søk på innlegg fra meg og carsoft , mener jeg la ut en detaljert tråd om hvordan installere carsoft.
Ørjan_S Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Dersom det ikke står på penger, så ligger det jo en del kloner av originalt utstyr til salgs på ebay Modic og GT1 kan erstattes av en laptop, det er selve diagnosehodet som er den viktige delen. Når det gjelder kvalitet på carsoft interfacene (kopiene av den originale CS som i sin tid kostet 20k+) tror jeg ikke det er mye forskjell, kablene derimot kan være av skikkelig dårlig kvalitet og lage kluss under bruk.
Ashtar Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-CARSOFT-6-5-INTERFACE-READ-ERASE-CODES-OBD1-OBDII_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ018QQitemZ280222432465QQrdZ1QQsspagenameZWDVWKoster deg 950,- NOK , denne også med 1 års garanti . Kan godt være jeg tuller nå, men hvis jeg ikke tar helt feil så står ikke E60 oppført på den listen over de bilene som dette skal kunne fungere på. Er det bare software som er annerledes eller skal man ha annet utstyr? På E39, hvor ligger "pluggen" har ikke klart å lokalisere den
Rayb Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Jeg har en 02 mod. E46 som jeg bruker Carsoft 6.5 på. Kjøpte kablene fra http://one-stop-factory.com/ og lastet ned Carsoft 6.5 fra http://thex.org/ men gjør du det bruk denne metoden for å installere det på pc'en din: (takk til Arild G. for denne forklaringen!) (Jeg har lagt til noen hint til Arild's forklaring som jeg skriver i parantes) (Lag deg 3 nye mapper som du kan bruke til å pakke ut de forskjellige zippa mappene til og klippe ut fra, så har du mer kontroll...) Når jeg har lastet ned, så har jeg en zippet mappe som heter 'BMW Carsoft 6.5+SP1+Cracks' under den ligger det fire mapper + en fil. gå inn i mappen som heter 'Carsoft 6.5' og velg 'setup' da installeres programmet og legges under 'c:\program files\CARSOFT\BMW' (Ha denne mappen liggende åpen nede på verktøylinjen din) Så åpner du på nytt den zippa mappen å pakker ut alle filene i mappen som heter 'engelsk carsoft koder' og kopierer de over i 'c:\program files\CARSOFT\BMW' mappa. Det samme gjør du med 'carsoft_BMW65_crack' mappa. Så går du igjen til 'c:\program files\CARSOFT\BMW' og finner en fil som heter carsoft65bmw.exe og sletter denne! Så pakker du ut 'crack CarSoft 6.5SP1' og da får du en fil som heter Carsoft65BMW.exe og denne kopierer du inn i 'c:\program files\CARSOFT\BMW' mappa (høyre-klikk på denne filen å velg "Lag snarvei" klipp så ut den nye filen som da blir laget og lim denne inn på skrivebordet ditt) det er denne som starter programmet. Følger du denne forklaringen til punkt og prikke er du i mål Helt riktig som Mr "Tinnsoldat" sier: Du må først kjøre en full diagnose og så kjøre enkelt diagnose for de tingene som har en error for å få en detaljert forklaring av problemet. Genialt program! Bortsett fra at "DE" kunne godt oppdadert disse diagnose programmene (og datasprut programmene) til å godta USB tilkobling, men neida... de krever fortsatt 9-pins kontakter i pc'en, så kalte COM-porter. Men jeg hadde heldigvis en gammel laptop liggende
Kjennern Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-CARSOFT-6-5-INTERFACE-READ-ERASE-CODES-OBD1-OBDII_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ018QQitemZ280222432465QQrdZ1QQsspagenameZWDVWKoster deg 950,- NOK , denne også med 1 års garanti . Kan godt være jeg tuller nå, men hvis jeg ikke tar helt feil så står ikke E60 oppført på den listen over de bilene som dette skal kunne fungere på. Er det bare software som er annerledes eller skal man ha annet utstyr? På E39, hvor ligger "pluggen" har ikke klart å lokalisere den Se opp under venstre side, der du har en oppbevarings rom. Nedenfor rattet ditt der.
Ashtar Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Takk for god beskrivele Tele Men den du har, hvilke modeller kan du bruke den på? E60? Jeg har tenkt å kjøpe litt nyere modell, og dermed vil gjerne kjøpe utstyr som kan brukes på den jeg har nå og den nye når den kommer. Takk på forhånd!
Rayb Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Ja, det å kunne ta en diagnose selv er viktig. Slippe å måtte kjøre/få bilen til et verksted...! Så lenge BMW'en du skal kjøpe har en OBDII kontakt (eldre modeller har en 20 pins rund-kontakt i motorrommet) så skal du kunne bruke dette programmet. Ser det er bla. en IDrive funksjon i Carsoft 6.5 (IDrive setup) De fleste bilmerker i dag bruker slike OBDII kontakter, kan tenke meg at det er Interface-boksen på kabelen mellom diagnosestikket i bilen og COM porten i pc'en som er forskjellig fra bilmerke til bilmerke.
Ashtar Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Ok, skal nok bestille meg en greit å ha... Er det noen steder her in Norge det er mulig å bestille dette eller er den eneste måten fra utlandet (ebay)? Kan tenkte meg det er prisforskjell men utenom det er det noen fordeler eller ulemper å bestille via ebay (med tanke på kvalitet osv)? - noen erfaringer? Forresten fint bilde Tele
Pinky Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Skrevet Mai 28, 2008 Så åpner du på nytt den zippa mappen å pakker ut alle filene i mappen som heter 'engelsk carsoft koder' og kopierer de over i 'c:\program files\CARSOFT\BMW' mappa.Får man diagnosen på engelsk istedenfor på tysk ved å bruke filene fra denne 'engelsk carsoft koder' mappen ?
KalMar Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 heisan... vil denne http://www.one-stop-factory.com/pdetail ... ntpid=8604 funke på min e30 320/325 87mod.. har den store (snus boks) runde stikke.. så er det bare å laste ned programvare fra nette et sted.. ???
Pinky Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Skrevet Mai 28, 2008 Den runde kontakten som kommer med den interfacen er ihvertfall 20-pin kontakten. Vet ikke om det er slik kontakt på E30 ? Det er denne som er på E36.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå