R Andersen Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Skal selge bilen nå, og skal få tatt noen nye bilder av bilen i dag, og er da ute etter litt tips på å fotografere ett svart interiør. Har noen bilder fra før av interiøret, men de har jeg ikke lyst til å bruke i en salgsannonse. De ble alt for mørke.. Vet det er ett par fotografer her inne, så håper de har noe å bidra med! På fohånd takk! Edit: Legger ved ett bilde av hvor dårlig det kan bli..
Bengt Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Tror det beste og enkleste er å bruke sol/dagslys til hjelp... Still opp bilen slik at sola lyser opp interiør/stoler. Et godt kamera med lysinnstillinger er heller ikke å forakte.
larserso Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 En god start er i hvertfall å bruke stativ og droppe bruk av blitz. Hva slags kamera har du? Om du har mulighet på din kamera ville jeg også valgt å bruke punktlysmåling (Må gjerne opp på et speilrefleks før det er standard) for å overeksponere lyset ute og få riktig eksponering inne. Alternativt kan du prøve "night-mode" eller lignende om du har et vanlig kompakt-kamera. Manuelle innstillinger kan gjøre samme susen. Lykke til!
R Andersen Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Skrevet Mai 22, 2008 Det er en kamerat som skal ta bildene, og han har ett digitalt speilreflekskamera. Mener det var Canon Eos 400D. Takk for tipsene!
ehrnst Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Nei, ta bilen ut på dagen å sett den i skyggen, få gjerne sol inn bakfra, men ikke sol direkte på interiøret. Har du speilrefleks forresten? Sett deg helst inn i bilen å ta bildene. edit: Ser det er snakk om et 400D. Ta i bruk "den gylne timen" (en time før sola står opp eller går ned) kompanser med lengre lukker om det er for mørk. Aner ingen tin om optikken som skal brukes her da. Men kort sagt. stå i skyggen når det er dagslys eller bruk den gylne timen til fotograferingen Dropp blitz på interiøret
Marius2002 Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Skru opp ISO. Det som kan hende er at hvis du har for høy ISO vil det bli kornete bilder. Men ISO 400 går fint, må nesten bare prøve deg litt frem. ISO 100 og 200 kan bli litt lite. ISO 800 kan kanskje også gå bra, men da må du prøve deg frem for du kan oppleve kornete bilder.
larserso Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Mange raske svar her Med speilrefleks ville jeg kjørt på med punktlysmåling og ingen blitz (heller stativ). Da har han sikkert greie på å prøve seg litt fram med manuelle innstillinger også hvis punktlysmåling alene ikke er nok. Unngå direkte sollys, som det sies her, for å unngå så store kontraster i lysforholdene. Det er det som gir sorte og hvite/utbrente partier i bildet.
SteffenM2 Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Skru opp ISO. Det som kan hende er at hvis du har for høy ISO vil det bli kornete bilder. Men ISO 400 går fint, må nesten bare prøve deg litt frem. ISO 100 og 200 kan bli litt lite. ISO 800 kan kanskje også gå bra, men da må du prøve deg frem for du kan oppleve kornete bilder. Hvis du er ute etter bra bilder, skal iso 100 brukes til all tid. Man ser med en gang forskjell om man har full rez bilder. Ta med bilen på BMW CCN dagene, så skal jeg få tatt noen bilder av deg iallefall! Vi får låne Go-cart banen til og ta bilder, om jeg ikke tar feil, så vi kunne sikkert fått til noe?
R Andersen Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Skrevet Mai 22, 2008 Takk for tipsene, folkens! Steffen: Jeg skal på BMWCCN-dagene, men hadde tenkt til å få lagt ut en annonse før det, men vi får se hvordan bildene vi tar i dag blir. Kanskje du får en jobb 31. mai..
Ad|oS Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Trikset er: - skygge - vidvinkel - lav blender (gjerne f10-15) - lav iso - kompenser med lang lukkertid
E.H.D Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Bra du skal bruke et skikkelig kamera. Canon 400D er kapabel til å ta utmerkede bilder av interiøret ditt. Første bud. IKKE HA DIREKTE SOLLYS INN I BILEN!!!!!!!!! Er det sol ute, sett bilen i skyggen. Hvis du har mulighet, bruk stativ siden det mørke vil kreve ganske lav lukkertid for korrekt eksponering. Har du ikke stativ, øk ISO'en slik at du får kjappere lukkertid. Bildene blir litt mer kornete, men på finn.no blir bildene så små alikevel, så det er ikke så farlig. Dersom du har stativ og bilen har bra interiørlys, kan du bruke interiørlyset som lyskilde, helst i en mørk garasje, siden det er så lenge lyst ute nå. Legger ved et bilde av min med kun interiørlyset på
opt Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Skjønner at du vil ha bra bilder av den strøkne bilen din, men jeg tror de aller fleste som seriøst vurderer å kjøpe den vet hvordan ett vaderinteriør i sort skinn ser ut. Litt overrasket over at den ikke er solgt allerede, du har jo lenge "annonsert" salget og med tanke på tilstand og km på den burde den vært borte på et blunk. Lykke til med salget.
Mr.Silver Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 E.H.D Du er jo helt sinnsykt flink å ta bilder, skulle fått att bilder av bilene mine også du Si ifra om du er på disse kanter hehe
R Andersen Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Skrevet Mai 22, 2008 Litt overrasket over at den ikke er solgt allerede, du har jo lenge "annonsert" salget og med tanke på tilstand og km på den burde den vært borte på et blunk. Lykke til med salget. Overrasket over att en bil som ikke er annonsert ikke har blitt solgt? Det er vel kansje å ta i.. Jeg har nevnt det i ett par tråder att jeg skal selge den til våren, og det kan vel ikke akkurat kalles å annonsere. Det skal "litt" til for att en potensiell kjøper ser akkurat den posten hvor jeg skrev det.. Ellers takk for tipsene! Det ble ikke noe fotografering i dag, men i morgen så skal det bli tatt ett par bilder av bilen, og så får jeg håpe det blir bra resultater pga hjelpen deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå