Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på en ting. Lurer på å ettermontere Xenon på bilen min. e36. I grøftelys, nær og fjernlys. Men det er vel ikke helt lovlig. Men er det sånn at man mister lappen om man blir tatt med det?

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

tror da ikke du mister lappen for det? hvis du blir stoppet så blir du vel på det værste sendt til teknisk kontroll...og innen den tid har du røska ut xenon og satt inn det orginale igjen :wink:

er jo noen regler om hva slags lykter du kan ha xenon i, noe med automatisk lyktejustering og lyktevaskere...utover det vet jeg ikke...

Skrevet

Det jeg trodde også, at jeg måtte vise den bare. Men var en type som snakket om det i går, at man mistet lappen for å bli tatt med det. Så da må jeg høre. For satser man lappen lissom, så er det ikke aktuelt. Jeg kommer jo ikke til å ha med automatisk justering og lyktespylere da.

Skrevet

har selv xenon i grøftisene på min e36. ble stoppet. for det første sa politiet ingenting for det andre vet di ikke om d er lov engang, sa de selv, så ble ikke noe sak av det. De som vet det er biltilsynet, sendte mail, fikk nei svar på GRØFTELYS, men etter monterer du i hovedlysene er det like lovlig som halogenpærer:). enjoy 1mai:).

Skrevet

Hørte i går av en kamerat at ettermonterer du xenon og havner i en ulykke, og den andre skylder på at han ble blendet av xenon vil du ikke kunne få noe igjen på forsikringen. Kan det stemme?

Skrevet
Hørte i går av en kamerat at ettermonterer du xenon og havner i en ulykke, og den andre skylder på at han ble blendet av xenon vil du ikke kunne få noe igjen på forsikringen. Kan det stemme?

Det er stor sjanse for at forsikringsselskapet vil avkorte helt eller delvis forsikringsutbetalingen hvis ikke-godkjente xenonlys er medvirkende ulykkesårsak.

Skrevet
Hei

Lurer på en ting. Lurer på å ettermontere Xenon på bilen min. e36. I grøftelys, nær og fjernlys. Men det er vel ikke helt lovlig. Men er det sånn at man mister lappen om man blir tatt med det?

Å miste lappen hadde vært en passende straff det ;)

Er så forbanna irriterende å bli møtt av biler med "uekte" xenon. Da mener jeg som ikke har satt inn reflektor for xenon.

Skrevet

bare å montere. man mister ikke lappen. har du uflax å blir "tatt" for det får du bare innkalling til kontroll.. jeg skaffer foresten for 900kr pr sett. :)

Skrevet
har selv xenon i grøftisene på min e36. ble stoppet. for det første sa politiet ingenting for det andre vet di ikke om d er lov engang, sa de selv, så ble ikke noe sak av det. De som vet det er biltilsynet, sendte mail, fikk nei svar på GRØFTELYS, men etter monterer du i hovedlysene er det like lovlig som halogenpærer:). enjoy 1mai:).

Er nok litt mer jobb en bare å bytte pæra....

Skrevet

Men da har jeg hvertfall fått svar på at man ikke kan miste lappen. Snakket med en type i går som mente det serru. Men det var jeg nesten sikker på at man ikke gjorde, men at man må opp å vise den. Får se hva det blir til med meg da :) Må jo prøve å få justert den så den lyser ordentlig, og ikke blender så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...