Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Den er laget i glassfiber :>

Det var det jeg ville frem til ja... og den er støpt i kun to deler (skjøtekanten er bak den sorte listen som går langs hele bilen). En lett bil trenger heller ikke en stor motor og Lotus valgte derfor en rekkefirer uten tvangsforing på 1973 cm3. Motoren yter 160 HK ved 6200 rpm og akselerasjonen er derfor ganske brukbar med 0-100 Km/t på rett under 8 sekunder og en topphastighet på ca. 215 Km/t... noe som var ganske respektabelt i 1976. Ellers er det verdt å merke seg at det var Giorgetto Giugiaro som designet bilen og han var bl.a også ansvarlig for BMW M1. Disse bilene er ikke helt ulike vedr. designet, men S1 kom på markedet to år før M1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg ville frem til ja... og den er støpt i kun to deler (skjøtekanten er bak den sorte listen som går langs hele bilen).

Noe som vel gjør Lotuser veldig gøyale å bulke med..

Eller å jobbe med elektronikken ... Vi kjenner igjen noe av den samme bygteknikken fra førstegenerasjon Sabb Sonett, altså det å skjøte sammen under- og overdelen på midten. Legg merket til den fremtrende linjen som går litt i underkant av midt på, og om ikke annet så kan det se ut som om Saab mente damer og kule biler gikk godt overens.

web_saab_sonett_195_274482a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Lotus handler jo først og fremst om kjøreegenskaper og der er ikke S1 et unntak. Den har bl.a innvendige skivebremser bak (arvet fra F1) for å lette på hjulopphengenes belastninger samt redusere ufjæret vekt. S1 er kun 111 cm høy (E46 M3 CSL er 136,5 cm høy til sammenligning)... så det kom hurtig et krav om en mer kraftig motor som passet bedre til designet. Esprit Turbo kom derfor i 1980 og den hadde 210 HK, deretter kom S3 med 218 HK... så kom SE med 264 HK... deretter S4 som hadde 300 HK og endelig V8 med 355 HK. Lotus Esprit V8 klarer 0-100 Km/t på 4,8 sekunder og topphastigheten er i området rundt 285 Km/t... og det må man jo si passer godt til designet.

Din tur Deep Dish... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan du se; Til tross for at jeg kritiserer moderne biler for å være for like, kunne jeg banne på at dette var en Renault Frégate. Det at bilen i bakgrunn ser ut til å komme fra Renault, bekreftet mistanken min om at vi snakket om en Renault-entusiast. Tydelig at visse biler lignet på hverandre før i tiden og.

Hva med Austin cambrigde/Westminster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...