Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg noen nye Moven BRS hjul. Ligner helt på Breyton Spirit felgene. Disse er 8,5" foran og 9,5" bak i 19". På bilen min er det jo originalt 18" med 8,5" foran og 9,5" bak. Også er det 245-40-18 dekk foran og 275-35-18 dekk bak. Jeg tenkte først å beholde disse dimensjonene, bare i litt lavere profil og i 19" da. Men på original hjulene, så ser det ut som om felgen foran er litt for smal i forhold til dekkstørrelsen, mens bak er det perfekt. Men er jo forskjellige dekk bak og foran, så kanskje dette har noe med saken å gjøre?

Tenkte å kjøpe Nankang dekk. Bør jeg gå ned til 235 foran, eller beholde 245? Med tanke på bredden på felgen bak og foran, så skal det jo stemme med 245 foran og 275 bak da...

Skrevet

Nankang er smale dekk i forhold til mange andre merker, bare så du vet det... 245 på 8,5" felg skal forresten passe veldig bra. Jeg kjører med 245 på 9", og kommer til å gå for 255 neste gang. Her er forresten 245/40-17 på 9x17" felg. Så ser du hvertfall forholdet mellom bredden på dekk og felg.

CIMG2561mini.jpg

CIMG2559mini.jpg

Skrevet
Nankang er smale dekk i forhold til mange andre merker, bare så du vet det... 245 på 8,5" felg skal forresten passe veldig bra. Jeg kjører med 245 på 9", og kommer til å gå for 255 neste gang. Her er forresten 245/40-17 på 9x17" felg. Så ser du hvertfall forholdet mellom bredden på dekk og felg.

CIMG2561mini.jpg

CIMG2559mini.jpg

Litt OT.. Men dette er slike dekk med "felgbeskyttelse" sant..

Mine 245/40-17 på 8.5*17 ser ikke så brede ut som disse...(utenfor felgkanten liksom)

Skrevet

Stod ikke noe om felgbeskyttelseskant på omtalen av dekkene, og dekksiden er jo ganske rett. Men min erfaring er at Goodyear er ganske brede i forhold til andre dekk i samme dimensjon. Goodyear Eagle F1 GS-D3 i 245/40-17 er f.eks ca 3cm(!) bredere enn Nankang NS-II i samme dimensjon! Dekk med felgbeskyttelseskant har vel gjerne en sånn "vipp" i kanten mot felgen?

Skrevet
Jeg stemmer for 225/235 og 245/255. Trenger ikke bredere dekk enn det.

Spar litt penger og sporing..

Mannen har 400hk så breie dekk bak er nok ikke så dumt.

Noe problemer med feste nå? Eller suger det seg bare fast og drar avgårde?

Skrevet

Skal si du er impulsiv!!

Var ikke du fast bestemt på å beholde bilen orginal og ha de orginale felgene på? Du bytter biler og deler før jeg har rukket å blunke :P

Skrevet
245/35 framme og 275/30 bak, er perfekt.

Eg har to heilt nye Goodyear F1 Asymmetric 275/30 R19 til salgs :)

Så de til salgs, men blir for dyre. Da kjøper jeg heller to helt nye Nankang dekk. Mye mindre støy enn Goodyear også.

ingard Skrevet: Tor Mai 22, 2008 23:53 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Nei, jeg skal beholde original dimensjon. Er en grunn til at det står på så bredt originalt. Og det er absolutt ingen sporing! Husk at bilen blir levert på så bredt originalt, og da skal det ikke spore.

Bimmerlars Skrevet: Fre Mai 23, 2008 00:20 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

ingard skrev:

Ja, litt problemer med feste. Gir jeg full gass i første fra stillestående, så slår antispinnen inn og den slutter ikke før jeg er i tredje/fjerde gir.

morteym Skrevet: Fre Mai 23, 2008 01:38 Tittel:

Skal si du er impulsiv!!

Var ikke du fast bestemt på å beholde bilen orginal og ha de orginale felgene på? Du bytter biler og deler før jeg har rukket å blunke

Hehe. Jo, var fast bestemt på å beholde felgene egentlig, men fikk plutselig lyst på litt større felger, også kom jeg over noen, og da slo jeg til :) Fant noen med ganske bra kant, så det blir nok bra.

Skrevet
Ja, litt problemer med feste. Gir jeg full gass i første fra stillestående, så slår antispinnen inn og den slutter ikke før jeg er i tredje/fjerde gir.

Har du problemer med feste, kjøper du mjuke dekk! På dekka står det treadwear. Eg hadde treadwear 280 (Dunlop sp 9000) på min spreke bil. Det var altfor harde dekk! No har eg treadwear 140, og trenger ikkje å bekymre meg for at det spinner på 2 gir på tørr asfalt

Skrevet

Du har et poeng.. Ser den ;)

Skrevet

Du kan også se hos dekkonline.com for priser de har for dekk der. Prisene er ferdig levert inkl. norsk mva og frakt. Eneste du behøver å gjøre er å få dekk på felg og balansere. På enkelte dekk typer kan man faktisk spare noen kroner og enkelte kjenner også folk med riktig utstyr for å få lagt dekk på felg samt balansere.

Skrevet

Dekkonline har gode priser, og rask levering :) Kan være mye penger å spare på å handle der om man vet hva man vil ha! :)

Skrevet

Synes det er enkelt å søke på denne siden, ser prisen og finnes også bilder av dekk/mønster, samt grei info på siden. Du finner også oversikt hvilke dekk som passer din bil med tanke på felg dim osv. Vet om flere som har kjøpt dekk der og kan anbefale de.

Skrevet

Har handlet fra dekkonline før. Bare positivt å si om de. Så tenkte jeg skulle handle der. Koster 700kr for å legge om alle dekka og få de balansert hos en dekk forhandler her. Er det stiv pris? Syntes det var litt stiv pris jeg men.

Tror jeg går for 245 foran og 275 bak... Blir nok best det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...