Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Det er relativt få biler med en lignende gummilist under baklyktenen, og godt er det.

Angående den jeg la ut kan det nevnes at bilens navn har noe med norsk kulturarv å gjøre, det til tross for at bilen kommer fra kortslutningens og oljelekkasjens hjemland. Kulturarvnavnet begynner på "V" (du kan se konturene av navnet forran på panseret).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten. Faktisk så nesten at du skal få rett. Peel designet og konstruerte formene for bilen som baserer seg på Mini (derav hintet om størelsen på bilen og hva den står ved siden av), men produksjonen stod det nyetablerte selskapet "Viking Performance" for - nesten kopiert fra Wikipedia.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette?

Hint: Jeg tror min var èn av max to-tre i Norge, så den er ikke spesielt vanlig...

Sunbeam Rapier (fra første serie).

Siden du har eid/eier bilen, kunne det ha vært på sin plass med flere (og større) bilder og litt bakgrunnshistorie om den.

fhcuthur957h1sohvrov.jpg

For øvrig, legg merke til fenomenet med at bilen ser betydelig større ut på tegningen enn i oppgavebildet (som kommentert før i tråden). Det var nok for å kurere eventuelle mindreverdighetskomplekser hos kjøperne - Rapier er jo ikke så stor sammenlignet med mye annet fra perioden.

Dikt var visst populær lektyre selv i England:

m4aljn0otf1qnvpp9fjf.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunbeam Rapier (fra første serie).

Siden du har eid/eier bilen, kunne det ha vært på sin plass med flere (og større) bilder og litt bakgrunnshistorie om den.

Helt riktig! Nærmere bestemt en 1956-modell.

Jeg hadde den kun ett års tid, og har veldig begrenset med bilder som jeg selv har tatt, men har bildene fra annonsen den gang jeg kjøpte den..

5l0929ac8b4uhl9v7n07.jpg

0ul38ijh1ii1afs606ai.jpg

r9lo6bk3r8qr6tqnrm2s.jpg

rtyn87li3mbgh5drened.jpg

gsuasn5rorayhrc6g4g7.jpg

Legg merke til de flotte ekstralyktene av merket Lucas (The inventor of Darkness)

Bilen er ganske riktig temmelig liten.. Motoren også. Mener å huske det var en 1,4liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...