Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Biltema har faktisk veldig mye saker med bra kvalitet, spesielt på verktøyfronten har de skjerpa seg veldig de siste åra.. og 10 års garanti på verktøyet skader ikke.

Würth er vel stikkordet her ;)

Jeg misstenker at biltemabatteriene blir produsert av Sønnak.

Ladeindikatoren er ivertfall helt lik den jeg har på mitt sønnak batteri.

Skulle ikke forundre meg om det er Sønnak, nei. Har også hørt at mange har spekulert i Varta.

Skrevet

Kjøp ett med mer amp enn standard,for eks er det 65 amp standard så kjøp 85 amp,gir litt mer reserve på vinterstid,samme hvis du har eller skal ettermontere elstoler.

Skrevet

Bilen min brukes bare på sommerstid den så det er ikke så farlig. heller ikke kommer det til å bli el stoler i bilen da dette er mye vekt. hehe.

hvor mye amp er det som standar på E30 M3 a? noen som vet det helt bombe sikkert?

Skrevet

Tror det er 65Ah. Men det er bare kapasiteten, det viktigste er at du får de yttre målene og festene korrekt, slik at du får festet det ordentlig og får lagt lokket over.

Jeg har et 75Ah batteri i e30en min, og det blir akuratt for høyt for dekselet som skal over.

Skrevet
Jeg har det og synes det gjør jobben sin i massevis. Er jo 1 års garanti på de.
Feil. Er 2 år på vanlig vedlikeholdsfrie og 3år på vedlikeholdsfrie sølvdioksidbatterier.

Enda bedre ;)

Skrevet

Hørt fra en som driver en biltema butikk: når han kjøper inn 4 paller med batteri, så får han som regel 1,5 palle i retur pga feil. Dvs en feilprosent på 25% ;)

Det finnes batteriprodusenter over hele verden, og mange merker vi aldri har hørt om. Så jeg har mine sterke tvil til at sønnak eller varta skulle produsere biltema batteri.

Skrevet

På E30 M3 sitter i batteriet i bagasjen så str er ikke så viktig så lenge det ca har lik str som et helt standar bilbatteri. heller ikke innfestingen er ikke så viktig da dette bare skrus fast med en klemme.

Skrevet
Hørt fra en som driver en biltema butikk: når han kjøper inn 4 paller med batteri, så får han som regel 1,5 palle i retur pga feil. Dvs en feilprosent på 25% ;)

Det finnes batteriprodusenter over hele verden, og mange merker vi aldri har hørt om. Så jeg har mine sterke tvil til at sønnak eller varta skulle produsere biltema batteri.

Det kan jeg bekrefte at ikke stemmer. Dessuten skulle det være veldig rart ettersom Biltema har en reklamasjonsprosent på 0.6%.
Skrevet
det er fordi ting er så billig at folk ikke gidde å reklamere:P
Uansett, så stemmer ikke det LodeRunner påstår.
Skrevet
På E30 M3 sitter i batteriet i bagasjen så str er ikke så viktig så lenge det ca har lik str som et helt standar bilbatteri. heller ikke innfestingen er ikke så viktig da dette bare skrus fast med en klemme.

Det er ingenting som heter standard bilbatteri. Du får de i alle lengder, bredder og høyder.

Det er mange forskjellige fester på dem også.

Du må ha polstilling 0, poltype 1, festeknaster B13, l=268mm, b=175mm for å få festet det ordentlig.

Om det ikke betyr noe for deg om du får plassert dekselet over, så er høyden valgfri.

Batteriet sitter bak i 325 også, og jeg fikk som sagt ikke montert dekselet etter batteribytte.

Skrevet

Det er ingenting som heter standard bilbatteri. Du får de i alle lengder, bredder og høyder.

Det er mange forskjellige fester på dem også.

Du må ha polstilling 0, poltype 1, festeknaster B13, l=268mm, b=175mm for å få festet det ordentlig.

Om det ikke betyr noe for deg om du får plassert dekselet over, så er høyden valgfri.

Batteriet sitter bak i 325 også, og jeg fikk som sagt ikke montert dekselet etter batteribytte.

Jeg gir meg jeg Yngvejos og takker for infoen du ga meg. hehehe ;)

Skrevet

jeg er også som regel skeptisk til en del biltemaprodukter, men har kjørt med et biltemabatteri i 5-6 år nå. funker helt kanon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...