Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, Chrysler har nettopp etablert seg igjen etter en konkurs ... Altså eksisterer Chrysler-merket den dag i dag.

Dessuten var New Yorker en serie med "fullsizere" i go', amerikansk stil, noe helt annet enn hva oppgavebilen er.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Reg.nr og "grillen" avslørte denne... Ved å stokke litt om på forskjellige søkeord, kom jeg frem til at dette må være en SAAB 92h. :-)

Haha, og jeg som trodde jeg klarte å lure dere ved å skifte bildenavn ;)

Men ja, svenskene var gale nok til å produsere den moroklumpen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, svenskene var gale nok til å produsere den moroklumpen der.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at SAAB 92h var galskap da den ble bygget i 1963. Med tanke på hvor populære bobiler nå er på kontinentet og ikke minst i nordamerika var selve konseptet rimelig fremtidsrettet. Saab eller konstruktøren Torsten Johannesson var nok ikke de/den første som bygget en bobil, men de/han fortjener absolut en honnør for å ha vært tidlig ute med konseptet. Tilsvarende også med mindre turboladede bensinmotorer til alminnelige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xvmckch90byqxojyq765.jpg

Saab Sonett er jo ganske kul... iallefall den første versjonen (det er versjon nr. 2 på ditt bilde). Saab Sonett 1... eller Super Sport... eller Saab 94 ble utviklet så tidlig som i 1956 og hadde en tre sylindret motor på under en liter som ytet rundt 60 HK. Bilen veide imidlertid ikke mer enn ca. 600 Kg så fartsressursene var allikevel ganske bra.

g601v2y8827h8bu6nmva.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab har lagd mye rart...

qskfqxrde9fvjy8q8gcr.jpg

Dette er ingen Saab, men en prototype av bil ment for det svenske postvesenet. Bilen er bygd på Daf-understell og gikk under navnet "Tjorven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...