Fredrik Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Mini Cooper S ble jo først levert med en Chrysler motor på 1,6 liter med kompressor, men har i dag en PSA/BMW motor på 1,6 liter med turbo. Årsaken til skiftet av teknikk mener jeg primært var av hensyn til bensinforbruket. Dagens turboteknologi er forøvrig mye bedre enn før... bl.a er turboforsinkelse og den berømte "ketchup" effekten mer eller mindre historie. Kompressorteknologien har derfor på mange måter utspilt sin rolle... dog ikke når det gjelder enkel implementasjon.
Hakon Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Om man syns kompressor lager stygg lyd bør man ta seg en tur i en Mini Cooper S. Virkelig morsom lyd i denne bilen. Egentlig veldig trist at den ble faset ut til fordel for turbo.
carlhaakon Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 6ern har så fin lyd så man trenger ikke noe lyd fra kompressor eller turbo
Morty999 Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 har jo mini cooper med både turbo og kompressor.. det har hvertfall jeg kjørt.. og det fløtta seg det!
Ballder Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Konklusjonen må være at turbo låter best ihvertfall. Dette hørtes ut som et lite produktivt sagbruk.
Fredrik Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 har jo mini cooper med både turbo og kompressor.. det har hvertfall jeg kjørt.. og det fløtta seg det! Nei... Mini Copper S finnes kun med kompressor eller turbo... VW Golf 1,4 TSI finnes derimot med både kompressor og turbo... Med et motorvolum på 36696 cm3 fordelt på 12 sylindre har en Rolls-Royce "Griffon" motor en ganske sexy lyd... selvom den også har en kompressor... http://www.youtube.com/watch?v=hvDDDKnNhuE
Azeton Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Konklusjonen må være at turbo låter best ihvertfall.Dette hørtes ut som et lite produktivt sagbruk. Hørtes ut som en motorsag spør du meg som sliter seg gjennom en stor stamme
plumbo79 Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 har jo mini cooper med både turbo og kompressor.. det har hvertfall jeg kjørt.. og det fløtta seg det! Nei... Mini Copper S finnes kun med kompressor eller turbo... VW Golf 1,4 TSI finnes derimot med både kompressor og turbo... Med et motorvolum på 36696 cm3 fordelt på 12 sylindre har en Rolls-Royce "Griffon" motor en ganske sexy lyd... selvom den også har en kompressor... http://www.youtube.com/watch?v=hvDDDKnNhuE Ikke noen vanlig kompressorlyd her nei.
Hyggmaister Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Hørte en merce kompressor på skolen også i dag...ikke pen lyd.
buskmann Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Turbo = eksosdrevet kompressor "Kompressor" = direkte (reim etc.) drevet kompressor
Turtiss Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Hørte en merce kompressor på skolen også i dag...ikke pen lyd. Bombe?! Er det pen lyd i en VAG 1,8 Turbo? Svaret er nei! Orginalt er sjelden gromt. Min mening er at turbobiler oftest har peneste lyd. Nevner Audi 5'eren, en hissig 2liter turbo (-rally?!) har utrolig grom lyd. BMW har ingenting i nærheten så gromt. Vanskelig å si sånt, når jeg har kun BMW, men selv vi må jo se realiteten.
Stephan.s Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Konklusjonen må være at turbo låter best ihvertfall.Dette hørtes ut som et lite produktivt sagbruk. Fortsatt totalt uenig. Er så lei av å høre alle turbobilene som vandrer rundt på norsk vei. Enda værre med de som har en værsting "pop-off" for å fullføre det hele som høres ut som en sutrende unge på innpust. Jeg forbinder mest ettermontert turbo med rånemiljøet og mer eller mindre en mote-sak. Greit nok at turbo kanskje er mer økonomisk, men det er nok ikke økonomien folk tenker på når de bytter turbo eller kompressor uansett. Hvorfor ikke ha noe som er mer diskrè?: http://www.youtube.com/watch?v=2VwWXdFP6ZA
Hyggmaister Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Liker fortsatt ikke den lyden! hehe...ikke så markert der at det gjør noe, men det er der om du "vet om den"...hehe Smaken er som baken Versting suge sier bare jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå