Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen måte å gjøre slik at verdien på bilen øker, eller i det minste blir mer lettsolgt. Har en E39 som skal selges. Har begynt å få motorrommet til å skinne f.eks

Skrevet

Ta vekk alt mulig dill dall, gjør bilen så orginal som mulig, med unntak av ting som gjør den pen.

Rens og polering er et must ja, ta også en NAF sjekk, dette burde hjelpe, fiks evt. feil..

Skrevet

Jeg syns det er viktig med en god annonse og mange bilder. Gjerne noen litt spesielle som gjør at bilen vekker oppsikt. Som for eksempel med speilrefleks kamera. Se bare hva E.H.D mestrer av både interiør og ekstriør bilder med sitt speilrefleks kamera. Bilder selger!

Ellers er jeg enig med de over. Ha bilen ren og pen og fjern all mulig dill-dall. Å ha møkkete gulvmatter er heller ikke noe pluss i boken etter min mening.. Lykke til med salget.. :)

Et par eksempler, plukket ut fra E.H.D's tråd om sin svært nydelige E90 320d.. Bildene er unike, hvordan får du det til..? :o:D

Se hele tråden for de usedvanlige flotte bildene..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0

62tfmmx3ovppfq9iel7m.jpg

fykrz7kukgu69ph0nyna.jpg

9a3tpqqey59h8ic6zh0q.jpg

21ei8wt0hsw9b9ib9oqp.jpg

3odxydlx3o6x52hnvfts.jpg

Skrevet
Er det noen måte å gjøre slik at verdien på bilen øker, eller i det minste blir mer lettsolgt. Har en E39 som skal selges. Har begynt å få motorrommet til å skinne f.eks

Skal du annonsere bilen på finn.no og selge privat?

Det er egentlig veldig mye du kan gjøre - og veldig mye av det er egentlig sunn fornuft:

Bruk gode og nye bilder av bilen - både av interiør og eksteriør. Er du ikke kløpper med kamera, spør om noen kan hjelpe. Legg også arbeid i annonseteksten, få med mange nok og riktige detaljer. Tenk også litt på hvem som kan tenkes å kjøpe bilen - nei, tenk mye på hvem som kan tenkes å kjøpe bilen: For mye fokus på bare kjøreglede og grom eksoslyd i annonseteksten kan få de som er ute etter en rommelig, sikker og komfortabel familiebil til å lete videre.

Hvis du har fått motorrommet til å skinne, bør resten av bilen matche, siden en for ren motor kan være et forsøk på skjule nylig arbeid på motoren...

Hvis en EU-kontroll eller service er nært forestående, bør du få disse utført, ellers kan kjøpere lure på om du vet om noe som er feil, og heller vil kvitte deg med bilen enn å fikse på det. Hvis du kan fremvise en NAF salgstest med få feil, beroliger du mulige kjøpere ennå mer om at dette er et trygt kjøp.

Fjern også alle personlige eiendeler fra bilen når den skal vises - inklusive ting som thermokopp på dashbordet. :) Og husk at den eneste lukten som er tillatt inne i bilen, er ny-bil lukt.:)

Husk at selv om du har en teknisk perfekt bil, kan noen kjøpere snu på hælen hvis de ser flekker på setetrekket.:(

Må du selge bilen med synlige feil, la det skinne gjennom at du har redusert prisen for å kompensere for dette.

Vær tilgjengelig, og pass på at både du og annonsen framtrer som vennlige og høflige - og bli enig med deg selv og en høflig og rask måte å bli kvitt åpenbare "timewasters" på - eventuelt kan du bruke disse som rene forsøkskaniner for hvordan du skal best mulig opptre når du skal vise bilen til andre. :)

Pass på at du kan svare på mest mulig av det kjøpere kan tenke seg å spørre om - men ikke grav deg ned i detaljer; newtonmetre og tiendedeler i akselerasjonstiden kan bli litt i meste laget for noen.

Har bilen heftelser, ha opplegget klart for å avslutte låneforholdet - gjerne i form av bekreftelse fra låneinstitusjon om at heftelsen slettes når beløp innbetales dem. I noen situasjoner kan dette være det som skal til for å vippe mulige kjøpere over fra "nesten der" til "done deal."

Husk også at folk oppfatter ting forskjellig, så selv om du synes bilen ser perfekt ut, kan du be en venn som har litt andre interesser enn deg selv om å kikke på bilen og si hva han eller hun synes. :)

Og hvis du lurer; ja, jeg hadde selv kjøpt flere av bilene jeg har sett på om selgerne hadde scoret litt bedre på punktene over.:)

Skrevet

Skal du annonsere bilen på finn.no og selge privat?

Det er egentlig veldig mye du kan gjøre - og veldig mye av det er egentlig sunn fornuft:

Bruk gode og nye bilder av bilen - både av interiør og eksteriør. Er du ikke kløpper med kamera, spør om noen kan hjelpe. Legg også arbeid i annonseteksten, få med mange nok og riktige detaljer. Tenk også litt på hvem som kan tenkes å kjøpe bilen - nei, tenk mye på hvem som kan tenkes å kjøpe bilen: For mye fokus på bare kjøreglede og grom eksoslyd i annonseteksten kan få de som er ute etter en rommelig, sikker og komfortabel familiebil til å lete videre.

Hvis du har fått motorrommet til å skinne, bør resten av bilen matche, siden en for ren motor kan være et forsøk på skjule nylig arbeid på motoren...

Hvis en EU-kontroll eller service er nært forestående, bør du få disse utført, ellers kan kjøpere lure på om du vet om noe som er feil, og heller vil kvitte deg med bilen enn å fikse på det. Hvis du kan fremvise en NAF salgstest med få feil, beroliger du mulige kjøpere ennå mer om at dette er et trygt kjøp.

Fjern også alle personlige eiendeler fra bilen når den skal vises - inklusive ting som thermokopp på dashbordet. :) Og husk at den eneste lukten som er tillatt inne i bilen, er ny-bil lukt.:)

Husk at selv om du har en teknisk perfekt bil, kan noen kjøpere snu på hælen hvis de ser flekker på setetrekket.:(

Må du selge bilen med synlige feil, la det skinne gjennom at du har redusert prisen for å kompensere for dette.

Vær tilgjengelig, og pass på at både du og annonsen framtrer som vennlige og høflige - og bli enig med deg selv og en høflig og rask måte å bli kvitt åpenbare "timewasters" på - eventuelt kan du bruke disse som rene forsøkskaniner for hvordan du skal best mulig opptre når du skal vise bilen til andre. :)

Pass på at du kan svare på mest mulig av det kjøpere kan tenke seg å spørre om - men ikke grav deg ned i detaljer; newtonmetre og tiendedeler i akselerasjonstiden kan bli litt i meste laget for noen.

Har bilen heftelser, ha opplegget klart for å avslutte låneforholdet - gjerne i form av bekreftelse fra låneinstitusjon om at heftelsen slettes når beløp innbetales dem. I noen situasjoner kan dette være det som skal til for å vippe mulige kjøpere over fra "nesten der" til "done deal."

Husk også at folk oppfatter ting forskjellig, så selv om du synes bilen ser perfekt ut, kan du be en venn som har litt andre interesser enn deg selv om å kikke på bilen og si hva han eller hun synes. :)

Og hvis du lurer; ja, jeg hadde selv kjøpt flere av bilene jeg har sett på om selgerne hadde scoret litt bedre på punktene over.:)

Ja det samme gjør jeg også!

Var og så på en 320 der eieren startet den opp og ruste en kald motor opp til ca 4500 rpm! Også gikk den ikke rent på tomgang og den var møkkete inni og ikke polert utvendig på flere år, Bilen var billig priset og så fin ut ellers men siden eieren ruset den sånn når den var kald så ville jeg ikke ha bilen, er ingen vitsi og prøve og imponere meg med 6er lyd, ble bare iritert av at han behandler bilen sånn!

Og det at den gikk urent var bare en bagatell mente han.. haha

Som sagt så er det beste og ha bilen 100% ren innvendig og ta en bil vask uttvendig rett før kjøper kommer og tar en titt, Da får man mye bedre inntrykk av at den har vært godt tatt vare på og kjørt pent..

Har også sett andre tilfeller der eiere ikke har tatt vare på bilen og aldri vasket den, eiere som møter opp og som er så brå på gassen at bilen går og hopper, dem også har ødelagt for seg selv :P

Det gjelder og håndhilse og vise en 100% ren bil, Kjøper skal få lyst på bilen, ingen har vel lyst til og kjøpe møkkete gulvmatter og lakk fult av vaskeriper og slitasjer og skittene stoler med pølsebrød frø på? :lol:

Skrevet

som tidligere sagt her så er det viktig at bilen er ren og pen. jeg har selv solgt bil og jeg lagde først en dårlig salgs annonse og da ble bilen ikke solgt. da lagde jeg ny annonse med masse bilder som ble tatt med bra kamera og med mye tekst. selv om jeg satte opp prisen ringte folk som bare det og jeg fikk solgt bilen med en gang :wink:

så ta bra bilder og legg ut mange bilder :wink: vær også ærlig i teksten og skriv ned de størte skjønhets feil på bilen, vis du har det da, da blir det ikke store overaskelser på kjøper :wink:

Skrevet

Ærlighet, ærlighet, ærlighet. Hvis du sier i annonseteksten at bilen er strøken så bør den f*** ta være strøken hvis jeg/andre hiver meg på et fly for å se/kjøpe. Det er ingenting som gjør meg mer forbannet enn at selger holder tilbake informasjon om helt åpenbare mangler og skader.

Skrevet

Det er viktig med gode bilder, en god annonsetekst.

Men har du 20 bilder av fronten på bilen og 30 av framsetet og med en evig lang tekst med bare skryt så tror jeg da, at annonsen din blir mindre interessang.

Jeg orker ikke å se på det ivertfall ;)

Skrevet
Ærlighet, ærlighet, ærlighet. Hvis du sier i annonseteksten at bilen er strøken så bør den f*** ta være strøken hvis jeg/andre hiver meg på et fly for å se/kjøpe. Det er ingenting som gjør meg mer forbannet enn at selger holder tilbake informasjon om helt åpenbare mangler og skader.

WORD!!!

Dette er noe av det verste som finnes innen omsetting av bil. Strøkne E39`er bortimot umulig å oppdrive. Vær ærlig, og hadde det vært jeg som skulle solgt min hadde jeg rett og slett anbefalt de å komme å prøve bilen. Rett og slett brukt BMW`s eget salgstriks, få potensielle kjøpere bak rattet, så selger den seg selv. Dette må selvsagt innebære at bilen er godt holdt :wink:

Jeg ville nok også i tillegg satt inn bilen hos BMW-verksted framfor NAF, og fått en skikkelig tilstandskontroll å legge fram der.

Proff bilshinning som noen over nevner blir aldri feil, og det er penger du ikke taper om du spiller kortene riktig. Ved ett salg tilbød jeg kjøper, som allerede hadde sett bilen jeg skulle selge(Var meget velholdt), en proff oppshinning hos billpleier`n hvor vi delte på summen. Uten at det egentlig kostet meg en krone, han droppet å prute på bilen 8)

Da han kom og hentet den så glinset det i øynene hans, og han vegret seg fælt for å kjøre bilen ut av en tørr og ren garrasje. Han har også ringt meg mange ganger i ettertid for noen praktiske spørsmål, og er strålende fornøyd den dag idag(5år etter :) )

Ga forøvrig meg også en god følelse :moroklem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...