Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Utrolig surt når sånn skjer. Har en fin liten M som går helt ned til metallet på ene bakskjermen min.

Skrevet

Har vært utsatt for slikt herverk flere ganger. Ene gangen rett etter jeg hadde fått rettet noen lakkskader for en del tusenlapper. Ikke greit når bilen står på gaten midt i byen.

Jeg ville sjekket litt med forsikringsselskapet om det lønner seg å ta en slik skade på forsikringen. Egenandel og bonustap over x antall år kan fort bli mye dyrere en du tror.

Skrevet
Har vært utsatt for slikt herverk flere ganger. Ene gangen rett etter jeg hadde fått rettet noen lakkskader for en del tusenlapper. Ikke greit når bilen står på gaten midt i byen.

Jeg ville sjekket litt med forsikringsselskapet om det lønner seg å ta en slik skade på forsikringen. Egenandel og bonustap over x antall år kan fort bli mye dyrere en du tror.

Det forutsetter jo at man har 15000,- tilgjengelig da.

Skrevet

så sykt kjipt! noen folk er bare helt tullinger. hvis jeg ser noen som gjør noe sånt vet jeg søren ikke hvordan det hadde gått med dem!!

Skrevet

Det forutsetter jo at man har 15000,- tilgjengelig da.

Joda.

Slik min livssituasjon er (småbarnsfamiliefar) må jeg prioritere andre ting en å holde bilen strøken, desverre :) Man kan enten spare opp penger til reparasjonen, eller man kan vurdere bruk av kreditt eller banklån for å finansiere rep. Etter å ha vurdert kostnadene med de forskjellige alternativene og eventuell oppsparingstid tar man valget på hva man vil gjøre.

En lur ting, som jeg desverre oppdaget for sent, er å ha en bufferkonto på 30.000-50.000kr for uforutsette utgifter. Den har jeg i dag problemer med å få til å vokse stor nok.

Begynn å spar :)

Skrevet

Til SirTommy:

Vet du om det mot alle ods kan være et kamera som dekker området du stod parkert? Mener Fjordgata ikke er så langt unna togstasjonen. Om så vil politiet ved en anmeldelse kunne gå inn å ta ut opptak. Men, det er vel bare flaks om hærverket er filmet.

Uansett, føler med deg!

Skrevet
Til SirTommy:

Vet du om det mot alle ods kan være et kamera som dekker området du stod parkert? Mener Fjordgata ikke er så langt unna togstasjonen. Om så vil politiet ved en anmeldelse kunne gå inn å ta ut opptak. Men, det er vel bare flaks om hærverket er filmet.

Uansett, føler med deg!

Hm godt poeng!

Jeg skal sannelig sjekke imorra.

Må si jeg vurderer flere metoder for å få betalt skadene nå ja.

15k+ blir litt stivt akkurat nå, men vi får ta taksten først så får vi se.

Skrevet

Hvorfor faller du så mye i bonus? Burde vel ikke falle mer enn 10%?

Jeg ville ikke tatt det på forsikringen som nevnt her. Forsikringen blir ikke bare dyrere første året, men i flere år framover, samt du taper det du evt tapt bonusøkning eks til 75 (evt 80% bonus) eller at du evt får mulighet til å dekke skade på forsikring uten bonustap hvis du har hatt 70% i 5 år uten skader el.l.

Prøv også å finne noen som kan ta jobben svart.

Jeg håper den eller de som har gjort dette får et bein under et tog, snubler og får sin hodeskalle smelt i en fortauskant eller på annen måte får som fortjent.

Skrevet

Ja jeg tviler på at jeg kommer til å ta det på forsikring, om det blir for dyrt for meg så vil jeg heller finansiere via bank etc. Men aller først nå så må jeg høre hva skaden kommer seg på.

Hadde jeg fått tak i vedkommende så ville jeg sikkert gjort ting med ham som jeg definitivt ville angret på i ettertid.

• 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...