Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne e39 528i her om dagen og bestemte meg nesten med det samme at denne vil jeg trolig ha.

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... l&tot=null

Har lagt til rette for at jeg skal kikke på denne i morgen da jeg ikke fikk tid tidligere. Men da etter å ha tenkt litt i uka har jeg blitt litt usikker, men klarer ikke å sette fingeren på hva.

Det er her dere felles BMW fantaster kommer inn i bildet 8)

Vil gjerne ha deres meninger om hvorfor/hvorfor ikke, fordeler/ulemper, plusser og minuser om akkurat denne bilen.

Har hittil funnet noen plusser og minuser som jeg ramser opp:

Pluss:

Xenon

Skinn

Nye sommerdekk

Farge(?)

klima

CD spiller

Servicehefte

Bedre holdbar bruktpris i forhold til sedan og 520(?)

Minus:

1997 mod (ikke facelift)

Automat

Forbruk ved automat og touring

Litt lite ustyr(?)

Grått skinn(?)

CD spiller (ikke navi med andre ord)

Km-stand(?)

Farge(?)

Høy forsikring for en med 20% bonus

Er noe av det jeg har tenkt over i forhold til pris. Kan jo ikke forvente allverden i den prisklassen heller, men det får nå være.

Grunnen til prisklassen er den høye renta som gjør at jeg ikke vil ta opp lån og heller da kjøpe bil av egen lomme.

Setter pris på alle konstruktive innlegg om akkurat hvorfor/hvorfor ikke nevnt bil, eller 528 generellt.

Takker på forhånd :D

Skrevet

Jeg har selv en 528ia touring, og kan absolutt anbefaleen slik bil.forbruket på langkjøring, er rundt 0,78, og små kjøring ca 1l. Væt obs på rust på bakluka.Med litt senking, så kommer fargen til å bli super bra. Liker personlig den fargen kjempe godt! Det argumentet med facelift, så er jeg ikke nødvendigvis enig at det er negativt med prefacelift. Synes en strøken front og hekk, fra pre, kan være skikkelig pent. Og slenge på 2001 lykter og kalle det facelift, blir for meg helt latterlig. Facelift er mye mye mer. Kmstand er heller ikke så veldig negativt, om det kan dokumenteres delvis bruken. Hadde jeg vært på utkikk etter ny bil, hadde dette helt klart vætr en å kikke på. Er den helt og pent, og maskinelt godt holdt, er dette ett knallkjøp!! Lykke til!:)

Skrevet

Takker for svar. :D

Var å så på den, og må si jeg ble litt skuffet. Et flertall feil som selger ikke kunne svare for. Blandt annet feilinfo i annonsen: Den har ikke CD spiller. Bilen har Xenon, men ikke lyktespylere, så denne går jo ikke gjennom EU. Alle dørdtrekke hadde skader.

Det var ikke vindusspyling som fungerte. Denne spylte rett ned i bakken v. høyre fremlykt.

Den har tydligvis kokt eller noe da hele toppdekslet hadde en gul/beige misfargning som ikke lot seg fjerne.

Var tydlig noe galt med servoen da bilen var tyngre på rattet enn normalt.

Og alle 4 bremsene burde overhales/byttes.

Samt noe selger ikke informerte om før vi konfronterte han med at det var tydlige lakkstriper på v.side av bilen som tydet på at den hadde vært lakkert.

Han informerte ikke, men bare var enig i det vi nevnte at vi hadde sett. Han sa at dette hadde de gjort hos en godkjent lakkerer i Askim eller hva det nå var. Må si jeg var skeptisk. Jeg synes nå det er merkelig at man som brukbilselger bruker penger på utseende, fremfor ting som servo, bremser og klimapumpereim.

Og i tillegg, er hull i servicehefte fra kmstand 140000, altså 90000km udokumentert.

Til tross for at vi påpekte alle disse feilene viste selger hverken interesse for å utbedre disse, eller gå ned i pris. :?

Skrevet

Jeg kjøper bilen, ikke skiltene DanH ;) Men ja, har ikke behov for mer enn grønne pr i dag, og det kan jo også endres som en måtte ønske.

Skrevet

Pssst. Hva med en E34 530ia? Står inne å får bytta oljekjøler og radiator nå, så den er i teknisk bra stand. Veit du er på jakt etter e39 nå, men tenk godt etter. E34 er en skikkelig klassisk BMW ;)

Skrevet

har du bare bruk for en varebil,så må du finne på noe bedre enn en tung e39..... da ligger jo verden åpen for deg til å kjøpe en cabriolet?

Skrevet
Pssst. Hva med en E34 530ia? Står inne å får bytta oljekjøler og radiator nå, så den er i teknisk bra stand. Veit du er på jakt etter e39 nå, men tenk godt etter. E34 er en skikkelig klassisk BMW ;)

Skal uten tvil ha e34 igjen en dag, men nå er jeg, for å si det rett ut, dritt lei alt som har med e34 å gjøre :?

har du bare bruk for en varebil,så må du finne på noe bedre enn en tung e39..... da ligger jo verden åpen for deg til å kjøpe en cabriolet?

Tanken har slått meg ja, men bruker bil til mer enn bare kjøring. Kjører en del større ting som tar plass, pluss at en flerbruksbil er mer fornuftig å legge pengene i nå.

Og igjen så finner jeg ikke e36 pen for fem flate øre, så den kunne ikke falle meg inn, og e46 ligger over min prisklasse.

Tar å leter litt til tenker jeg ;)

Skrevet

Hva slags 528 forventer man å få i den prisklassen? Det er alltid en grunn til at biler er billigere enn andre på markedet. Enten er selger desperat etter cash eller så er det endel feil med den.

Skrevet

Den har tydligvis kokt eller noe da hele toppdekslet hadde en gul/beige misfargning som ikke lot seg fjerne.

Dette er vel ganske vanlig på en del tyske bmwer, har det selv og har sett det på flere andre motorer og. Er noe de sprøyter på nedi Tyskland...

Skrevet
Hva slags 528 forventer man å få i den prisklassen? Det er alltid en grunn til at biler er billigere enn andre på markedet. Enten er selger desperat etter cash eller så er det endel feil med den.

Er akkurat det som er poenget. Så jo-jo som bilmarkedet er så kan man gå begge veier med biler i den prisklassen. Enten heldig, eller uheldig. Hadde bilen vært i bra stand, så gikk spm mitt opprinnelig ut på farge og div slikt. Jeg hadde ikke forventet såpass mange feil, men bilen i seg selv, ser generellt bedre og mer velholdt ut enn den nesten identiske bilen min far betalte 129000 for i høst.

Bilen var bra, men når selger ikke vil påta seg jobben med å utbedre feil, og heller ikke vil undersøke f.eks feilen med A/C så gidder jeg heller ikke kjøpe en potensiell bil som kanskje må påkostes mer enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...