Sir Hofstad Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Komme å prøve 325en min?Gi deg respons jeg Er jo ikke godt å si hvor kjapt en motor reagerer når man skal igjennom en slureboks.. He-he, selvfølgelig vil aut gi "mykere" overføring til asfalt, men jeg synes det holder i allefall
helgeb Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 er ikke noe å lure på,har selv m50 innsug og det hjalp mye. skal selv fjerne viften og montere el. vifte tror du kan hente ut litt der også
LianLi Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Populært med letta svinghjul også, f.eks bytte til M20 svinghjul. Merka du noe spessielt om momentet sank litt i mellomregisteret da e-39?
DanH Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Skrevet Mai 9, 2008 @ e39 : Hvor fikk du tak i innsug da, og hva gjorde du med det? Noen minus, eller anbefalinger? Send gjerne over info
helgeb Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 kjøpte et innsug hos en hugger til 1000kr. står forresten et til salgs nå her inne. gjorde det pådenne måten jeg: http://www.bmw-syndikat.de/bmw%2Dsyndik ... ugbruecke/ ble noe mindre bunndrag men men, lurer på chip i kombinasjon med større spjeldhus
Sir Hofstad Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Kan være interessant for dere å vite at dere har 2,0 l eksosmanifold også?
Sir Hofstad Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Vil gjerne ha kvittet avgass ja. Grenrør eller 2,5 manifold.
LianLi Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Forskjellen på eksosmanifoldene er bare at m50 og m52 bruker forskjellige eksos manifold. 320i m50 og 325i bruker samme 320i m52, 323i og 328i bruker samme Så 325i bruker 2L eksos manifold den også. Om den ene aller den andre slipper gjennom mer eksos eller ikke aner jeg ikke, men tror nå de er ganske så like? Edit: Rettelse, i følge denne artikkelen slipper m52 manifoldene igjennom mer eksos: http://lukasmotors.com/obd_ii_exhaust_manifolds.htm Uten å være helt sikker så tror jeg m50b20 og m5b25 manifoldene er like innvendige og kan slippe gjennom like mye luft, bare at det er noe små endringer, en vakumslange esktra eller noe som skiller dem. Noen som vet noe om dette?
Sir Hofstad Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E36
LianLi Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Hmm, i følge GS-bildeler sin partlist så var det slik jeg sa, så ikke vet jeg Slik ser hvertfall manifoldene ut på 328 motoren i grasjen, vet ikke om du kan sammenligne med 325en du har?
helgeb Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 erdet en 328 motor???? ser mer ut som en m50 og denne ble aldri bygd i b28
LianLi Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Ehhh ja. M50 har oljelokket nærmere clutchen. (på motsatt side) Du har da 2,8L i bilen din du også, men du har m52b28tu sikkert, derfor at den ikke er helt lik min?
Haug530D Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 @Maloi: Fikk svar fra "Eric" på M50manifold som det heter.Dette er hva jeg fikk til svar: I can't ship outside the country. Besides you don't want to do this mod on a AT car anyway. It screws up the shift points of the tranny. You need a supercharger. (And a 5 or 6 speed). Og det blir ikke aktuelt å bytte kasse. Dette er jo "familiebilen" :S Vil bare ha det lille ekstra, slik at jeg kan ha det "litt" morro. Har bestilt "powerpulleys" fra www.evosport.com Billig tuning for mere morro. De viser til dynobenk og mere hester, men jeg er ute etter responsen. Skal ikke være så veldig mye mer å få ut på de pullysene visst, så må du huske på at du får dårligere kjøling, dårligere Ac (noe som ikke er så veldig viktig) + dårligere lading. Har selv M50 manifold og større gasspjeld på min 523 og merker mer effekt ja, har også grenrør som ikke er satt på ennda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå