Gå til innhold

Hvorfor velger ikke flere kompressor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nok skrukompressoren som hviner. helt forferdelig lyd. bare å høre på amerikanere med svære skrukompressorer. sentrifugalkompressor har en mere diskret turbosusing.

men ang. hva som er best hadde jeg ikke tenkt på det et sekund om det hadde vært plass til 2 stk turboer på min. men det er det enkelt og greit ikke. så da blir det sentrifugalkomp fra ESS.

er heller ikke noe problem å lage bunndrag med turbo. nye M'er har jo turbo. ;)

den E30'n hadde jo hæslig lyd.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvilke nye M-biler har turbo?

Ingen, men det er faktisk litt interessant at han forveksler E92 335i og M3. Jeg sitter også med en følelse av at N54B30 motoren i 335i har fått betydelig mer mediaomtale enn S65B40 motoren i M3. Ytelsesmessig er det imidlertid tale om to helt forskjellige verdener... 306 HK ved 5800 rpm vs. 420 HK ved 8300 rpm vitner om det... :wink:

Skrevet

hmm.. syntes jeg leste det på dinside bil. men kan hende jeg så feil. mener overskrivten var "endelig BMW M med turbo" eller noe sånt.

• 1 month later...
Skrevet
Det er stygg lyd i kompressor.

lyden varierer vel fra kompressor til kompressor..

Vet at en del av de lager mindre pen lyd, men tror ikke det gjelder alle typer...?

Skrukompressor har ikke den "fæle" lyden

jeg har skru komp. den som har den høgeste lyden. sentrifugal har ikke denne markante lyden, men smaken er som baken skurkomp har en sær lyd. veldig sær lyd men det er ikke så mange som har slik i e30. noen hær som har skrukomp i e30? eller komp idet heletatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...